![]() |
Computer-Spelletje ;)
Ik stel een vraag, een ander beantwoordt de vraag en stelt een nieuwe vraag. Je vraag mag ook best een instinker zijn hoor. ;)
De eerste vraag: Wie is/zijn de uitvinder(s) van mp3? |
Fraunhofer instituut.
Waarom neemt een geripte audio 640 MB CD meer dan 640 MB in? |
Citaat:
Een diskette is ook eigenlijk 2MB, maar je houdt 1.44MB over na het formatteren van FAT. Next question: wat betekent AMD? ( makkie :p ) |
Advanced Micro Devices ofzo, toch?
Hoe heet de Virtual Machine die de bytecode van o.a. Perl 6 moet gaan uitvoeren? |
Citaat:
Parrot Hoeveel TerraByte is 1470047046336512 Bytes? |
Citaat:
(of mocht ik nu niet?) :( Next: wat is "dithering" ? |
bij opslag van graphics tussenkleuren (door pixels op een bepaalde manier te plaatsen dus de illusie van tussenkleuren creeëren) gebruiken om de bestandsgrootte te verkleinen (het plaatje er beter uit te laten zien bij een kleinere bestandsgrootte if u will :p)
wat is een flipflop? :p |
- een elektronische aan/uit schakeling
- een boolean switch - een spelletje dat op Reversi lijkt :) Met welke assembly instructies sloot je onder DOS je programma af? :) |
ret 0 ? :p geen idee, voor mijn tijd :o
|
Int 20h?
|
Ook niet :)
MOV AH, 4Ch INT 21h :) Wat is hyperthreading? |
Hyperthreading is de merknaam die intel gebruikt voor Simultaneous Multi-Threading (SMT). Het zorgt ervoor dat 1 processor zich gedraagt als zijnde 2. De CPU kan dus 2 berekeningen parallel uitvoeren.
Deze techniek wordt gebruikt in sommige Xeon processors en Pentium 4 vanaf een gigje of 3 :) Waarvoor worden de volgende poorten gebruikt? 17 22 53 995 |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
22: SSH 53: DNS 995: POP3S ofwel POP3 over TSL/SSL, voormalig SPOP3 Laten we de vraag over de kernel maar laten staan. |
De `kernel' van een operating systeem is de basis waarop alle andere programma's steunen. Hij staat onder andere in voor het beheer van randapparatuur op het laagste niveau. Bij Linux is de source code van de kernel vrij beschikbaar op het net, en vele mensen maken daar gebruik van om hun systeem aan hun vereisten aan te passen.
de kernel is het hoofddeel van de het software systeem. het zorgt voor de communicatie tussen hardware en software regelt de omgang van processor,geheugen en welke tijd dat ieder programma krijgt (threading). Het 'hart' van het OS dus. een vraag.... |
Citaat:
Wat is de veiliger opvolger van FTP? |
Citaat:
next: wie is de uitvinder van het ethernet? |
Citaat:
http://zdnet.com.com/i/ne/nm/2003/me...s_metcalfe.gif :) Wat was de eerste Nederlandse internet provider? |
XS4All voor particulieren dan wel.
hoeveel is het maximale aantal geheugen voor een x86(32bit). |
Citaat:
Wat komt er na Petabyte? |
Citaat:
ExaByte (10^18) Waar staat BIOS voor? |
Basic Input/Output System
Wie heeft C++ bedacht? |
Citaat:
|
Citaat:
hehe.. Hoeveel octets gaan er in één ATM cel. |
De grootte van een ATM-cell is 53 bytes.
was het snelste wireless netwerk? |
Citaat:
In welk jaar kwam MS Windows 1 uit? |
Citaat:
Hoeveel toeren draait een 52x Cd-ROM speler op vol vermogen? |
Citaat:
Op hoeveel Khz of Mhz - processor heeft een Nokia 3310? |
Citaat:
|
Citaat:
53 bytes = data 10 bytes = parity Edit: dit is LMDS wat ik bedoelde, nevermind En 802.11a en 802.11g hebben dezelfde maximale snelheid (54Mbps) Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Heb mn bericht ge-edit. Mag ik nog wel mee doen? :( :p |
Citaat:
|
Waar werd waarbij en wanneer voor het eerst de term hacken (het maken van een hack) gebruikt?
|
Citaat:
Welke CD-ROM kopieerbeveiliging maakt gebruik van "weak sectors"? |
Citaat:
Brakke zooi als PAE buiten beschouwing gelaten natuurlijk :p |
Citaat:
Of daarbij al de term hacken ontstond weet ik niet. |
Wat is de enigste vrouwelijke WM (binnenkort(?) DE)? :p
edit: iemand hier mag nu ff níét antwoorden :) |
Citaat:
|
:p
Maar mijn nick komt helemaal niet van die WM (WindowManager) hoor. :o |
Citaat:
Wat was de laatste standalone versie van DOS van Microsoft? |
Citaat:
Hoeveel knopjes zitten er op een standaard hedendaags toetsenbord? :p |
Citaat:
gaat tellen -> 96toetsen Waar vandaan komt de titel bug in een pc. |
Citaat:
Computer-bugs zijn software fouten, vaak kleine dingen die moeilijk te vinden zijn, en als je d'r een platmept duikt zo de volgende weer op. Much like echte bugs dus :) Wat zijn de verschillen tussen een 386SX en DX, en een 486SX en DX CPU. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
*kijkt in het control panel* 'Standard 101/102-Key or Microsoft Natural PS/2 Keyboard' |
Citaat:
waar staat The Amiga voor |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:34. |