![]() |
Soundtracks die zuigen
Als ik de filmmuziek topics moet geloven, zijn er ontzettend veel films met goeie muziek. Welke films hebben nou echt slecht gekozen of gecomponeerde muziek? Echt waarvan je denkt hmm dat past er eigenlijk totaal niet bij.
|
Is moeilijk.. Over al die producties wordt wel erg goed nagedacht, en natuurlijk vooral over de muziek. Dat vormt voor een deel de sfeer van de film..
Ik weet zo even niets, maar misschien kom ik er nog op. |
Oef, moeilijke...:)
|
the Killing Fields, top film, maar de soundtrack is echt slecht (tenminst vond ik toen).
|
Ik wil zelf Blade Runner aanvoeren, hoewel erg twijfelachtig. Erg slecht is het niet, maar ik zou wel 'ns willen weten hoe de film zou zijn zonder Vangelis, maar met wat futuristischer muziek.
|
Ik vind de muziek in BladeRunner juist ERG sterk, en zeker een groot deel van de sfeer bepaalt, in positieve zin.
[edit] En vrijwel alle films die een verzamelsoundtrack hebben met de 15 nieuwste nummers uit de hitparade komen eigenlijk wel in aanmerking. Het geeft een film echt een meerwaarde als het een speciaal ervoor geschreven soundtrack bevat, het liefst van één muzikant/band. |
ik had ooit een bandje met de soundtrack van de pauldeleeuwfilm Filmpje en die vond ik heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel slecht!
|
Elke soundtrack die bestaat uit alleen maar top 40 pop/rap/rock/whatever melodietjes.
|
Uhm... Weet ik zo niet... Ik luister eigenlijk alleen maar naar goede filmmuziek...
|
Ik heb over et algemeen een hekel aan soundtracks die nummers bevatten die nieteens in de film zitten...ik kan dr nu ff geneen van de films verzinnen, maar wel van een serie: een tijdje terug was er reclame voor de CD "Dragonball Z: Goku's Choice" deze CD stond vol met top40 muziek, die natuurlijk neit in de serie zitten....al zijn dat meer CDs die de naam ergens van jatten om zo meer kopers te krijgen....
Films met een opvallend slechte soundtrack heb ik niet gezien....wel zat films met een redelijke soundtrack....niet mooi, niet lelijk... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik vind de soundtrack van american pie gruwelijk
|
Citaat:
Zie maar naar Trainspotting & The Beach... :rolleyes: (die twee kome nu direct in mij op) |
8 Mile
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:53. |