Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Games (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=26)
-   -   theme park probleem met xp (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=560817)

freggelfreak 07-08-2003 13:29

theme park probleem met xp
 
ik heb eergister de allereerste versie van themepark weer weten te bemachtigen :) enkel probleem is dat ie (uiteraard) niet onder xp draait. met een dos bootdisk kwam ik ook al niet veel verder en de compatibiliteit op win 98 zetten helpt ook al niet veel. kan het spel wel draaien, maar gaat nog te vlug dan. iemand een oplossing?

freakinaround 07-08-2003 13:42

xp is gewoon te snel voor theme park. of beter gezegd. theme park is een te oud spel voor XP. dat spel werd toch altijd gedraaid op win 95? :confused:

offtopic: wel koel spel trouwes, toen we onze 1e pc kochten, mocht ik spel uitzoeken, toen kocht ik theme park :o (y) (is dan wel 5 jaar geleden, maar da nog :P). ik zou em ook weer graag willen hebben :)

Smobbo 07-08-2003 13:42

Kijk ff op de site van de makers misschien hebben ze wel een patchje voor je (y) :) (y)

McCaine 07-08-2003 14:31

Theme Park gaat sowieso te vlug met computers sneller dan 233 Mhz. Daar is niets aan te doen want er is geen ingebouwde gamesnelheid.

Ik raad je dan ook aan om de Theme Park SNES ROM te gebruiken, die wèl een normale snelheid heeft.

Wes 07-08-2003 17:02

Citaat:

McCaine schreef op 07-08-2003 @ 15:31:
Theme Park gaat sowieso te vlug met computers sneller dan 233 Mhz. Daar is niets aan te doen want er is geen ingebouwde gamesnelheid.

Ik raad je dan ook aan om de Theme Park SNES ROM te gebruiken, die wèl een normale snelheid heeft.

En dat is vast en zeker legaal verkrijgbaar :)

Marcade 07-08-2003 17:44

Citaat:

Wes schreef op 07-08-2003 @ 18:02:
En dat is vast en zeker legaal verkrijgbaar :)
SSSTT .. We doen gewoon stiekem ff alsof we onwetend zijn en het legaal is :o

McCaine 07-08-2003 19:03

Citaat:

Wes schreef op 07-08-2003 @ 18:02:
En dat is vast en zeker legaal verkrijgbaar :)
Quod licet Iovi, non licet bovi.

Manus J. van Alles 07-08-2003 19:17

Citaat:

Wes schreef op 07-08-2003 @ 18:02:
En dat is vast en zeker legaal verkrijgbaar :)
Och, als je hem legaal hebt voor de PC vind ik dat dat wel mag...zeker als hij het niet doet :)

Ja McCaine, ik weet dat meningen juridisch irrelevant zijn...

freggelfreak 08-08-2003 14:34

Citaat:

Manus J. van Alles schreef op 07-08-2003 @ 20:17:
Och, als je hem legaal hebt voor de PC vind ik dat dat wel mag...zeker als hij het niet doet :)

en ik heb hem legaal. hij lag gewoon hier nog bij de frs :) ongelooflijk gewoon :D

SisterOfMercy 08-08-2003 16:37

Die bij de nietzofree record shit is een reissue. Theme Park draaide onder Dos.. Maar je had altijd last van wat bugs.
Rollercoaster tycoon is daar een stuk beter in. (maar meneer Chris Sawyer kan ook redelijk programmeren)

McCaine 08-08-2003 17:09

Citaat:

SisterOfMercy schreef op 08-08-2003 @ 17:37:
Rollercoaster tycoon is daar een stuk beter in.
Dat is anders wel een verschrikkelijke ripoff van Theme Park, laten we eerlijk zijn.

Yep 08-08-2003 22:40

Vreemd, want juist die compabiliteits gedoe moet dat verhelpen. Misschien 95 ipv 98 doen?

SisterOfMercy 09-08-2003 00:56

Citaat:

McCaine schreef op 08-08-2003 @ 18:09:
Dat is anders wel een verschrikkelijke ripoff van Theme Park, laten we eerlijk zijn.
Ik denk dat het thema van een pretpark managen al langer bestond. Ook vind ik het bij theme park zodanig slecht uitgewerkt (al die bugs) dat Rollercoaster Tycoon echt een streepje voor heeft..
Ook kende ik de interface natuurlijk al erg goed, aangezien ik fervent Transport Tycoon deLuxe speler ben..

nare man 09-08-2003 14:47

Veel oudere DOS-spellen kun je niet onder XP draaien omdat XP een ontzettend slechte DOS-emulatie heeft. Er zijn wel workarounds voor zoals VDMSound, maar dat werkt ook slechts met bepaalde spellen.

Onder 95/98 is het al iets beter, maar in combinatie met PCI-geluidskaarten is het dan nog steeds huilen met de pet op. Zelfs Creative zelf levert met de Soundblaster Live! en de Audigy nog legacy-emulatiesoftware mee die niet kan tippen aan de kwaliteit van een goede Soundblaster AWE32/64 in puur DOS-modus.

Dus mijn advies is gewoon een oude computer te bouwen. Gewoon ergens een derde- of vierdehands Pentium 200 MMX op de kop tikken met een ISA-geluidskaart (een AWE32 of een AWE64). Maak daar gewoon een multiboot op met Windows 95/98 of 3.11 en puur MS-DOS 6.22. Dan weet je zeker dat je alle oude spellen in hun volle glorie kunt draaien.

freggelfreak 09-08-2003 19:23

Citaat:

nare man schreef op 09-08-2003 @ 15:47:
Veel oudere DOS-spellen kun je niet onder XP draaien omdat XP een ontzettend slechte DOS-emulatie heeft. Er zijn wel workarounds voor zoals VDMSound, maar dat werkt ook slechts met bepaalde spellen.

Onder 95/98 is het al iets beter, maar in combinatie met PCI-geluidskaarten is het dan nog steeds huilen met de pet op. Zelfs Creative zelf levert met de Soundblaster Live! en de Audigy nog legacy-emulatiesoftware mee die niet kan tippen aan de kwaliteit van een goede Soundblaster AWE32/64 in puur DOS-modus.

Dus mijn advies is gewoon een oude computer te bouwen. Gewoon ergens een derde- of vierdehands Pentium 200 MMX op de kop tikken met een ISA-geluidskaart (een AWE32 of een AWE64). Maak daar gewoon een multiboot op met Windows 95/98 of 3.11 en puur MS-DOS 6.22. Dan weet je zeker dat je alle oude spellen in hun volle glorie kunt draaien.

heb ik ook al aangedacht om effe ergens een oud computertje op te zoeken en dan lekker weer die goede oude tijd doen herleven :D

McCaine 12-08-2003 02:12

Citaat:

SisterOfMercy schreef op 09-08-2003 @ 01:56:
Ik denk dat het thema van een pretpark managen al langer bestond.
Voor zover ik weet was Theme Park van Bullfrog het eerste spel met dit onderwerp.

Poor twisted me 12-08-2003 16:28

Citaat:

McCaine schreef op 12-08-2003 @ 03:12:
Voor zover ik weet was Theme Park van Bullfrog het eerste spel met dit onderwerp.
jah :rolleyes:


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:18.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.