![]() |
[VIDEOKAART] Kan geen films meer afspelen?
Mn videokaart kan geen filmpjes meer afspelen :confused:
Als ik nu afspeel krijg ik gewoon zwart beeld, geluid doet het wel. Ik heb de nieuwste DivX al geinstalleerd, nieuwste drivers, alles geprobeerd maar ik krijg het niet aan de gang. Specs: P4 2,4b (Overgeclocked (ver) kan het daar aan liggen?) 512 DDR Asus P4B533 bios 1015 Club3D Geforce 4 Ti4280 (Iemand goeie/slechte ervaringen hiermee?) Voedingslijnen zijn stabiel, liggen rond hun waardes: +5 = 5,05 +3,3 = 3,28 +12 = 11,09 Vcore = 1,5 Temps: Idle 34 stressed 55 vidtemps kan ik niet uitlezen maar de onderkant van de core wordt wel gloeiend heet (Heb ik misschien kortsluiting veroorzaakt door te voelen?) Kan iemand me helpen?! Ik word er gek van! Zodra ik een koelblokje heb kan ik wellicht even gaan testen met een 2MX of die het dan doet :( |
Te warm lijkt 't me niet te zijn. Dan zie je ook wat anders dan geen beeld bij je video. ;) Kortsluiting maak je ook niet door aan een core te voelen, tenzij het zweet van je handen op de videokaart drupte. Lijkt me sterk. :p
Ik denk eerder dat je een overlay of DirectX probleempje hebt. Laatste directx versie geinstalleerd? Andere players geprobeerd, onlangs andere drivers geinstalleerd waarna 't niet meer werkte? Werken niet DivX films wel? |
als je geen divx films kan afspelen maar verder alles met je vid kaart en monitor kan doen, is het clearly een software prob.
|
Citaat:
|
Bij sommige filmpjes krijg ik wel beeld, maar niet kloppend, t lijkt dan net een beetje 'thermal vision' (infraroodkijker oid)
Gamen gaat wel gewoon goed :confused: |
Codecs probleem misschien? Probeer deze eens opnieuw te installeren (bv met Nimo Code Pack, of die van KaZaA Lite).
En die +12V is wel een beetje laag, ik dacht die maar 5% mocht afwijken. Of is het toch 10%? |
Start eens een spel, als je artifacts gaat zien lijkt me een te hoge clock c.q. een te hoge temperatuur het probleem.
Videokaarten kunnen heet worden, maar ik ben huiverig voor onderdelen die zo warm worden dat je ze niet kunt aanraken. Laat eens een fan blazen op de heatsink van de GPU. Voltages mogen max 10% afwijken, maar boven de 5% vind ik niet gezond, 11V op een 12V lijn vind ik dus niet netjes. |
Citaat:
|
Citaat:
ff nimo codec pack hale, windows mediaspeler 9,0 |
geen 2e monitor (tv ofzo) als primary display device ingesteld? :)
|
mja, overlay op verkeerde head, zei koen al :)
|
Nou je het zegt koen, ik heb laatst wel directx 9 geintalleerd en daarna niet meer film gekeken, dunkt me, zou dat het mss. kunnen zijn?
|
Als je wel gewoon kunt gamen, waarom denk je dan dat het probleem hardware gerelateerd is?
|
Citaat:
|
Blijkt nou: Ik had zitten kloten in mn instellingen en daardoor kwam het :confused:
Ik heb nu alles weer teruggezet naar fabrieksinstellingen en nou doet ie het weer. Bedankt voor de antwoorden! |
Welke instellingen waren dat dan?
|
Citaat:
|
Software dus
-> S&M |
Citaat:
Bedankt voor het verplaatsen |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:24. |