![]() |
Nu metal != Metal
Klinkklare onzin als je 't mij vraagt. Maar niet volgens enema abortion. Leg 'ns uit.
|
nou, als je de Nu weghaalt wel
|
Citaat:
Krijg ik niet eens de groeten terug van je hond. :) |
oh, ja!!
mn hond zei hoi |
Metal is ontstaat uit blues en rock. Het is flink wat harder en sneller geworden met de loop van de tijd.
Nu-metal is een mix van vooral rock en rap. |
Citaat:
|
ok,
maar welke bands zijn echt nu-metal? linkin park e.d. |
alles wat wel zo klinkt en niet onder een ander hokje valt.
|
Ik vind nu-metal onder metal vallen :P..
Gewoon een soort metal, hetzelfde als powermetal of progressive.. En dat gezeik dat metal ontstaan is uit blues en rock.. En dat nu-metal uit rock en rap is ontstaan.. Tsjah je kan eht allemaal aan elkaar koppelen.. Dus ik vind nu-metal daarom ook onder metal vallen.. Maja wat een hoop onzin gezeik.. |
Citaat:
|
Power Metal is ook geen Metal
|
Ik vind het wel een vorm van metal..
Waarom zou het anders Power Metal heten.. Als het nix met metal te maken zou hebben, was het alleen Power.. Of zie ik dat weer verkeerd O_o ?? |
nee want daar staan homo's in leer op een gitaar te pingelen en roepen ze aldoor "hoho".
|
Citaat:
|
Ik vind het sowieso onzin om bands die zo ver uit elkaar liggen, bijvoorbeeld, korn, linkin park en een deftones, allemaal onder 1 noemer samen te vatten...
|
ieee
maar dat vroeg je niet hé :p |
Citaat:
|
Hun muziek mss wel..
Ik vind het gewoon een soort van metal.. Mss geen pure metal, maar wel een soort van metal.. |
Urm.. Ja?
|
Btw is rap gemengd met rock niet gewoon rap? Zie cypress hill en body count enzo.
|
Citaat:
Metal gemixt met rap, techno, braziliaanse muziek, weet ik veel wat is nu-metal. |
What’s in a name? That which we call a rose,
by any other name would smell as sweet...... |
ik vind nu-metal een hele andere muzieksoort dan metal
qua muziek we kunnen niet ontkennen dat Nu-metal is ontstaan uit metal, dus het zou een onderdeel ervan zijn maar hetzelfde is het niet het is niet = maar || paralell, jaaaaa:) |
Het is ook NU-metal, nieuwe muziek, nieuwe crossovers etc.
|
Citaat:
het is meer dit: _|__ perpendiculair dan is het korte streepje de nu metal, die stamt af van de lange rechte, voor eeuwig doorgaande lijn: metal! :p |
O_o..
wtf is perpendiculair ??? |
numetal is een lomp woord. vond crossover destijds een veel beter benaming. numetal is op dit moment meer een scheldwoord dan een genre.
|
|| is de 'or' operator, dus 'of'. Maar anyway
Wat ik dus altijd dacht, dat Metal een overkoepelende term was. Bv een hierarchie die er zo uit zou kunnen zien (drastisch ingekort natuurlijk) 1. Muziek 1.1 Klassiek 1.2 Jazz 1.3 Pop 1.3.1 Vocaal 1.3.2 Gitaar georienteerd 1.3.3 Electronisch 1.3.2.1 Rock 1.3.2.2 Metal 1.3.2.3 Punk 1.3.2.4 Grunge 1.3.2.2.1 Death metal 1.3.2.2.2 Black metal 1.3.2.2.3 Powermetal 1.3.2.2.4 Nu metal Een overervingsysteem. Oftewel numetal is een deelverzameling van metal, wat weer een deelverzameling is van gitaarmuziek wat weer een deelverzameling is van pop etc.. maar ik zit er dus naast. Er is dus ook muziek die 'metal' is, en niet verder in te delen? |
Ik vind exo zijn schema er wel geil uitzien :p..
|
Citaat:
ooit geleerd in wiskunde een hoek van 90 graden is perpendiculair, iets verticaals wat opgaat in iets horizontaals |
Deelverzameling pop vind ik zo'n onzin.
Bovendien mis je tig kruizingingen in die ladder. Nu-Metal is geen pure metal, maar een kruisbestuiving. En dus geen Metal, maar iets anders. Als je een paard en een ezel kruist krijg je toch ook een muildier en geen ezel. |
Citaat:
|
Citaat:
Dan moet ik dat nog krijgen volgend jaar.. (loop een jaartje achter met alles ;)) |
Wat een onzin die fucking hokjes. Wat maakt het uit hoe je de band noemt of het genre. En als iemand nu-metal metal noemt, voel jeje als metal fan dan beledigd? Die verschillen zijn niet zo gigantisch groot.
Leg gewoon iets meer uit dan alleen het domme hokje. np: Tool - Sober (Demo) |
Citaat:
Oftwel, metal is een dier, en als een dier het met een mens doet (metal met bv rap) wat krijg je dan? een mens of een dier? welke heeft 't meeste recht van bestaan? Citaat:
|
Citaat:
jouw gezeur maakt er geen einde aan dat rijmt:) |
Metal is toch stukken anders als nu-metal. Bij metal heb je goede gitaren. Al luister ik system of a down, disturbed en nog meer, dan slaan ze een paar noten aan en dat is alles, de stijl is ook veel anders. Nu metal heeft ook veel meer powerchords en drop d tunings.
Originele metal heeft dat niet. |
Citaat:
Waarom wil iedereen nu-metal eigelijk zo graag metal hebben? Wees er gewoon trots op dat men een nieuw genre heeft uit gevonden. en ja, ik snap ook wel dat dat schema niet compleet is, maar ik vind dat ding te zwart wit voor woorden. |
Citaat:
Alles goed verder? |
Hmmkay.. dus je zegt dat Numetal op het vierde niveau zit van m'n crappy schema
1.3.2.1 Rock 1.3.2.2 Metal 1.3.2.3 Punk 1.3.2.4 Grunge 1.3.2.5 Nu metal Op zich niet on-aannemelijk want grunge ziet iedereen ook gewoon los, terwijl dat volgens mij een kruisbestuiving is van (hair) metal en punk.. toch? |
Grappig, hoe metalvolk altijd alles dat ze niet leuk / gay vinden gelijk geen metal meer vinden.
Nu-metal is gewoon een inferieure stroming binnen de metal.. niet meer, niet minder. |
Citaat:
|
Citaat:
muziekvlinder: wauw te mooi gewoon (y) |
Maar: zijn er ook bands die 'metal' zijn. Niets meer en niets minder?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Mensen moeten eens leren niet zo ongelovelijk elitair om te gaan met de muziek waarnaar zij luisteren...
Nu metal is zoals de naam al zegt gewoon een substroming van de metal... Er is geen vaste definitie van metal die ergens in een boekje beschreven staat... De muziekindustrie, bands en een hele boel mensen hebben er voor gekozen om nu metal metal te vinden en daarmee is het gewoon metal. klaar. punt. majority rules.. get over it.. |
Oeh daar hebben we de wijze strafcorner weer die ff komt vertellen hoe het zit,
gast heb je wel gelezen waar het allemaal over gaat? Niemand is elitair bezig, er moeten gewoon gefundeerde bewijzen komen waarom het wel of niet metal zou zijn. Ik denk nog steeds dat het een subklasse van metal is, maar heb daar niet echt een redenering voor.. ik wacht dus nog op iemand die dat post :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:20. |