![]() |
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=18695
Staat iets over de Roland Cubes. Schijnt dat die bij beginnende gitaristen de standaard zijn tegenwoordig. |
Kijk daar hebben we -neej ik ben niet koninklijk, maar toch- wat aan :)
BEDANKT! (y) |
Die Cube 30 is voor het geld een leuk ding! Veel verschillende sounds en effecten, zodat je lekker kan experimenteren.
|
De Behringer GX-210 heeft meer sounds ;) maar is er misschien iemand die mij (uit -ervaring) wat kan vertellen over de kwaliteit, ik hoor nog al verschillende verhalen: de een meldt dat het een prul ding is dat bij aankoop al bijna uitelkaar valt en anderen zweren bij het ding :confused:
|
geen buizen?
laney LC15, fender blues junior of een peavey classic 20. |
Dacht je dat ik rijk was ofzo?
|
Dat zijn dus goedkopere buizenbakkies. Die Behringer heeft trouwens idd meer sounds, maar hij klinkt gewoon minder dan die Cube 30, daar haal je gewoon lekkere sounds uit voor een leuke prijs.
|
Ik heb zon cube 30 en die bevalt me goed hoor, geen slechte ervaringen mee. en ik ken meer mensen die het een goed ding vinden.
|
kheb zelf een ibanez tb25... niet egt bijster boeiende versterker, maar ik zal t ermee moeten doen... mn budget stond niet meer toe...
als je een cube kunt kopen, DOEN! hoor ik heel veel positieve geluiden over! |
Behringer GX 210
sowieso fantastische kwaliteit, en de beste van de 3 die er tussenstaat... die onderste moet je NIET doen.... da's een beginnersdingetje met misschien nog geen 10 V(of W of DB) of wat het ook moet zijn... |
Ik heb de Roland Cube 15, ben er wel tevreden over, het is een leuk oefen-versterkertje voor beginners, maar meer niet. Effecten zijn wel goed.
|
Citaat:
|
Die behringer heb ik, en ik ben er niet echt tevreden mee. :(
|
Citaat:
De 210 kwam alleen een mooier clean geluid uit, en de 112 een mooier distortion geluid. Dus het ligt eraan wat je wilt spelen, maar voor onder de 400 pleuro vind ik dat de twee beste en meest veelzijdige versterkers van dit moment. |
Gitarist van ons bandje had een roland cube 15...werkt(e) prima, leuke distortions erbij ook....is alleen niet echt te gebruiken als zangversterkertje tijdens een optreden, dus nu issie stuk :p
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:30. |