Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   De Koud Water-Zaak. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=564176)

Andijvie 11-08-2003 09:45

De Koud Water-Zaak.

Ik weet niet of dit hier hoort, maar 't past hier wel.

Mijn vriend en ik huren een appartement in een complex. Nu zitten wij ineens zonder warm water. Natuurlijkerwijs bellen we naar de eigenaar van het gebouw zodat het probleem verholpen kan worden. Maar, het probleem ligt bij de CV (die is afgeslagen) en om daar bij te kunnen moet je een sleutel hebben van de kast waar hij in zit. De eigenaar heeft deze niet, maar de aannemer wel. Dus belt mijn vriend de aannemer, die op vakantie blijkt te zijn in Spanje en dus geen sleutel kan komen brengen. Lekker handig allemaal dus.
Nu hebben wij (mijn vriend en ik dus) al meerdere malen aangedrongen om een eigen sleutel van de CV-kast. De CV zit immers in ons appartement (van het totale gebouw dus) en zo hoeft er niet voor elke kleine storing iemand langs te komen om dat ding te resetten. Maar ja, we hebben nooit een sleutel ontvangen.

Er wordt naar een oplossing gezocht, maar we zitten nu al 4 dagen zonder warm water. En nu alleen wij, nee, het hele gebouw. Gelukkig zijn veel mensen op vakantie, dus niet iedereen heeft er last van.

Maar goed, wat ik dus wil vragen; aangezien we dus een tijd lang geen warm water ontvangen, kunnen we dan een vermindering van de huur aanvragen? We ontvangen immers niet wat we horen te ontvangen.

gary moore 11-08-2003 10:24

je kunt ook gewoon die kast zelf opentrappen ooit gehoord van een koevoet ?

Andijvie 11-08-2003 10:36

Citaat:

gary moore schreef op 11-08-2003 @ 11:24:
je kunt ook gewoon die kast zelf opentrappen ooit gehoord van een koevoet ?
Dat kan dus niet en als het al kon deden we het niet.

Thomas 11-08-2003 11:08

Lijkt me wel dat dit kan, je betaalt immers voor iets wat je niet ontvangt. In eerste aanleg zou je dit kunnen proberen te regelen met je huisbaas, zodat alles gemakkelijk recht kan worden gezet. Ook lijkt het me noemenswaardig dat er dus meer mensen zijn met hetzelfde probleem. Samen sta je sterker dan alleen, zeker als het behoorlijk wat mensen zijn.

Mocht de huisbaas niet mee willen werken dan zul je eventueel de juridische weg moeten bewandelen, maar daar heb ik niet zoveel verstand van dus dat laat ik even achterwege. Probeer het dus eerst met je huisbaas onderling op te lossen, eventueel met alle bewoners van dat appartenmentencomplex. :)

Alex 14-08-2003 22:54

Hij kan de sleutel niet als spoedpakketje naar Nederland sturen? Het lijkt me trouwens sterk dat hij de sleutel bij zich heeft, kan er geen buurman/collega van die man de sleutel komen brengen?

Een tijdelijke huurvermindering lijkt me wel eerlijk, dit zou ik eerst in overleg met de verhuurder proberen te regelen, lukt dit niet dan moet je een aangetekende brief sturen met de reden dat het bedrag dat je overmaakt deze maand lager is...

Studentje 15-08-2003 09:14

Als er meer mensen het probleem hebben, wat volgens mij zo is, toch? In ieder geval, dreig dan met z'n allen dat je geen huur meer wilt betalen. Ik neem aan dat je het bij een woningbouwvereniging huurt, en waarschijnlijk komt er dan vrij snel een tweede sleutel naar boven drijven. Het kan natuurlijk niet dat er maar eens sleutel is of dat ze van één aannemer afhankelijk zijn.

Hou het btw wel bij dreigen...En vraag zodra alles weer goed is gewoon een financiele compensatie.

Ochlocraat 15-08-2003 09:35

Ik heb wel de Terrorist Handbook 2003 voor je met in hoofdstuk 12 paragraaf 3 een goede tutorial over professional lockpicking!

LisanneOUD 15-08-2003 18:45

Citaat:

Ochlocraat schreef op 15-08-2003 @ 10:35:
Ik heb wel de Terrorist Handbook 2003 voor je met in hoofdstuk 12 paragraaf 3 een goede tutorial over professional lockpicking!
:rolleyes:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:07.