![]() |
28 augustus....
Op 28 augustus kun je mars HEEEEEl erg dicht bij de aarde zien met een heel goede sterrenkijker kun je de poolkappen zelfs zien toen het voor het laatst gebeurde was 400 jaar voor christus dus
Voor de mensen die niet weten waar mars ligt...ik meen links van de maan wie gaat er kijken?? |
ik zal ut zeggen dan zet m'n pa de telescoop wel neer
|
zooooow tof ik heb dat niet maarja ik ben pas 14 ik wil wel zo'n ding hebben...had ik het maar :rolleyes: |
anders kom ik wel naar jouw :D |
ik wil niet veel zeggen maar zij is 13 :rolleyes:
enneuh, wat is links vand e maan? ;) |
soms links, soms rechts, soms onder soms erboven of een combinatie van die dingen...
Mars.... gewoon de rode stip opzoeken. :) |
ik heb de zenuwen in me buik echt waar ik wil het echt zien
|
lekker vaag topic op Populaire Wetenschappen :rolleyes:
|
maakt het nou uit..pff
|
mars = jim kan je daar geil van worden??? :confused:
|
aight ga jij lekker op het onzin forum lullen want dit is een spam aktie
|
Ik!!!!
Bedankt voor de melding :cool: Wij hebben helaas geen telescoop, maar wel een goede verrekijker.... ook niet geweldig, maar ja. :( |
28 aug. = Bommen Berend :cool:
|
als je naar mars kijkt ze je dat ie steeds groter word en 2 weken geleden stond ie nog volop links van de maan nu ineens al 2 dagen rechts van de maan
ik ga het meemaken :eek: |
ja Mars is erg mooi nu
Mooi groot en rood veel beter als bijv een jaar terug. goed dat je het ff zegt van de 28e trouwens (y) Ik heb wel een telescoop en ik keek voor het laatst een maand geleden ofzo en ik zag alleen een vaag rood vlekje.... Lijkt me sterk dat het veel beter is 28 augustus maar ik zal het proberen. Heb je trouwens een site met meer info ofzo? Want ik dacht dat het dichtstbijzijnde punt al geweest was |
serieus..
dan moet ik maar eens m'n telescopje opgraven.. nix bijzonders hoor.. een 14cm newton duss beter is het niet bewolkt ofzo! |
Inderdaaad!
Weet iemand ook op welk tijdstip hij het duidelijkst is? Mars is na de maan het meest heldere object in de nachtelijke hemel. Het licht in de baan van de maan. Vermoedelijk is hij dan duidelijk te zien omdat de maan dan niet te zien is? Is het niet rond die tijd nieuwe maan?? Dat zal wel..... |
Oh, toeval zeg..
Fietste vanavond naar huis vanaf mijn vriendin d'r huis, en zag al een opvallende rode stip. Nou hield ik me 1 a 2 jaar terug meer bezig met de sterren boven mij en toen was mijn sterrenstelsel- en planetenkennis in ieder geval best okee... Kende de zodiac en Mars,Venus, Jupiter. Het leek me dus al sterk dat die stip Mars was, zo groot en rood. Maar wel dus.. zal hem in de gaten houden. :) |
Citaat:
|
Citaat:
venus is niet echt helder En qua tijdstip op zo'n dag maakt niet veel uit aangezien mars maar heel langzaam om de zon draait dus veel verschil tussen nu en de 28e is er ook weer niet. |
nop...ik heb gisteravond gekeken met een heel sterke telescoop van mijn oom .. en toen hadden we naar mars gekeken en als je erdoor keek was ie net zo groot als dat je met het blote oog de maan ziet .. en als je zelfs nog een beetje goed keek zag jee klein wit stipje op mars (dat was dus een poolkap)
|
venus is in sommioge tijden van het jaat ook heel goed zichtbaar hoor,
mars nu nog beter jah. ik heb hier tuis ergens een sterrenkalender liggen. zie je bij elke maand waar alle sterren staan. wel handig. |
Citaat:
halve onderkant was wit leek wel maar hij was zooooo moeilijk te volgen....m'n telescoop draait niet mee namelijk :S maar was wel ff mooi om te zien, niet dat ik erg veel zag |
nee dat komt omdat de aarde draait hoe verder je kijkt hoe sneller je mee draait
|
Citaat:
maar ik moet em nog een keer goed afstellen dat ik met zo'n draai ding langzaam precies goed kan meedraaien met de aarde. Beetje schuin naar links dus. ( \ ) sommige hebben een automatische die elektrisch meedraait |
Citaat:
|
Plaatjes van de Hubble (click to enlarge):
26 augustus, 23:00 UT http://shawnee.stsci.edu/db/2003/22/...ormats/web.jpg 27 augustus, 10:00 UT http://shawnee.stsci.edu/db/2003/22/...ormats/web.jpg Scherpste foto die is gemaakt: http://shawnee.stsci.edu/db/2003/22/...ormats/web.jpg |
Citaat:
De helderste objecten aan onze hemel zijn zonder meer de zon, maan en de nabije planeten. Tsja... Mars... Een grote rode stip in plaats van een klein rood stipje... Tsja... Mooie foto's trouwens :) |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:37. |