![]() |
Nigel de Jong niet mee naar Graz
Ik ben geen Ajax-fan, maar vind het toch erg opvallend:
Nigel de Jong gepasseerd voor Graz Dat Boukhari en Van der Gun gepasseerd zijn, kan ik me voorstellen. Heitinga ook nog wel. Maar De Jong maakte vorig jaar toch veel indruk, ik sta ervan te kijken dat hij zomaar gepasseerd wordt. Vinden jullie ervan? |
tja, Koeman neemt 18 spelers mee naar Graz en ik kan me zo voorstellen dat er wel 18 spelers in de ajax selectie zitten die beter en ervarener zijn dan Nigel de Jong.
Ook kan het van de taktiek van koeman afhangen en het aantal verdedigers/middenvelders die meegaan. Het is niet echt schokkend, de Jong zal zijn kansen nog wel krijgen in dit (hopelijk) drukke seizoen voor ajax. |
zoveel heeft de jong niet gespeeld vorig jaar hoor...
|
Waarom zou je De Jong meenemen als je v/d Vaart, Pienaar, Galasek, Sneijder, Sikora en Wamberto op het middenveld kwijt kunt? Misschien die Obodai ook wel, maar die ken ik niet (en hij is wel mee naar Graz)
|
De jong is beter dan Wamberto of Sikora hoor. Ik denk inderdaad dat Koeman vind dat hij genoeg verdedigers of middenvelders heeft. Ik zie persoonlijk ook geen plaats voor de Jong in het ideale elftal, getalenteerd of niet.
Anyway, Koeman zal er wel een reden voor hebben. |
De Jong kan je niet vergelijken met Sikora of Wamberto heel andere positie :)
Maar ik vind dit geen wereldnieuws :confused: |
Citaat:
Hij is erover verbaast dus opent hij een topic... Heeft hij toch recht toe? |
Mjah, daar zal Koeman zijn redenen wel voor gehad hebben. :)
|
Citaat:
|
Da's kut, maar hopelijk gaat ie komend seizoen nog veel spelen. Ik hoop op z'n absolute doorbraak. Ik vind hem wel wat weghebben van Rijkaard :)
|
Nog meer nieuws:
Het is nog twijfelachtig of Galasek meespeelt, want hij is door z'n enkel gegaan op de training. Mocht hij niet meespelen, dan zal Yakubu meespelen. Geen ramp dus. Hoewel Yakubu minder sterk is in de opbouw heeft hij imo meer defensieve kwaliteiten dan Galasek (wat in uitduels erg belanrijk is). |
Ik verwacht dat Yakubu een stuk sterker is dan die Oostenrijkers. Geen echte problemen dus (y)
Al is het wel zorgelijk te noemen dat alweer de blessures vroeg in het seizoen komen.. |
Citaat:
|
Jari ook al niet mee :(
Nigel de Jong is een goede speler, ik heb hem liever mee dan Jelle van Damme. Nigel is op meer posities inzetbaar. Maar 1 wedstrijd gepasseerd is niet zo erg. Miss doet Koeman het met opzet zodat hij mee kan spelen met Jong Ajax tegen IJsselmeervogels voor de Amstel Cup. Hij is 19 dus kan daar goed tussen. Heitinga, Boukhari en Van der Gun trouwens ook. Dus Ajax en Jong Ajax met die 4 gaan morgen allebei KNALLEN :D |
Citaat:
|
Citaat:
Obodai klinkt wel een beetje als een Yakubu, maar ken hem verder niet echt goed :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Heeft hij indruk achtergelaten in de Belgische competitie? Ik weet dat ze in Oostenrijk Duits praten. Maar ik weet ook dat Kollman daar de spits is. (snel weggedaan door Twente, als hij daar nog speelt althans..) En dat het Oostenrijkse voetbal weinig voorstelt. Was Grazer AK niet pas geleden afgeslacht door Utrecht? Volgens mij wel :)
Litmanen heb ik er nog altijd liever wel dan niet bij :) |
Citaat:
Volgens mij was het Sturm Graz dat door Utrecht verslagen was, maar dat weet ik niet zeker. Dat de Oostenrijkse competitie zwak is wil nog niet zeggen dat Ajax het makkelijk gaat krijgen, die Oostenrijkers zullen zich misschien helemaal gaan ingraven... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:00. |