![]() |
Favoriete schilders
Ik ben erg benieuwd naar jullie favoriete schilders en of jullie misschien nog 'aanraders' voor mij hebben.
Zelf houd ik van vanalles: Gustav Klimt, Salvador Dali, John William Waterhouse, Edgar Degas, Rembrandt, Claude Monet, John Millais, Caspar David Friedrich. Enzovoorts. |
dali!
|
Uhm, als ik er favorieten moet uitkiezen ga ik toch voor Dali en Magritte. Maar er zijn natuurlijk ook veel andere mooie schilderijen die niet door deze twee gemaakt zijn:)
|
Citaat:
|
ik vind dali vet, maar ik ken te weinig om een goed beeld te geven... ik vind escher ook heel vet, maar dat is misschien meer een tekenaar..
|
mijne favo kunstenaar is jean michel basquit!
|
daliiiiii , die heeft wel wat (had) .
|
Dali is de eerste die in me opkomt :] Brueghel heeft ook wel wat, vooral die met de dood vond ik geweldig.
|
Sinds ik er een tijd geleden een tentoonstelling van heb gezien, weet ik Francis Bacon wel te waarderen. :)
|
Yacek Yerka, Maarten Huizinga, Mark Ryden, Wayne Barlowe. En natuurlijk Dali. (Veel Dali-fans hier, trouwens. Rrr.)
|
Hieronymus Bosch springt een gat in de lucht.
|
mr Waterhouse, en William(?)Blake
en Gigher en Goya(zn etsen dan) en Bosch en Arthur Rackham en Munch en ach vooruit Dali ook maar dan en Louis Royo niet en Toni Di Terlizzie en Hiroshigen(?) en en en ..... (sorry voor de eventuele spelfouten) @ Mononoke, moest je Bottichelli niet noemen, dacht dat je daar zon fan van was ? |
Voor Nebuchadnezzar:
Ehm valt wel mee, eigenlijk. Dat kalendertje was ook maar toevallig. :( Ik vind die Venus gewoon een lief meisje. En het is Giger. Precies, Luis Royo niet. :p |
Ik beperk deze vraag tot de nog levende schilders: Gerhard Richter.
|
Ben ik hier de enige die niet weg is van Dali? :confused:
Vind zn werken altijd maar vaag, en op een of andere manier beangstigend. Weet niet of het zijn bedoeling was, maar ik heb het er niet zo op. |
Citaat:
|
Bobby Loudon.
en DeviantArt's Frail, hoewel hij eigenlijk alleen tekenaar is, maar toch ;) |
Pollock, de Kooning, Mondriaan, Gaugain, Miro
|
Theodor Kittelsen is mijn favoriet. Verder mag ik kunst graag, maar draag ik geen favorieten.
|
Afgezaagd: Salvador Dalí.
Rembrandt is ook mooi. Ik hou van clair-obscur :) |
mondriaan rules
(maar k heb ook wel dali spul hoor :)) |
Hmm. Mondriaan (helemaal naarmate zijn werken steeds meer abstraheerden), Klee, Munch.
|
kirchner, kandinsky, monet, appel, jorn, marc, degas, renoir, van gogh, munch...
en nog veel meer waar ik nu niet op kan komen. :) |
Citaat:
|
Ik heb geen favoriete schilder, sterker nog, ik kan nauwelijks onderscheid maken tussen verschillende schilders, ik bekijk elk stuk onwetend en onbevooroordeeld :)
|
Citaat:
|
Dali is prachtig, ambachtelijk, sfeervol, (kitch :P) maar het is ZO makkelijk om van te houden...
Ik vind het bijzonder moeilijk om een favoriete kunstenaar aan te geven, maar ik kan bijvoorbeeld heel erg genieten van Pyke Koch en Charlie Torop, qua magisch realisme dan... maar ook wel abstracter werk, zoals Kandinsky, Alechinsky, Schwitters... Natuurlijk de alom bekende kunstenaars zoals Chagall, Picasso (vooral blauwe periode), Degas... bladiebla... Ook het dadaïsme is bvb leuk, met Marcel Duchamp, Picabia, Cocteau... tja.. ETC.ETC.ETC.ETC.ETC. |
Roy Lichtenstein, Keith Haring+ Caroline Mockford en nog veel meer wat ik niet zo op kan noemen. En idd zoals Skald zei, is het soms maar een schilderij van een schilder wat ik mooi vind en niet al zijn/haar werk.
|
Alle mensen die het Victoriaanse tijdperk schilderden, Monet (ben in de tuintjes + huis geweest mooi joh!) en alle schilders die landschap heel contrastrijk en/of sfeervol schilderen.
|
egon schiele maakte erg indruk op me in wenen (zijn schilderijen dan) verder euhm..... moet ik even denken er zijn er zo veel
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:00. |