![]() |
[wielrennen] San Sebastian
De Italiaan Paolo Bettini (Quick Step-Davitamon) heeft toen straks de Clasica San Sebastian, de zevende wedstrijd van de Wereldbeker wielrennen, gewonnen.
Bettini versloeg Ivan Basso in een sprint met twee. Danilo Di Luca won twintig seconden later de sprint voor de derde plaats voor Francesco Casagrande en Andrea Noé. Bettini neemt met zijn zesde wereldbekerzege (na 2 keer Luik-Bastenaken-Luik, 1 x Zürich, 1 x Hamburg en 1 x San Remo) meteen ook de leiding in de Wereldbekerstand over van de Belg Peter Van Petegem (Lotto-Domo). Van Petegem pakte in San Sebastian geen punten. Bettini verklaarde achteraf dat hij niet gekomen was om de wedstrijd te winnen, maar wel om de eerste plaats te pakken voor de wereldbeker. Verder vertelde hij: "In de wereldbeker kan nog veel gebeuren. Er zijn nog 300 punten te verdienen. Ik moet zeker nog opletten voor iemand als Michael Boogerd." Wereldbekerstand 1. Paolo Bettini (Ita) 300 punten 2. Peter Van Petegem (Bel) 203 3. Michael Boogerd (Ned) 164 4. Davide Rebellin (Ita) 151 5. Mirko Celestino (Ita) 139 |
Ik heb groot respect voor wat die Bettini doet.
Eerst in de tour heel goed week later weer afgelopen woensdag schijnt ie ook gewonnen te hebben ergens en nu weer. Van mij ookal hoop ik toch stiekem op Boogerd natuurlijk maar dat zal het niet worden mag die Bettini wel de wereld beker winnen. |
mooie wedstrijd van wat ik gezien heb, helaas de val van boogerd, anders had de finale er wel anders uitgezien denk ik.
maar Bettini is zo ontzettend sterk de afgelopen paar weken dat hij, als hij de vorm nog vast kan houden, hij onkloptbaar is voor de wereldbeker |
Citaat:
Anders had de finale er denk ik anders uit gezien, maar op je fiets blijven zitten is blijkbaar ook een kunst ;) |
Shit, nu kan Boogerd de wereldbeker bijna op zijn buik schrijven! :( Niet alleen omdat hij 2 keer gevallen is, maar ook omdat die verrekte Italiaan zo ontzettend sterk is. Als er toch elke zondag daar zo kunt staan en al een voortreffelijk voorseizoen en een vrij goede Tour de France hebt gereden, verdien je ook de wereldbeker, Paolo! (y) Wat een fantastisch jaar heeft die man. En het mooie is dat-ie het vaak ook naar zijn eigen hand kan zetten, gister domineerde hij ook weer de hele wedstrijd. Hij kan klimmen, hij goed redelijk goed sprinten, hij valt vaak aan, kortom een wielrennen met zoveel kwaliteiten dat-ie de wereldbeker verdient (y)
Alleen jammer voor Michael dus :( |
helemaal gemist. behalve een verslag van 7 pagina's op teletekst.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:24. |