Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Vrije tijd (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Kick/Muay Thai Boxing (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=562709)

Upke 09-08-2003 15:28

Kick/Muay Thai Boxing

Zijn hier mensen die hier aan doen? Hoe zit het nu met het "harden" van de scheenbeen? Word het bot daadwerkelijk harder of maak je hem alleen dood? En wie heeft er hier technieken voor? En hoe zit het later als je 50 bent krijg je dan problemen met je botten?

Ertur 09-08-2003 15:29

Citaat:

Rawsteel schreef op 09-08-2003 @ 16:28:
Zijn hier mensen die hier aan doen? Hoe zit het nu met het "harden" van de scheenbeen? Word het bot daadwerkelijk harder of maak je hem alleen dood? En wie heeft er hier technieken voor? En hoe zit het later als je 50 bent krijg je dan problemen met je botten?
Nee, geen idee, vrees voor jou het laatste, geen idee en waarschijnlijk wel.

THE S 09-08-2003 20:25

Ik doe het al bijna 4 jaar en je bot wordt niet harder, maar je maakt je zenuwen dood. Als ik nu tegen iets hard trap voel ik niks. Ik weet niet of je daar later last van krijgt, maar ik hoop het niet. Ik trap altijd 2 minuten met mijn ene been en 2 minuten met mijn andere been tegen de lange bokszakken die we bij onze sportschool hebben. Ik doe verder niks speciaals om het te "harden". Wat je niet moet doen is hard tegen jijzer of tegen hout trappen, want dan sloop je je bot. Ik heb dat wel eens gedaan om stoer te doen dat ik niks voelde, maar toen brak ik mijn scheenbeen en dat is zeker niet prettig. Dus trap gewoon hoe hard je kan tegen bokszakken en dan worden ze wel gevoelloos.

Fade of Light 09-08-2003 21:12

inderdaad, opletten dat je je bot juist niks aandoet. Die zenuwen kunnen dood en je kan ook je kuitspieren flink steviger maken , wat weer gevolgen heeft voor een betere (stevigere/hardere/midner gevaarlijke (Voor jezelf)) trap.

Je probeert er trouwens wel alles aan te doen om jezelf te harden he?

Waarom spar je niet gewoon, vragen aan je s(h?)ihan of je om te zoveel tijd zonder scheenbeschermer tegen iemand mag sparren en dan word je vanzelf hard plus je leert er ook nog extra van (odmat het sparren is).

Upke 09-08-2003 21:57

Citaat:

Fade of Light schreef op 09-08-2003 @ 22:12:
inderdaad, opletten dat je je bot juist niks aandoet. Die zenuwen kunnen dood en je kan ook je kuitspieren flink steviger maken , wat weer gevolgen heeft voor een betere (stevigere/hardere/midner gevaarlijke (Voor jezelf)) trap.

Je probeert er trouwens wel alles aan te doen om jezelf te harden he?

Waarom spar je niet gewoon, vragen aan je s(h?)ihan of je om te zoveel tijd zonder scheenbeschermer tegen iemand mag sparren en dan word je vanzelf hard plus je leert er ook nog extra van (odmat het sparren is).

Ik alles aan doen om te harden? Of heb je dat niet tegen mij? En ik spar elke dag...

P.S. Ik had ergens op een site gelezen dat een prof. kickboxer vertelde dat als je je schenen hard ze niet alleen gevoelloos worden maar ook harder, omdat er dan meer kalk komt in de botten. Door het trappen tegen een bokszak met het scheenbeen gaan er cellen kapot in het bot, als er cellen teruggroeien groeien er weer een extra paar bij. Zo krijg je meer dichtheid in het bot. Meer kalk en zo word je scheen dus ook steviger. Maar het risico is, dat je schenen niet meer snel breken, maar als ze breken dan kan het bot helemaal versplinteren, of heb breekt in zijn geheel meteen door (vanwegen de hoeveelheid kalk). En ongeharde scheen deukt in, of geeft een kleine scheur en het bot splintert dan niet zo als bij een gehard bot.

migyur 10-08-2003 10:42

Je kan je zenuwen niet dood maken, dat kan alleen door 3de graads verbrandingen. Je kan ze wel "harden", maar dat maakt je zenuwen nog niet dood.(denk ook dat je dat niet wilt)

barbara.inc 10-08-2003 16:05

het kan wel, er zijn verhalen van vechters die zenuwen hebben laten doorsnijden en van vechters die tegen houten balken aan schoppen (ik weet ook niet of dit waar is, het lijkt me van niet, maar goed)
ik doe nu anderhalf jaar aan muay thai, schop indd ook tegen bokszakken aan, en vecht ook soms zonder scheenbescherming, dat lijken me wel 2 goeie manieren om 'harder'te worden...

Fade of Light 10-08-2003 16:08

Citaat:

Rawsteel schreef op 09-08-2003 @ 22:57:
Ik alles aan doen om te harden? Of heb je dat niet tegen mij? En ik spar elke dag...
ja jij ja. HArden is zo iets middeleeuws...rtain gewoon goed, en ga zonodig wedstrijden doen, dan word je vanzelf "hard". HEt grootste gedeelte is mentaal de pijn verwerken.

Citaat:

P.S. Ik had ergens op een site gelezen dat een prof. kickboxer vertelde dat als je je schenen hard ze niet alleen gevoelloos worden maar ook harder, omdat er dan meer kalk komt in de botten. Door het trappen tegen een bokszak met het scheenbeen gaan er cellen kapot in het bot, als er cellen teruggroeien groeien er weer een extra paar bij. Zo krijg je meer dichtheid in het bot. Meer kalk en zo word je scheen dus ook steviger. Maar het risico is, dat je schenen niet meer snel breken, maar als ze breken dan kan het bot helemaal versplinteren, of heb breekt in zijn geheel meteen door (vanwegen de hoeveelheid kalk). En ongeharde scheen deukt in, of geeft een kleine scheur en het bot splintert dan niet zo als bij een gehard bot.

hmm ik heb er nog nooit van gehoord. Als je de bron had (maar aan je intro te lezen heb je die niet) dan zou ik die toch wel eens willen weten :)

Upke 10-08-2003 18:47

Citaat:

Fade of Light schreef op 10-08-2003 @ 17:08:
ja jij ja. HArden is zo iets middeleeuws...rtain gewoon goed, en ga zonodig wedstrijden doen, dan word je vanzelf "hard". HEt grootste gedeelte is mentaal de pijn verwerken.

hmm ik heb er nog nooit van gehoord. Als je de bron had (maar aan je intro te lezen heb je die niet) dan zou ik die toch wel eens willen weten :)

Waar maak jij uit op dat ik er alles aan doe om te harden? Ik hard mezelf bijna nooit. En nogmaals ik spar altijd zonder bescherming. Ik ben meer bezig met hoe het lichaam van een mens werkt.

Fade of Light 10-08-2003 19:53

Citaat:

Rawsteel schreef op 10-08-2003 @ 19:47:
Waar maak jij uit op dat ik er alles aan doe om te harden? Ik hard mezelf bijna nooit. En nogmaals ik spar altijd zonder bescherming. Ik ben meer bezig met hoe het lichaam van een mens werkt.
aan je andere topics?

straatvechten :rolleyes:

hmm ik dacht dat dit er ook een was, mja "welke is het beste" topics zuigen ;P

Upke 11-08-2003 16:47

Citaat:

Fade of Light schreef op 10-08-2003 @ 20:53:
aan je andere topics?

straatvechten :rolleyes:

hmm ik dacht dat dit er ook een was, mja "welke is het beste" topics zuigen ;P

Ja en nog steeds vraag ik alleen informatie over het harden. Maar heb nooit zelf gezegd dat ik me hard.

Fade of Light 11-08-2003 18:04

Citaat:

Rawsteel schreef op 11-08-2003 @ 17:47:
Ja en nog steeds vraag ik alleen informatie over het harden. Maar heb nooit zelf gezegd dat ik me hard.
inderdaad dat zou een ongeldige conclusie zijn, maar an sich wel een logische :)

Upke 11-08-2003 18:33

Citaat:

Fade of Light schreef op 11-08-2003 @ 19:04:
inderdaad dat zou een ongeldige conclusie zijn, maar an sich wel een logische :)
Precies.

migyur 11-08-2003 19:23

@ barbelle
tegen houten balken schoppen gaan je zenuwen niet dood. je pijn grens verhoogt wel enzo en raakt aan de klappen gewend. maar het lijkt me geen goed idee om je zenuwen door te snijden, volgens mij kan je dan niet eens meer goed lopen.

Fade of Light 11-08-2003 23:46

Citaat:

migyur schreef op 11-08-2003 @ 20:23:
@ barbelle
tegen houten balken schoppen gaan je zenuwen niet dood. je pijn grens verhoogt wel enzo en raakt aan de klappen gewend. maar het lijkt me geen goed idee om je zenuwen door te snijden, volgens mij kan je dan niet eens meer goed lopen.

leg mij eens uit wat scheenbeenzenuwen voor een toevoegoegende waardehebbena an lopen (behalve als je ergens met je scheen tegenaan zit)

PV 12-08-2003 00:57

:cool:

gimgamgommetje 12-08-2003 02:22

een andere manier is om er de hele tijd met een deegroller overheen te gaan. niet dat ik dat aanraad.
ik sluit me aan bij fade of light, gewoon sparren, en trainen , en lekker op de stootzakken trappen

Upke 12-08-2003 16:39

Volgens mij is de enige hardingsmanier waarvan je zenuwen echt dood, die ene waarbij je een pan op het vuur zet. In de pan liggen dan stenen die dan verhit worden. Door de hitte kunnen je zenuwen doodgaan.

barbara.inc 23-08-2003 14:01

Citaat:

migyur schreef op 11-08-2003 @ 20:23:
@ barbelle

Waar haal je het vandaan dat ik dat uberhaupt dacht?

sportgek 11-02-2008 08:23

bij je schenen draait het erom dat je ze hard zodat er een soort kalklaag opkomt.
dit kun je doen door er met een deegroller of iets dat daar op lijkt over je schenen te rollen en steeds meer kracht te zetten, of door tegen ronde palen te trappen maar gebruik bij het trappen wel scheenbeschermers voor kickbox dit verzacht niet de klap maar voorkomt wel dat je je schenen kapot trapt.

Stom Konijn 11-02-2008 10:58

topics van 5 jaar geleden uppen gaat wel heel ver..

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:06.