Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   Creditcard -> schulden? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=562411)

Esai 09-08-2003 02:46

Creditcard -> schulden?

ik zag net in één van de topics van Ripper dat iemand zei dat je je met creditcards alleen maar in de schulden werkt (hoezo dat? op welke wijze dan?).

dat leek me wel interessant, hoe denken jullie daarover? ik denk dat een creditcard geen probleem moet zijn, tenminste niet als je geen big spender bent.

thoughts?

deesmees 09-08-2003 09:04

je ziet niet wat je opmaakt of zow :confused: maar das bij je pinpasje ook zo,geen idee hoe het zit met afrekeningen enz.

Ik hoef geen creditcard,zou niet weten waarom zie er nut niet van in :rolleyes:

oneMen 09-08-2003 10:39

Het is een feit dat je met een plastic pasje sneller uitgeeft dan je al je losse centen in je portomonnaie hebt zitten. Als je dan ook nog eens niet een limiet hebt zitten op zo'n ding, ik weet niet pcies hoe creditcards werken, dan sta je zo 'per ongeluk' een paar honderd euro rood..

Gimme more beer 09-08-2003 14:47

Citaat:

Esai schreef op 09-08-2003 @ 02:46:
ik zag net in één van de topics van Ripper dat iemand zei dat je je met creditcards alleen maar in de schulden werkt (hoezo dat? op welke wijze dan?).

dat leek me wel interessant, hoe denken jullie daarover? ik denk dat een creditcard geen probleem moet zijn, tenminste niet als je geen big spender bent.

thoughts?

Aan het eind van de maand krijg jij een rekening van je creditcard. Het geld moet je dan ineens overmaken naar bijvoorbeeld visa... Maar als je dat niet hebt, sta je schuld bij visa... Het is dus een kwestie van goed in de gaten houden hoeveel je uitgeeft en wanneer...

Esai 10-08-2003 03:04

Citaat:

Gimme more beer schreef op 09-08-2003 @ 14:47:
Aan het eind van de maand krijg jij een rekening van je creditcard. Het geld moet je dan ineens overmaken naar bijvoorbeeld visa... Maar als je dat niet hebt, sta je schuld bij visa... Het is dus een kwestie van goed in de gaten houden hoeveel je uitgeeft en wanneer...
ow, dat lijkt me niet zo moeilijk, toch? gewoon een kwestie van discipline. ;) :)

Hydraul!C FunK 10-08-2003 13:19

Ja, en als je die dus niet hebt heb je een probleem.

S 10-08-2003 13:27

Citaat:

Hydraul!C FunK schreef op 10-08-2003 @ 13:19:
Ja, en als je die dus niet hebt heb je een probleem.
Nee, dan moet je verstandig genoeg zijn om geen credit-card te nemen.

Heb je géén verstand, géén discipline en toch een creditcard, dan hoop ik voor je dat er iemand in je omgeving is die dat wel heeft.

Hydraul!C FunK 10-08-2003 14:12

Idd.

jasmijn84 12-08-2003 18:24

ik heb een creditcard....heb mezelf nog niet in de problemen gewerkt. en ben wel een big spender!

StijnSpoortNiet 13-08-2003 10:01

Citaat:

jasmijn84 schreef op 12-08-2003 @ 18:24:
ik heb een creditcard....heb mezelf nog niet in de problemen gewerkt. en ben wel een big spender!
Dan heb je gewoon veel geld te besteden en ga je blijkbaar verantwoord om met je creditcard.
:D

Ontopic:
Naar mijn mening heb je een creditcard alleen nodig als je veel geld hebt of als je op vakantie gaat naar het buitenland, waar het wel handig is. Ik heb in ieder geval genoeg aan me pinpas

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:08.