![]() |
bultjes door de zon/warmte?
ik heb ineens allemaal kleine bultjes op m'n schouders, borst en bovenrug :( het lijken een soort puistjes.. ze zijn alleen niet rood.
het vreemde vind ik dat ik daar nooit last van had, ik heb daar best wel een egale huid normaal gesproken, op m'n hoofd heb ik af en toe een puistje. het kwam toen ik terug kwam van vakantie, ik ben daar 1 dag best wel verbrand.. toen ik terug was kwamen er eerst een paar van die pukkeltjes op m'n borst en later ook op mijn schouders/rug. kan dit door de zon/warmte komen? of kunnen jeugdpuistjes zomaar ineens komen opzetten? (ik ben bijna 17, heb er nooit last van gehad eigenlijk) het is trouwens geen zonne-allergie, dat ziet er weer anders uit. maar het ziet er in ieder geval ontzettend lelijk uit :( ik durf echt niet naar het strand zo! |
jeuken ze? denk dat het door de zon komt, heb er in het voorjaar wel eens last van op mijn arm, vervelend maar gaat weer weg naar een paar dagen
|
mijn knieën hebben dat ook, en daar bij komt het van de warmte. Het kan ook komen door een vreemde huidreactie op het verbranden, trouwens, denk ik.
|
komt door het weer ;) en door de zon,heb ik ook al tijdje last van maar op dit moment is het gelukkig weer wat minder :p
Gewoon goed wassen savonds en smorgens en niet teveel in de zon zodat je erger verbrand (n) |
Dat is hoogstwaarschijnlijk zonne-allergie.. Zijn bij de drogist gewoon pilletjes voor te krijgen..:)
|
Of misschien neem je op dit moment medicijnen?
Ik heb het namelijk meegemaakt dat ik rare bultjes kreeg op mijn onderbenen, bleek dat ik met de medicijnen die ik op dat moment nam niet in de zon mocht komen. |
Klinkt als zonne-allergie.. Zonne-allergie ziet er bijna nooit hetzelfde uit; ik krijg rooie vlekjes, mijn oma kreeg vochtblazen van 10 cm groot en mijn ex kreeg gewone "kleurloze" bultjes..
Jeukt het? |
Volgens mij is het wel door de warmte, ik heb het nu opeens ook (zwaar irritant :eek:, heb nooit last gehad van welke vorm puistjes dan ook). Kan het niet er door komen dat je meer zweet dan normaal ?
|
een vriend van mij begon het een paar weken geleden ook te krijgen, alleen dan op z'n vingers... en z'n pa heeft het op zijn benen... de dokter zie dat het waarschijnlijk door de zon kwam... soort allergie dus, denk ik.
|
ik heb het sinds dit jaar opeens op m'n vingers, maar niet heel erg ofzo. Ik denk dat zo min mogelijk d'r aankomen het beste helpt.
|
Ik ging gisterochtend douchen en toen kreeg ik ontzettend jeuk aan m'n bovenbenen toen ik m'n korte broek aan deed, en ik kon niet stoppen met krabbelen (is heel slecht, je moet er inderdaad niet aan gaan zitten) en nu zitten m'n bovenbenen vol met jeukende rode kleine bultjes :( weet iemand wat ik daar tegen kan doen?
Enneh topicstarter, misschien moet je het aan de dokter vragen als het te lang zo blijft, omdat het zo plotseling is gekomen. |
ik heb dat omdat ik allergisch ben voor zonnenbrandcreme..
Misschien jij ook? |
Ik ken het...'k zie er niet uit op dit moment, heel m'n benen zitten onder, 't jeukt een beetje en het brandt door de zon, enz... Ik denk ook dat het bv. door de zon/warmte komt...morgen ga ik maar ff naar de apotheek (net terug van vakantie nl).
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:26. |