![]() |
The Who! ...iemand?
Oke eens even kijken of er hier ook smaakvolle mensen zijn die The Who luisteren. Zeer geniale 60's mod pop band, mijn favoriete 60's band. Briljante niet te stoppen pop-hits als "my generation" en "substitute" (en zo zijn er nog veel meer), zo catchy, zo geniaal!
"mod pop till you drop!" ;) |
... can you hear me!!!
|
we won't get fooled again is leip :cool:
|
Mijn favoriete nummer is toch wel "Pictures of Lily" :)
|
Babe O'Riley, fantastische intro...
Over-all vind ik 'Going Mobile' erg leuk... van The Who kan ik wel genieten in ieder geval... |
Hier een grote Who fan! Ben al 13 jaar fan van deze geweldige band, heb alle CD's, en een stuk of 100 bootlegs. Ik heb ze 2x live aan het werk gezien: in 1996 in Hyde Park, en in 1997 in Rotterdam.
Ik vind het de beste band die ooit op deze planeet heeft rondgelopen. De zang van Roger Daltrey, het gitaarwerk van Pete Townshend, de ongelooflijke bas-partijen van John Entwistle, en natuurlijk Keith Moon. De teksten van Townshend raken me echt diep, vooral "Quadrophenia", maar ook in zijn solo-werk ("Empty Glass" en "All The Best Cowboys Have Chinese Eyes") zitten juweeltjes! The Who biedt eigenlijk voor ieder wat wils: -> de frisse jaren 60-pop: "Call Me Lightning", "In The City", etc. -> jaren 70 rock: "WGFA", "Baba O'Riley", "Dreaming From The Waist", "Who Are You?", "The Real Me", "Naked Eye" -> ballads: "Behind Blue Eyes", "How Many Friends", "A Man Is A Man" Ik ben toch meer voor het jaren 70 werk: "Who's Next", "Quadrophenia" (duizend keer beter dan "Tommy"), "By Numbers", "Who Are You". Vooral "By Numbers" vind ik een mooie plaat, ook wel "Pete's Suicide Note" genoemd (luister naar "However Much I Booze", "How Many Friends" en "Blue Red and Grey"). Live ongeëvenaard! De tour in 2000 was *mindblowing*: Pete Townshend woest tekeergaand op gitaar, versplinterde zelfs nog een paar planken; Entwistle beter dan ooit tevoren, en Roger zong alsof het 1970 was. Die vent heeft echt de fontein van de jeugd gevonden. En nu zonder Moonie én Entwistle... Ik hoop dat ze in oktober echt de studio ingaan voor een nieuwe plaat! Twee nummers zouden al zijn opgenomen. *fingers crossed* God, ik kan hier UUUUUREN over doorkletsen :D |
leuk bandje, maar heb nog niet intensief genoeg geluisterd (behalve naar de 'hits') om er een echt oordeel over te vellen. ofzo.
|
is wel koel
kzag laatst op de bbc een optreden van ze met allemaal gastmuzikanten als noel gallagher en kelly jones, wat wel humor was... en ja, die bassist... mijn god wat kon die spelen |
Citaat:
In dat geval is "Mary Anne With The Shaky Hand" ook wat voor je :p Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Citaat:
"The Two" is er nog hè.. en de kans zit er in dat Roger en Pete volgend jaar weer op tournee gaan. |
geweldige band (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
the who is echt zoooo goed, hun rockmusicaldinges is echt zoo geweldig!! tommy rules...en hun bassist ook jammer dattie dood is...maarja, alle goeie artiesten gaan te vroeg dood...
owja wel onterechte benoeming btw, de beste bassist is natuurlijk jaco pastorius |
Citaat:
"Tommy" is wel goed en er zitten ook wel goeie nummers tussen, maar de meeste zijn toch maar matigjes ("Smash the Mirror", "Welcome", "Sally Simpson", "Do You Think It's Alright", "Fiddle About"). "Quadrophenia" knalt van begin tot einde. Citaat:
|
Citaat:
en hij speelde niet echt in een band ofzo....naja, als je bas speelt ken je m... |
Magic bus :cool: (y)
|
Citaat:
|
k luister 't ook weleens
|
Pastorius is heer und meester.
|
Toch nog mensen met een goede smaak hier :)
|
goin' mobile+behind blue eyes zijn ook (y)
en natuurlijk pinball wizard :) |
Baba O' Riley is fucking geniaal. fucking fucking goed. Verder hou ik dus van The Who, ja hoor, ja. Net als Eddie Vedder.
|
Pinball Wizzard! We Won't Get Fooled Again! Silvia! Woohooo!
|
teenage wasteland is een vet nummer
|
hun cd live at leeds vind ik ook erg goed
|
Citaat:
Of doel je op het - bekendere - "Baba O'Riley"? |
Ja, ik moet er ook eens intensiever naar luisteren. Een vriend van mij heeft er een cd van , live cdtje. Waarin Roger zegt dat ze 'harde R & B' maken. Pak maar aan mtv mensen.
Ik zal deze week eens wat van lenen. |
The who, maximum r&b! ;)
|
Ik vind het wel fijn dat zoveel mensen The Who nog kennen én waarderen. :cool:
Nog wat tips voor de mensen die The 'Oo beter willen leren kennen: Naked Eye: een prachtig nummer, varierend van stevige rock, tot een Who-waltz.. "You can cover up your guts, but when you cover up your nuts, you're admitting there must be something wrong". Een van mijn favoriete Who-nummers. Cut My Hair: voor veel pubers een herkenbare situatie: geaccepteerd willen worden door een groep, en er alles aan willen doen om er bij te horen. "Why do I have to move with a crowd, of kids that hardly notice I'm around. I have to work myself to death, just to fit in". Sea and Sand: openend met het geruis van de zee, en en het gekwetter van zeemeeuwen. Het nummer gaat over een slechte thuissituatie en hoe iemand daar mee om gaat. "My mum got drunk on stout, my dad couldn't stand on two feet, as he lectured about morality". Pete en Roger wisselen hier de lead-vocals af, iets dat ze regelmatig binnen The Who deden. Dreaming from the Waist: een stevige rocker uit het midden van de jaren 70. Een showcase voor John Entwistle's baskunsten. Live nóg beter, omdat Entwistle dan helemaal uit zijn dak ging, zonder enige spier in zijn gezicht te verrekken. How Many Friends: een rockballad over vriendschappen die niet lijken wat ze zijn. Toen Pete de demoversie aan de band liet horen, barstte Keith Moon in tranen uit, omdat de lyrics hem zo raakten. "We talk so much shit behind each other's backs, how many friends have I really got, I can count em on one hand". Laten we ook de melige Whonummers niet vergeten, Dogs Part 2, met in de hoofdrol de honden van Pete en John, Keith Moon's Cobwebs and Strange, en Waspman. Keith liep een keer verkleed als wesp door de studio, en zei alleen maar BZZZ ZZZZZZZ *sting* ZZZZZZ... :D |
Citaat:
Ik vind substitute persoonlijk vrij briljant trouwens. |
Citaat:
Leuk detail: aanvankelijk wilde de band cello's hebben in een bepaald stukje in dit nummer. Maar ze hadden te weinig geld om cello's in te huren, en dus zingen ze nu in plaats van échte cellos: "cello cello cello cello cello" :D |
Citaat:
|
Citaat:
http://www.fender.com/new_repository...0196108_sm.jpg $ 3929,99 Hij is voor vele mensen echt een god, maar als nuchtere Nederlander vind ik hem enkel een gigantisch talent. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:39. |