![]() |
Welke pijnstillers kennen jullie?
Welke pijnstillers kennen jullie? Zeg het hier. Het is helemaal mooi als je ook kan vertellen waar ik er info over kan vinden. Het is voor mijn profielwerkstuk.
|
Je hebt deze vraag ook gepost op School & Studie en op Exacte vakken.
Ik ben hier nog niet zo lang, maar ik neem aan dat dat nie de bedoeling is..?? |
nee, sorry die staan verkeerd
maar ik heb dit echt nodig! En hier hoop ik meer reacties te krijgen |
omdat ik aardig ben:rolleyes:
ik heb alle standaard pijnstillers geprobeerd die bij de apotheekl verkrijgbaar waren verder ken ik een migraine stopper en een extra stekre pijnstiller kies wat uit zou ik zeggen |
Iboprufen, Sanalgin, Finimal, Advil...
Verder nog wat prutjes van m'n huisarts, maar daar weet ik de naam niet van. |
Opiaten: buprenofine, fentanyl, morfine, pentazocine, pethidine, tramadoll, codeïne
Niet-Opiaten: acetylsalicyzuur (aspirine), carbasalaatcalcium, diclofencac, ibuprofen, indometacine, ketoprofen, ketorolac, meloxicam, naproxen, paracetamol, piroxicam, sulindac Ik had hem al neergezet bij S & S maar ik zet hem hier ook wel even neer. |
nurofen,aspirine,perdolan,huismerk apotheker,paracetamol,paracodeïne (of zoiets :) )
|
wiet :) ....
|
je wilt alleen gerennomeerde medicijnen?? want ook bij alternatieve geneeswijzen en andere dingen zijn er ongetwijfeld te vinden.
- hotcortex (kan je oplossen in drinken) - kou werkt verdovend (weet niet helemaal of je daarnaar zoekt) - drugs Maar er zijn ook al heel veel genoemd. veel s6 met je profielwerkstuk |
Ik ken
* aspirine * ibuprofen (of hoe het ook mag heten) * saridon tot zover mijn geweldige kennis van pijnstillers :D:D sorry ben ik een flauwe bui, maar ik gebruik ze eigenlijk nooit :) |
*pakt medisch kompas erbij* heb je een halfuurtje? :rolleyes:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
- elekrische schokken (fysiotherapie maakt hier veel gebruik van). - wrijven (rustig wrijven over een pijnlijke plek helpt ontzettend goed tegen pijnsignalen richting de hersenen). Succes |
pijnstillers van de kruidvat :p (eigen merk)
maar k kan er niks over vertellen :o :) |
Citaat:
|
m'n moeder heeft altijd brufen, maar ik heb een vermoeden dat dat een merknaam is voor ibuprofen
[edit] klopt |
paracetamol (zonder iets, met cafeine, met codeine)
asperine ibuprofen advil aleve sanalgin diclofenac saridon morfine wiet |
Femapirin, hetzelfde als ibuprofen, werkt tegen menstruatiepijn en krampen (y)
|
valium iemand? :confused:
|
iboprufen ofzooi
dafalgan ja dat is het wel. ik neem het ook niet echt vaak :| |
Tramal
|
Tja, ik kan allemaal gaan opsommen wat voorgaande hebben gedaan, één toevoeging: morfine.
|
Citaat:
|
dafalgan...
|
Citaat:
Soorten pijnstillers Pijnstillers met acetylsalicylzuur Deze pijnstiller werkt binnen 30 minuten, is koortsverlagend en remt ontstekingen. Verder vermindert deze stof de samenklontering van bloedplaatjes. Een pijnstiller met acetylsalicylzuur (b.v. Aspirine) kan worden gebruikt bij koorts, kiespijn, hoofdpijn en bij pijn bij griep en verkoudheid. Pijnstillers met paracetamol Een pijnstiller met paracetamol (b.v. Finimal) kan worden gebruikt bij koorts, hoofdpijn, kiespijn en menstruatiepijn. Het is geen ontstekingsremmer en heeft geen effect op bloedplaatjes en het maag- darmkanaal. Teveel paracetamol ineens kan leverbeschadiging veroorzaken. Overige pijnstillers Ibuprofen (b.v. Nurofen) en naproxen (b.v. Aleve) zijn voorbeelden van andere vrij verkrijgbare geneesmiddelen en hebben een pijnstillende, koortsverlagende en ontstekingsremmende werking. Er bestaan daarnaast nog andere pijnstillers waarvan de meeste uitsluitend op recept verkrijgbaar zijn. BRON |
Codine (als ik dat goed gehoord had :P)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:07. |