![]() |
zwart gat
Er is ergens een zwart gat in de ruimte alles wat daarin in gaat kan er nooit meer uit zelfs het licht niet
ik zou er eigenlijk best wel eens in willen dan kan ik zien wat daarin is misschien is het wel een weg naar een andere sterrenstelsel dat je binnen 1 sec 100.000 lichtjaren van de aarde meteen bent hoe denken jullie hierover |
Het "binnenste" van het zwarte gat (de singulariteit) bevindt zich simpelweg niet in ons universum. Dus je kan er ook geen zinnige uitspraken over doen.
En een zwart gat binnengaan kan nog best moeilijk worden. Al heel snel zal je merken dat er harder aan je voeten wordt getrokken, dan aan je hoofd. Er ontstaat zo een spaghetti-effect, waarbij je letterlijk als een sliert wordt uitgerekt. Wat ik verder wel apart aan zwarte gaten vind, is dat ze in alle groottes voorkomen. Het binnenste van een melkwegstelsel, de zogeheten actieve kern van een melkwegstelsel, kan een zwart gat hebben met een massa van meer dan 100 miljoen zonmassa's... Daarentegen zijn er ook weer theorieën waarin elementaire deeltjes een zekere interactie vertonen met mini zwarte gaten. (Of zelfs mini zwarte gaten zijn...). |
Er zijn allerlei theoriën over zwarte gaten, wat ze kunnen zijn, wat voor verschijningsvormen ze kunnen hebben etc. etc. Sommigen denken dat je er doorheen naar een parallel heelal zou kunnen reizen, of door de ruimtetijd kunnen reizen. :) Anderen denken weer dat het onmogelijk is, en dat je oneindig lang zal worden samengeperst dan wel uiteengetrokken.
Dus. En er is niet ergens een zwart gat, er zijn er een heleboel. Ik denk erover met mijn verstand. Zou ik ook doen als ik jou was. (y) |
nee ik bedoel als je in een zwart gat gaat dat je dan ergens anders eruit komt en dat je ergens anders bent en dan zou je kunnen tijdreizen ongeveer
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
hoe kan het nou dat einstein zo slim was weet iemand dat?
|
Citaat:
|
Goed zingen?!
Maar ik denk dat als een zwart gat zo'n sterke zwaartekracht heeft dat het licht afbuigt je er niet in kan. |
Van wat ik begrepen heb is een zwart gat eigenlijk geen gat, maar een uitgebrande ster met een zeer sterke zwaartekracht. Als het gewoon een "punt" is in de ruimte waar allerlei materie op elkaar geperst wordt, hoe moet je er dan in vredesnaam "in" komen? Of heb ik iets verkeerd begrepen? (ik denk het wel)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Volgens mij zal een ster die tot verder dan zijn zwaartekrachtsstraal inkrimpt als maar kleiner worden. Het volume nadert dus naar 0 en de dichtheid naar oneindig.
|
Citaat:
@SynoP: Einstein werd als kind al sterk beïnvloed door zijn oom Jakob, die hem de liefde voor de wiskunde bijbracht, en door Max Talmey, die hem regelmatig van wiskundeboeken voorzag. Inmiddels neemt men aan dat Einsteins begaafdheid zijn oorzaak vond in het syndroom van Asperger, een stoornis in het autistische spectrum die ik zelf ook heb. |
Citaat:
Hum, ik zal eens het boek opzoeken waar ik al die theoriën e.d. over zwarte gaten heb gelezen. :) |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Je kunt het misschien anders vragen, hoe weten wij dat einstein zo slim was want daar heb ik wel een antwoord op ;) Einstein heeft alles opgeschreven wat hij ontdekte en wat hij leerde, zo is die informatie naar onze generatie gegaan.. maar jouwn vraag is eigenlijk een beetje freemt |
jongens get a life... hij is 14 okay!
|
Citaat:
|
ben ik het mee eens,
maar je weet wel dat zo'n jongen nog lang niet alles geleerd heeft |
hehe nee inderdaad nog lang niet....ik kan wel blijven leren
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:55. |