![]() |
Lengte, leeftijd.. gewicht?
hoe was die formue ook alweer om erachter te komen hoeveel je ongeveer moet wegen?
|
geen leeftijd
maar je berekend het door (lengte*lengte)/gewicht geloof ik |
Citaat:
|
1,70 x 1,70 = 2.89
?? |
en dan delen door gewicht;)
|
nee ik geloof dat t is dat als je bijvoorbeeld 1,80 m lang ben dat je dan 80 kilogram mag wegen
|
Citaat:
Volgensmij klopt die niet... |
|
Citaat:
|
oh ohw ik heb ondergewicht
ben 1.73 en weeg 52 |
Citaat:
|
je moet niet 2.90: 54 doen maar 54:2.90 natuurlijk
|
Citaat:
|
Formule:
Neem je lengte, trek daar 150 van af, doe dat maal 0,6 en tel er dan 50 bij op. Da's je ideale gewicht. (zal wel op hetzelfde neerkomen, maar goed) Citaat:
die geldt namelijk pas vanaf je 18e.. (en dat geldt dus ook voor de formule(s) hierboven) ->L&G? |
Citaat:
Ach joh, hij kan gewoon meteen dicht. antwoord is gegeven, je kan ook searchen over het forum, je vindt tig van topics over bmi en er bestaat ook nog google ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Heeft geen invloed erop, het gaat er gewoon om dat je BMI nog niet mag gebruiken als je onder de 18 bent omdat je dan nog volop in de groei bent. |
Citaat:
|
Citaat:
Bovendien ben je nog geen 18. ;) Flauw. :o |
Citaat:
|
Citaat:
Ghe nog maar een halfjaar hoor :p |
Damn volgens die formule zit ik anderhalve kilo boven mij ideale gewicht!!!!! :eek:
*gaat afvalactie proberen* |
Citaat:
Maar goed, ik heb ook met wat klikken wat grafiekjes gevonden en die kloppen volgens mij wel goed hoor. |
Je ideale gewicht hoeft trouwens niet het beste gewicht voor jou persoonlijk te zijn. Het is vooral belangrijk dat je je prettig voelt bij jou gewicht. Zorg er wel voor dat je niet te zwaar word, ivm gezondheid.
Te licht kan bijna niet, alleen als je echt niet eet, anorexia hebt of iets dergelijks dan is het gevaarlijk. Ben je echter te licht, maar eet je wel gewoon goed en gezond dan is er echt nog niks aan de hand. |
Als je er maar goed uitziet, toch? :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Er zal toch ook nog wel een verschil zijn tussen mannen en vrouwen, denk ik. :o
|
Ik dacht dat tussen je lengte en gewicht 105 mocht zitten of zo iets heb ik ooit gehoord??? :o
En ik denk inderdaad dat het voor mannen anders is dan voor vrouwen. |
Citaat:
|
ik zou dus 62m oeten wegen
ik weeg 47 :S |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
te weinig is. 'zeker met de bouw van jouw lichaam' ? En Qamra: doe jezelf en mij een plezier, en blijf weg uit de topic. Je bent goed zoals je bent. Soms is hypocriet zijn toegestaan. |
Oef. 1m85, 90kg = 26. Overweight :(
Okay, that's it, meer sport :) |
Citaat:
*weeeeeeeheeeeee* Nee hoor, je hebt wel gelijk. Maar het voelt soms gewoon echt niet goed.. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik vraag me af welke tabel er voor kinderen wordt gebruikt, want ik meen me wel te herinneren dat op de basisschool (en volgens mij ook in de 2e) er gekeken werd naar m'n lengte en gewicht, en of dat in orde was.. |
Je zou ook rekening kunnen houden met het eventueel aanwezig zijn van sterke spieren.. dat je dus te veel weegt omdat je een spierbundel bent.
Zo'n sommetje zegt in mijn ogen weinig, je moet voor jezelf bepalen hoeveel je wilt wegen en of je er te dik uitziet of je je te dik voelt. |
lengte: 1.79
leeftijd: 15 gewicht: van geen belang :o |
Lengte: 185 cm (dacht ik)
Leeftijd: 17 jaar Gewicht: 72 kg |
op school geleerd:
gewicht delen door lengte in het kwadraat. voorbeeld: 70kg. 1.80 m 70 ------------- = 21.6 1.80x1.80 en als je dan tussen de 20 en 25 zit heb je een normaal gewicht. maarja, er zijn zoveel regeltjes voor |
dan hebbik 21,739<meer getallen> :rolleyes:
50 kg 2.30 in kwadraat --------------------------- 21,739130434782695652173913043 :rolleyes: als ik t goed heb overgetypt :p |
Citaat:
|
nee :rolleyes: :p :o
|
Citaat:
Mag je dit nog niet gebruiken. |
Citaat:
Ik moet ideaal 77 kg wegen, voor zover ik die site begreep... Das dus 5 kilo zwaarder dan ik nu weeg en 6 of 7 kilo zwaarder dan ik buiten de vakantie weeg. gaat weer terug naar sportschool |
188 cm
16 jaar 66 kg onzin formules, ik leef gezond en stevig genoeg (y) |
195.3 cm
17 jaar 73.4 kg :( |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:53. |