![]() |
hulp met html
hoe krijg ik een plaatje als achtergrond mar dan op een dusdanige manier dat ie groot is...... (beetje vaag) maar nou zijn er heel veel kleine plaatjes die het scherm vullenb in plaats van 1 grote
|
<body style="background-image=url('plaatje.jpg');background-repeat=repeat;background-attachment=fixed;">
Dit is gedaan doormiddel van css, in html weet ik het niet meer..... |
oki (y)
|
hmmm dat heeft niet egt gewerkt
|
misschien moet je 'm niet als background instellen, maar gewoon als plaatje, en dan een beetje met height en widht tags gaan prutsen... of gewoon het plaatje in photoshop ofzo vergroten... Alshoewel ik deze twee opties tot het laatst zou bewaren, want volgens mij ziet het er op deze manieren niet uit :p
De newbie heeft gesproken :o |
Je moet het plaatje net zo groot maken als je het wilt hebben (met Photoshop oid), en dan met CSS:
body { background: url(plaatje.jpg) no-repeat fixed; } |
Gebruik allereerst een stylesheet, liefst extern.
Intern kan ook: <html> <head> <title>Blah</title> <style type="text/css"> body {background: url(stars.gif) no-repeat top} </style> </head> <body> blablabla </body> </html> Nu zal hij stars.gif als achtergrond laden, maar niet elke keer opnieuw (dankzij no-repeat) en hij zet em helemaal bovenaan (top). De laatste twee kun je weghalen. |
Op jouw manier ben je je achtergrond kwijt als je naar beneden scrollt. Of dat moet de bedoeling zijn natuurlijk :)
|
nee dat moet niet de bedoeling zijn... hij moet er gewoon blijven staan..... gewoon het hele beeldscherm vullen dus geen top ofzo, maar gewoon het hele scherm. nou weet ik nog niet helemaal hoe het nou moet dus als er nog suggesties zijn.... :rolleyes:
|
ik heb er ook eentje. Stel dat ik een tabel heb. Ik wil én een witte ahtergrond (hiervan weet ik hoe het moet, wat maar goed is ook anders was ik wel erg zielig :p ) én een plaatje boven in de cel, waar ik tekst "overheen" kan typen (dus eigenlijk twee verschillende achtergrondjes in dezelfde cel). hoe kan dit? ik vind het wel wat lijken op het topic hierzo, dus zet ik 'm hier effe (ik heb die CSS truck even geprobeerd, maar het wilde niet echt lukken... Kan het trouwens in HTML?)
|
Het kan ook anders,
PHP-code:
|
Citaat:
|
Citaat:
<td style="background: #ffffff url(plaatje.xxx) no-repeat;"> no-repeat weghalen als je wilt dat het plaatje zich steeds herhaalt :) |
Citaat:
Wat denk ik wel niet.. dat ik zomaar foute antwoorden mag geven! Wat dacht je van: <style type="text/css"> body {background: url(stars.gif) no-repeat fixed} </style> |
Parels voor de zwijnen ;) :p
|
Citaat:
ja, het werkt :) thxs :D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:01. |