Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Polsslag (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=561593)

Williams 08-08-2003 10:12

Polsslag

Ik heb ( zo zegt de dokter, en kan me ook voorstellen want ik sportveel ) een topconditie!
Maar mijn polsslag in rust is 101!!!!! heeel erg hoog dus! De bloeddruk is wel goed
terwijl de dokter zei dat het met deze conditie noprmaal rond de 50 a 60 zou moeten zitten...
Hij zei er verder niets over, maar ik maak me er soms toch zorgen over, zeker omdat ik wielren en dat toch een vrij grote belasting op het hart is.... heeft iemand hier meer info o.id over?

Qimm 08-08-2003 11:00

Doe es gewoon rustig aan, tel het een paar keer per dag, als je net wakker word, als je net van je fiets af stapt, als je een filmpje zit te kijken, nu achter de computer. Schrijf het es op wanneer je het gemeten hebt en in wat voor situatie. Gewoon een keer of 5 per dag. half minuutje meten, even keer 2 en dan die polsslag opschrijven.
Laat me maar horen wat eruit komt. Want die polsslag van 110 was een moment opname, en aan moment opname's heb je niet veel.
Hou het es een dagje bij en laat het me weten.

Williams 08-08-2003 11:07

ik zal het nog een keertje doen, maar ik heb ALTIJD in rust rond de 100... en dat is al vaker gemeten!
maar ik zal het es bijhouden en het je pme

Qimm 08-08-2003 11:12

ok danke :)

Methuselah 08-08-2003 11:17

Ik heb 'n megaslechte conditie en ik zit rond de 54 in rust :o

jnieuwelaar 10-08-2003 18:59

ik heb altijd een rustpols van 84 en ik ben erg sportief.

Chloe Siere 10-08-2003 19:25

mensen, uhuh? als je een GOEDE conditie hebt is je polsslag LAGER dan het gemiddelde.
jij zit dus met je 101 erg fout! dus eigenlijk zou je een slechte conditie moeten hebben.

en k kan t weten, k zit t hier nu aan mn moeder te vragen en die is fysiotherapeut :o

ik dacht al: k doe veel aan mn conditie en mijn polsslag is in rust ongeveer 60: dat duidt juist eerder op een goede conditie dan 101.

dus k snap t hier ff niet helemaal?! :confused:

@Moon 10-08-2003 20:04

oke en wat is ongeveer het gemiddelde eignelijk?? :o

Methuselah 10-08-2003 21:06

Citaat:

*RainBow* schreef op 10-08-2003 @ 20:25:
mensen, uhuh? als je een GOEDE conditie hebt is je polsslag LAGER dan het gemiddelde.
jij zit dus met je 101 erg fout! dus eigenlijk zou je een slechte conditie moeten hebben.

en k kan t weten, k zit t hier nu aan mn moeder te vragen en die is fysiotherapeut :o

ik dacht al: k doe veel aan mn conditie en mijn polsslag is in rust ongeveer 60: dat duidt juist eerder op een goede conditie dan 101.

Ik snap ook niet dat ik met mijn conditie aan 54 in rust zit :| :o Weeg 13kg teveel en doe al anderhalf jaar niet aan sport (n) :(

Mushu 10-08-2003 21:58

Heeft mijn moeder ook regelmatig last van, hoewel ze een prima conditie heeft. Haar hartslag schiet echt omhoog naar 160 (!!!!!!!) wanneer ze op een loopband, op de sportschool, staat. Is onderzoek naar geweest. NIets kunnen vinden, ze heeft zelfs geen hoge bloeddruk ofzo. Maargoed, daarmee help ik je natuurlijk niet. Ik zou een onderzoek laten doen, *dat kan dus, wat ze precies doen weet ik niet* maar ik zou me niet teveel zorgen maken eigenlijk. HEt komt bij sommige mensen gewoon voor dat ze een hoge hartslag hebben.

Maart 10-08-2003 23:11

de normale rustpols is rond de 70. Bij een echt sporthart ligt deze idd lager, maar voordat iemand een sporthart heeft dat gaat echt niet zo snel. 100 is de grens voor een tachycardie (snelle pols).
101 is dus nog niet heel erg alarmerend. Zeker omdat je bloeddruk wel normaal is zou ik me nog niet heel erg veel zorgen gaan maken. Misschien dat bij jou in de familie ook meer mensen een hoge rustpols hebben.

Als je je er toch onzeker over voelt en de boel niet vertrouwt zou ik even door je huisarts ernaar laten luisteren met de stethoscoop (of evt. een ECG laten aanvragen)om een mogelijke lekkende hartklep (komt regelmatig voor en hoeft niet ernstig te zijn) of een andere mogelijke verhoogde belasting voor je hart te ontdekken.

Ilsje 11-08-2003 00:34

Citaat:

punt hier is dus ook juist dat het vreemd is dat zijn pols zo hoog is terwijl conditie heel goed is :) en Methuselah is ook weer heel vreemd :)

Methuselah 11-08-2003 09:34

Citaat:

Ilsje schreef op 11-08-2003 @ 01:34:
en Methuselah is ook weer heel vreemd :)
Dank je ;) :o
Nee ik vraag 't mij ook serieus af :| Is wel :cool: als ik terug ga beginnen sporten, hartslag van 40 in rust dan ofzo? :D

Williams 11-08-2003 10:00

Citaat:

dat zeg ik toch ook, ik zou lager moeten zitte

Ilsje 11-08-2003 11:11

Citaat:

Methuselah schreef op 11-08-2003 @ 10:34:
Dank je ;) :o
Nee ik vraag 't mij ook serieus af :| Is wel :cool: als ik terug ga beginnen sporten, hartslag van 40 in rust dan ofzo? :D

12 :P

Chloe Siere 12-08-2003 18:17

Citaat:

Williams schreef op 11-08-2003 @ 11:00:
dat zeg ik toch ook, ik zou lager moeten zitte
waarom zegt je dokter dan dat je een topconditie hebt? heb je daar soms op de homerun gezeten ofzo? :o

Sarah 12-08-2003 19:01

Ik heb een zeer matige conditie (matige kracht, erg snel buiten adem, matig gauw uitgeput) en in rust is mijn polsslag 60, dat is dan ook niet logische eigenlijk

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:51.