Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lifestyle (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=50)
-   -   Londen - leuke winkels? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=564190)

x-spekkie-x 11-08-2003 10:01

Londen - leuke winkels?

Ik zoek leuke winkels in Londen :) Winkels die ik zeker moet bezoeken, of bepaalde straten die leuke winkels hebben.

Ik weet Trafalgar (sp?) Square, met die leeuwen, vlakbij de Big Ben. Daar schijn je ook leuke winkels te hebben.

Ik kom aan op Liverpool Street Station, en vroeg me af of daar wat leuks in de buurt zat. Weet iemand ook een site van het metronetwerk daar? en de prijzen?

Als dit op een ander forum thuis hoort, feel free to move it :)

[edit]
Site van het metronetwerk gevonden: http://tube.tfl.gov.uk/ en de tarieven ook :) (5 pond voor een dagticket london centrum (y))
[/edit]

Elektro M.J. 11-08-2003 10:22

Topshop!

Pebbles 11-08-2003 10:42

Oeh! Dat wil ik ook wel allemaal weten!

Taeke 11-08-2003 11:07

Als je van merkkleding houdt zou ik hier heen gaan:

- Neem de metro naar het station Bond Street: in de New Bond Street vind je o.a. winkels van Armani, Gucci, Burberry, Ralph Lauren en meer. In Oxford Street (vlak bij) zit o.a. Selfridges (groot warenhuis met super veel merken!), Mexx, Gap en nog wel meer.

- Je kunt ook naar het metro station Knightsbridge gaan: hier kan je Harrods (warenhuis met 5 verdiepingen ter grootte van een voetbalveld :) ), winkels van Lacoste, Gant en natuurlijk veel meer vinden.

Misschien heb je hier iets aan?

*FoX* 11-08-2003 11:45

kleding weet ik in londen niet aan te wijzen, maar als je 'een paar' cd'tjes wil kopen (en cd-roms, dvd, game-consoles, en nog veel meer wat je in zo'n winkel zou kunnen verwachten) ... zoek de virgin store op zou ik zeggen, ik ben even de naam kwijt van de straat, maar die weet iemand anders vast wel, het is een grote winkelstraat iig. 3 verdiepingen (als ik het goed heb) met alles wat je maar kan bedenken. er zijn meer 'filialen' ;) maar dit is volgens mij de grootste.

oja; ze hebben ook nog een eigen radio station :cool:

]{ing 11-08-2003 11:48

The Hempire

http://www.thegreenhouseorganisation.com/

Taeke 11-08-2003 12:03

Citaat:

*FoX* schreef op 11-08-2003 @ 12:45:
kleding weet ik in londen niet aan te wijzen, maar als je 'een paar' cd'tjes wil kopen (en cd-roms, dvd, game-consoles, en nog veel meer wat je in zo'n winkel zou kunnen verwachten) ... zoek de virgin store op zou ik zeggen, ik ben even de naam kwijt van de straat, maar die weet iemand anders vast wel, het is een grote winkelstraat iig. 3 verdiepingen (als ik het goed heb) met alles wat je maar kan bedenken. er zijn meer 'filialen' ;) maar dit is volgens mij de grootste.

oja; ze hebben ook nog een eigen radio station :cool:

Dat is wel een leuke winkel, alleen is alles daar veel te duur :), kan je het beter in Nederland kopen.

horsepills 11-08-2003 12:05

de hele wijk CAMDEN is aan te raden, wel erg alternatief enz, maar wel erg gezellig en leuk :)

]{ing 11-08-2003 12:06

Citaat:

Xizang schreef op 11-08-2003 @ 13:05:
de hele wijk CAMDEN is aan te raden, wel erg alternatief enz, maar wel erg gezellig en leuk :)
én duur :d
zoals alles in londen maar ach..

Dark Angel 11-08-2003 12:20

De Camden Lock en Stables markten vond ik altijd erg gezellig. Verder vond ik overal wel wat, maar ik had dan ook een jaar de tijd om alle goede plekjes te vinden...

little nemo 11-08-2003 12:29

Citaat:

moet je op zaterdag gaan, dan is dr n hele koele markt (of was t op zondag?? naja, moet je maar ff nagaan :P)

x-spekkie-x 11-08-2003 12:31

Citaat:

Link van alle shops in Camden: http://www.streetsensation.co.uk/camden/ca_intro.htm

En ja, Oxford Street was die grote winkelstraat geloof ik ;)

[edit]weeee :) Ze hebben PunkyFish shop in Camden, en allemaal leuke andere winkels, daar ga ik definitely heen! (y) Nu nog opzoeken wanneer er markt is :)
[/edit]

frozenfountain 11-08-2003 14:26

Harrods!
kijken en niet kopen want alles is te duur....

horsepills 11-08-2003 14:57

wow, mijn tip is blijkbaar een vruchtbare :)

Breg 11-08-2003 15:02

vlakbij picadilly circus heb je Regent Street en achter die straat is een kleiner straatje, met allemaal felgekleurde huizen, en ook een aantal leuke winkeltjes. Gedetailleerdere beschrijving: op Regent Street (valkbij Oxford Street en Picadilly Circus) heb je mega-speelgoedwinkel Hamley's (ook leuk om even te kijken) en daarachter ligt dat straatje ongeveer, volgens mij heette het carnation street

Verder heb je in de buurt van Picadilly circus (ik weet het, vaag) een winkeltje helmaal vol met spullen van films/tv en muziek (ze hadden eerst ook veel van Buffy). iets precieser: volgens mij is het in de buurt van Brewer Street en Lexington Street.

lucky*me 11-08-2003 15:06

k vin london niet zo tof om te winkelen!!

Je kan beter naar parijs gaan! ;)

*FoX* 11-08-2003 16:00

Citaat:

EdHunter schreef op 11-08-2003 @ 13:03:
Dat is wel een leuke winkel, alleen is alles daar veel te duur :), kan je het beter in Nederland kopen.
ja dat is waar, maar dan moet je niet naar londen gaan ;)
Citaat:

En ja, Oxford Street was die grote winkelstraat geloof ik
ja, die was het !

Elektro M.J. 11-08-2003 16:10

Citaat:

lucky*me schreef op 11-08-2003 @ 16:06:

Je kan beter naar parijs gaan! ;)

Paris <3

Mjah, miss Selfridge had je hier ook in Nijmegen, járen geleden.. best jammer.

Aileen 11-08-2003 16:53

Citaat:

EdHunter schreef op 11-08-2003 @ 12:07:
Als je van merkkleding houdt zou ik hier heen gaan:

- Neem de metro naar het station Bond Street: in de New Bond Street vind je o.a. winkels van Armani, Gucci, Burberry, Ralph Lauren en meer. In Oxford Street (vlak bij) zit o.a. Selfridges (groot warenhuis met super veel merken!), Mexx, Gap en nog wel meer.

- Je kunt ook naar het metro station Knightsbridge gaan: hier kan je Harrods (warenhuis met 5 verdiepingen ter grootte van een voetbalveld :) ), winkels van Lacoste, Gant en natuurlijk veel meer vinden.

Ik vond Oxford Street erg leuk, veel hippe winkels en idd Selfridges, een erg leuk warenhuis, erg mooi ook. Ik vind het een modernere versie van Harrods. In Oxford Street kun je je wel een tijdje vermaken. Harrods is ook erg leuk, maar dan wel om te kijken, erg duur.
Wat misschien ook wel leuk is om te bezoeken is Covent Garden, zitten wel wat leuke winkels. Soms ook wel kraampjes en straat theater enz. Ik vond het er wel leuk.
Al die dingen zijn trouwens erg makkelijk met de metro te bereiken. Je kan trouwens naar veel dingen ook wel lopen, heb ik ook gedaan, is meestal wel goed te doen.

Taeke 11-08-2003 18:43

Citaat:

Aileen schreef op 11-08-2003 @ 17:53:
Ik vond Oxford Street erg leuk, veel hippe winkels en idd Selfridges, een erg leuk warenhuis, erg mooi ook. Ik vind het een modernere versie van Harrods. In Oxford Street kun je je wel een tijdje vermaken. Harrods is ook erg leuk, maar dan wel om te kijken, erg duur.
Wat misschien ook wel leuk is om te bezoeken is Covent Garden, zitten wel wat leuke winkels. Soms ook wel kraampjes en straat theater enz. Ik vond het er wel leuk.
Al die dingen zijn trouwens erg makkelijk met de metro te bereiken. Je kan trouwens naar veel dingen ook wel lopen, heb ik ook gedaan, is meestal wel goed te doen.

Soms kan je wel goedkoop bij Harrdods spullen kopen. Ik was in april er voor het laatst. De hele collectie Polo Sport was toen voor de halve prijs. Scheelt dan wel veel met Nederland.

Yab-Yum 12-08-2003 02:40

Ohhhh je moet naar de green street (metro naar Upton park stap je er letterlijk uit) geweldig een uitheems straatje met Indiase mensen in traditionele kleding, jurkenwinkels sieraden schoenen eten ed, geweldige straat 1x geweest vorige week.

Yab-Yum 12-08-2003 02:41

Is Burlington arcade al genoemd?

x-spekkie-x 12-08-2003 07:11

Citaat:

Breg schreef op 11-08-2003 @ 16:02:
Verder heb je in de buurt van Picadilly circus (ik weet het, vaag) een winkeltje helmaal vol met spullen van films/tv en muziek (ze hadden eerst ook veel van Buffy). iets precieser: volgens mij is het in de buurt van Brewer Street en Lexington Street.
Heet deze winkel toevallig de "Cinema Store"?
Die is mij namenlijk ook aangeraden, en men heeft gezegd dat die zich vlakbij metrostation Leicester Square bevindt.

Ik heb ondertussen van een hoop mensen al tips gehad, dus die zal ik hieronder eens op een rijtje zetten voor mensen die er ook wat aan hebben :)

Voor Buffy Spullen:
* Forbidden Planet - New Oxford Street
* Cinema Store - vlakbij metrostation Leicester Square

Voor alternatieve winkels:
* Camden Town - link van winkels
* Endell Street
* King's Road

Winkelstraten:
* Oxford Street
* Regent Street
* Charing Cross Road
* Covent Garden (is geen straat maar een metrostation en een bepaald gebied in centrum Londen).

Bioscopen/Theaters:
Tussen Picadilly Circus, Leicester Square en Trafalgar Square zitten tientallen theaters en bioscopen (y) Ook in Camden zit een bioscoop (straat: Parkway).
Goedkope musical en theaterkaartjes haal je bij de Half Price Ticket Booth. Deze zit op "Haymarket" vlakbij Piccadilly Circus.

Tourist Information
12, Lower Regent Street (2 minuten ten zuiden van Piccadilly Circus)

Ook is het handig als je naar Londen gaat om bij de VVV (of ANWB) een kaartje te kopen van centraal Londen.

Site van London Underground (metro) De metrokaarten kun je krijgen bij elk metrostation.

Ik hoop dat ik nu ook anderen verder heb geholpen :)

briljant 12-08-2003 10:51

Hallo,

Ik kom zelf geregeld in Londen en mijn favo shops zijn:

In de Bond Street: Armani, Hugo Boss, Gant, Ralph Lauren Store en natuurlijk The TH Store..
Verder is Harrods ook zeker de moeite waard.. Wel duur maarjah..

Ennuh verder in de grote winkelstraten kleine boetiekjes met Jean Paul Gaultier en Louis Vouitton...

Groetjes!!

Breg 14-08-2003 13:03

Citaat:

x-spekkie-x schreef op 12-08-2003 @ 08:11:
Heet deze winkel toevallig de "Cinema Store"?
Die is mij namenlijk ook aangeraden, en men heeft gezegd dat die zich vlakbij metrostation Leicester Square bevindt.

Nee :). Ik heb net toevallig de nieuwe Starstyle gekocht, daar staan 10 pagina's in met winkels, plekken om te eten, enz. onderverdeeld in verschillende gebieden/straten.

Die winkel die ik bedoel heet VinMagCo, adres is 39/43 Brewer Street, wel in de buurt van Leicester Square. En als je toch in die straat bent moet je even langs Anything Left-Handed lopen (op nr 57), oftwel alles voor linkshandigen (ook leuk als je niet linkshandig bent), van 'gewone' dingen als scharen tot onzindingen als wandklokken voor linkshandigen.

En nog een edit van mijn vorige post, ik zei dat het carnation street was (er stond carn. street op internet), maar het is Carnaby Street.

Maar ik raad je aan de nieuwe starstyle te kopen of door te lezen bij de bibliotheek, want het staat nu helemaal met Londen-dingen.

STP 14-08-2003 13:07

in Assen hebben we een hele leuke winkel die London heet...

en laat ík daar nou es werken

okay nutteloos

Triloxigen 14-08-2003 13:24

Citaat:

STP schreef op 14-08-2003 @ 14:07:

okay nutteloos

Ja, ken ook nog wel een paar winkels die Brittain heten,
En laat ik daar gelukkig niet werken..

okay flauw :/

Miracle 14-08-2003 13:43

Citaat:

x-spekkie-x schreef op 11-08-2003 @ 11:01:
[edit]
Site van het metronetwerk gevonden: http://tube.tfl.gov.uk/ en de tarieven ook :) (5 pond voor een dagticket london centrum (y))
[/edit]

[ben gister bij het reisbureau geweest voor info over Londen]
Mij werd verteld dat je het beste een meer-dagen-kaart kunt kopen. (dat mens had het over 3 dagen, maar meer kan ook )
Voor 3 dagen €22 oid. Wel duur, maar waarschijnlijk heb je aan een dagticket voor het centrum niet genoeg (te klein gebied), dat kun je daar ook wel bekijken allemaal.

Ik ga der btw in de herfstvakantie heen met m'n ouders enzo.

Breg 14-08-2003 13:54

Citaat:

dreen schreef op 14-08-2003 @ 14:43:
Mij werd verteld dat je het beste een meer-dagen-kaart kunt kopen. (dat mens had het over 3 dagen, maar meer kan ook )
Voor 3 dagen €22 oid. Wel duur, maar waarschijnlijk heb je aan een dagticket voor het centrum niet genoeg (te klein gebied), dat kun je daar ook wel bekijken allemaal.

ik ga ook in de herfstvakantie, met mn vader (die niet van winkelen houdt :( )

Miracle 14-08-2003 16:44

Citaat:

Breg schreef op 14-08-2003 @ 14:54:
ik ga ook in de herfstvakantie, met mn vader (die niet van winkelen houdt :( )
ohw jeej... ga iemand zoeken die er dan ook is waarmee je wel kunt winkelen?

Btw, mijn reis is geboekt :) (y)

^Rambo^ 14-08-2003 19:15

hoe heet het ook alweer

Harrods toch?

dat is leuk, alleen erg duur (maar ja dat is heel londen)

Sade 15-08-2003 11:14

Ik stem ook voor Selfridge's (y) Een soort goedkopere versie van De Bijenkorf.

Veel goedkoper en leuker dan Harrod's, daar mag je gelijk je rugzakje afdoen omdat ze bang zijn dat je de dure spulletjes om zal stoten.

En de Engelse H & M is ook best leuk :o

x-spekkie-x 15-08-2003 11:20

Citaat:

Breg schreef op 14-08-2003 @ 14:03:
Nee :). Ik heb net toevallig de nieuwe Starstyle gekocht, daar staan 10 pagina's in met winkels, plekken om te eten, enz. onderverdeeld in verschillende gebieden/straten.

Die winkel die ik bedoel heet VinMagCo, adres is 39/43 Brewer Street, wel in de buurt van Leicester Square. En als je toch in die straat bent moet je even langs Anything Left-Handed lopen (op nr 57), oftwel alles voor linkshandigen (ook leuk als je niet linkshandig bent), van 'gewone' dingen als scharen tot onzindingen als wandklokken voor linkshandigen.

En nog een edit van mijn vorige post, ik zei dat het carnation street was (er stond carn. street op internet), maar het is Carnaby Street.

Maar ik raad je aan de nieuwe starstyle te kopen of door te lezen bij de bibliotheek, want het staat nu helemaal met Londen-dingen.

Over die Starstyle, die heb ik :cool:
Ze hebben mijn moeder ooit eens gebeld voor zo'n proefabonnement van de Starstyle. Mja, mijn moeder kan geen nee zeggen :o dus nu hebben we een paar maanden de Starstyle :p
Komt dat ding vandaag met de post, ik denk 'hup, meenemen naar Engeland', zie ik ineens dat er een London Shopping Guide in staat (y) :cool: (y) Hoe bedoel je precies op tijd? :D

VinMagCo - staat dat ook in de Starstyle?
en ja, daar moet ik dan maar eens heen :p

x-spekkie-x 15-08-2003 11:26

Citaat:

dreen schreef op 14-08-2003 @ 14:43:

Voor 22 euro is het niet echt voordelig.

Hier heb je The Tube map en daar staan dus de zones op die je nodig hebt, en het ligt er dus helemaal aan waar je heen wilt.
Wil je alleen maar shoppen in centraal London (daar valt Camden Town dus ook onder), dan heb je alleen maar zone 1 en 2 nodig, en dus het goedkoopste tarief.

Hier zie je de tarieven. In de zomervakantie (offpeak) betaal je dus maar 4.10 pond voor een dagkaart (y) (ter vergelijking, een retourtje centrum londen - Camden Town is al 4 pond). Buiten de vakanties betaal je 5.10 pond.
3x5 pond = 15 pond = 22 euro
Dus je hoeft niet eens perse zo'n 3 dagen kaart te kopen, want je hebt er helemaal geen voordeel mee (n)

x-spekkie-x 02-09-2003 16:24

Camden Town rocks :cool: (y) (y) (y)

Mortischa 02-09-2003 17:55

covent garden (of hoe je t ook schrijft) en dan moet je ook zeker de gepofte aardappels proberen, oh mennnnnnnnn

liesbethlykke 03-09-2003 17:31

portobello road. dat is een lange straat vol met antiekwinkeltjes, kledingstalletjes, tweedehandswinkeltjes enzo. je komt er met de metro, uitstappen bij Ladbroke Grove of Notting Hill, en dan even lopen.

ii 03-09-2003 17:49

koop de starstyle van deze maand. Er staat een uitgebreide shopping guide through London in. (y)

freakjuh 04-09-2003 11:54

AAAAAAAH Ik wil ook naar Londen gvd.

:'(

Pebbles 04-09-2003 11:59

Camden Town is geweldig! :cool:

p-k 10-01-2004 18:37

I prefer Harrods

ii 10-01-2004 18:47

Citaat:

p-k schreef op 10-01-2004 @ 19:37:
I prefer Harrods
Goeie reden voor een up (y)

eXo 10-01-2004 21:29

Citaat:

freakjuh schreef op 04-09-2003 @ 12:54:
AAAAAAAH Ik wil ook naar Londen gvd.

:'(

:nono: offtopic gaan heh?

Ontopic: eh ik weet niks in Londen.

Apomes 10-01-2004 22:23

ik snap niet dat mensen kleren kopen in London, je kan hier juist hetzelfde kopen alleen is het hier 3 x goedkoper :rolleyes:

Phunkie 10-01-2004 22:34

P.A. U.L. F. R. A. N. K.
Paaaaauul Frank!
*doet een cheerleaderhuppeltje*

:bloos:

ii 11-01-2004 14:43

Citaat:

Apomes schreef op 10-01-2004 @ 23:23:
ik snap niet dat mensen kleren kopen in London, je kan hier juist hetzelfde kopen alleen is het hier 3 x goedkoper :rolleyes:
Nietes

Divina Flor 11-01-2004 15:39

Citaat:

STP schreef op 14-08-2003 @ 14:07:

okay nutteloos

oh werk je daar? :) heb je er nooit gezien (kom er eigenlijk ook zelden, maar loop er wel vaak langs)

Baracuda 11-01-2004 15:47

Citaat:

Apomes schreef op 10-01-2004 @ 23:23:
maar daar heb je de topshop :cool:

Otis 11-01-2004 15:53

Citaat:

Phunkie schreef op 10-01-2004 @ 23:34:
P.A. U.L. F. R. A. N. K.
Paaaaauul Frank!
*doet een cheerleaderhuppeltje*

:bloos:

aan je post te lezen associeer je Paul Frank met Het Aapje

:s

Ridder 11-01-2004 15:55

Citaat:

Otis schreef op 11-01-2004 @ 16:53:
aan je post te lezen associeer je Paul Frank met Het Aapje

:s

Remember Kids, Julius is your friend ;)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:59.