![]() |
[IIS 6.0] Mijn server via browser besturen
kan iemand mij vertellen, hoe ik via IIS 6.0 mijn server via de browser kan besturen
Via Novell en bijgeleverde Apache was het erg makkelijk maar met IIS en WIn2003 server standard ben ik er nog niet achter gekomen. Ik gebruik nu IIS omdat het blijkt een stuk beter te functioneren, ik weet dat in het helemaal fout is gegaan met IIS in het begin, het was namelijk het meest gehackte programma ooit (ergens gelezen) maar om bij het onderwerp te blijven, kan iemand mij helpen alvast bedankt |
Hoezo besturen? Bedoel je een webbased interface voor onderhoud (zeg maar webmin voor windows)? ik heb een tijdje de iis van windows xp pro gedraaid, maar ik vond het een kloteprogramma om aan de gang te krijgen, om maar niks te zeggen over cgi...
Ik werk er al een jaar niet meer mee maar wat ik nog wel weet is dat je de instellingen (in xp pro) onder systeembeheer moet zoeken...iets van internet information services... -WJ |
oke ik ga ff kijken
en inderdaad gaat het om een webadmin van de server |
Ik heb ook ff windows server 2003 geinstalleerd en ik kan je zo 1 2 3 niet helpen want het is totaal anders van opzet dan IIS in WinXP pro...maar ik ga er nog wel ff mee bezig.
-WJ |
ik heb wat nadere info weten te krijgen van www.microsoft.com/technet
en daar kan je zeggen ze via IIS manager Web based administration instellen het schijnt met een aantal vinkjes te regelen zijn.. ik zal je op de hoogte houden als ik het voor elkaar heb. |
Ik heb hem gevonden:
Start-->administrative tools -> web interface for remote administration -WJ |
klopt ik had het ook al gevonden
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:59. |