![]() |
Als je anderen behandelt zoals jezelf behandelt wilt worden
ben je dan goed?
mooi, dan ga ik nu iemand in elkaar slaan want ik ben sadomasochistisch whaha :D |
onzin?
|
Niet altijd. Ik ben bijvoorbeeld vrij hard voor mezelf in eisen en daden - dat wil niet zeggen dat ik dat ook voor een ander moet zijn, dat zou niet eerlijk zijn.
|
Citaat:
|
Wat is goed?
|
Ik probeer wel volgens die regel te leven
maar sommige mensen..... :mad: |
Citaat:
|
Citaat:
ik heb btw liever dat andere mij behandelen zoals ik zelf behandeld wil worden |
dat doe ik meestal wel.....
maar niet iedereen is daar even blij mee sommige dingen moet je gewoon doen omdat 'het sociaal is' :rolleyes: hoewel ik meestal betwijfel of de persoon in kwestie daarbij gebaat is... :confused: |
..dan loop je tegen een hoop teleurstellingen aan :o
|
Ik wil niet behandelt worden
|
Wat jij niet wilt dat jou geschied, doe dat ook een ander niet.
Ofzo.:confused: |
Citaat:
ennum...als ik iets niet bij een ander doe waarbij ik niet wil dat het mij geschiedt maar de ander wel?? en als ik dan toch iets bij een ander doe waarvan ik niet wil dat het mij geschiedt?? moet dat dan toch bij mij gebeuren?? hoe kan jij btw weten wat ik niet wil dat mij geschied?? nog nooit zoiets vaags gehoord :P |
Citaat:
------ ik wil een mens niet goed of slecht vinden, zo'n gedoe allemaal. Als je slecht bent wordt je meteen door je anderen uitgekotst, als je goed bent behandelen ze je alsof je een soort god bent. (ja ik doel hier op bekende mensen) |
Mwa, soms zit het mee, soms zit het tegen, laat ik het daar maar op houden. Of beter gezegd, ik behandel mensen zoals zij mij behandelen.
|
ja
|
Wat gij niet wilt wat U geschiedt, doet dat ook een ander niet.
Dit adagium gaat natuurlijk uit van de goede mens, m.a.w. degene die het heeft verzonnen ging ervanuit dat hij zelf nooit iemand in elkaar zou slaan :D Dit heeft overigens wel iets van het idee van de categorische imperatief en de vergeldingsleer van de bekende filosool Immanuel Kant. |
ik probeer het wel te doen maar soms kan het gewoon niet.
|
Citaat:
|
Citaat:
:D |
als ik iemand anders behandel zoals ik zelf behandeld wil worden moet die persoon wel het recht hebben net als mij behandeld te worden, kijk: iemand die niet symphatiek is die ga ik niet net zo behandelen als ik dat zou willen...
[SIZE=1] ik ben namelijk heel symphatiek ;) |
Dat ligt er maar net aan of je goed behandeld wil worden of niet.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:24. |