![]() |
[PHP (o.i.d)] Tekst beveiligen
Ik ben bezig met een site, waar men teksten op kan plaatsen, maar nu wil ik wel zoveel mogelijk voorkomen dat mensen de teksten zomaar kopieren... nou heb ik verschillende opties die ik tegen ben gekomen, alleen hoe ze werken weet ik niet helemaal:
Geen rechtermuisknop (simpel maar te beperkt) Tekst niet kunnen selecteren (iets met layers?? ) Tekst omzetten in iets anders (liefst jpg/gif, flash kan ook) Heeft iemand hier ervaring mee? De site opzich werkt met php, dus als de oplossing daar mee kan zou 't mooi zijn... maar ik zoek dus een simpele maar effectieve methode... eigenlijk dus geen mogelijkheid tot kopieren (uit de pagina of de bron) thx |
Citaat:
net als de mailadressen van de profielen.. |
Citaat:
serverside... en evt. een tutorial/vb.? |
Futile
|
Citaat:
check http://www.phpfreakz.nl/artikelen.php?aid=37&print=1 |
Citaat:
als iemand iets van zo'n andere oplossing weet... niet selecteerbaar ofzo... let me know... |
Code:
<HTML><HEAD><TITLE></TITLE> |
Citaat:
ook dit zal ik vannacht ff testen (in andere browsers :) ) thx |
Citaat:
|
Citaat:
maar je hebt gelijk... 't kan idd nog wel... en eigk vermoed ik dat het niet in elke browser werkt.. maar dat bekijk is zo wel... |
Citaat:
wil je mss wat uitbouwen op je antwoord? url ofzo? en als je bedoeld dat 't zinloos is zoiets te doen... tja ik heb er ook over zitten denken... en het is het opzich ook... want ook al zou ik er allemaal pdfjes van maken met elke mogelijke beveiliging... als iemand 't wil tikken ze 't wel over... maar 't gaat er ook om om het zo veel mogelijk te verkomen... dat mensen het niet 'zomaar' kunnen kopieren van de site naar een andere site... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Een browser krijgt gewoon de code van jouw page door. Als jij zelf verbinding maakt naar een webserver en die page opvraagt krijg je gewoon de code te zien. |
Citaat:
Zelf vind ik het gruwelijk amateuristisch als iemand de rechtermuisknop heeft uitgeschakeld, ook al werkt dat in 'mijn' Mozilla Firebird niet. Voor MSIE-browsers kun je overigens de View Source menuoptie uitschakelen, hoe weet ik niet. Rechtermuisknop heb je nodig als je b.v. de URL van een link wilt hebben. Mijn waardering voor een website krimpt aanzienlijk wanneer ik er achter kom dat de webmaster dit (probeerde) te verhinderen. Gebruik van de GD lib, om emailadressen te behoeden voor spammers, juich ik echter toe. Maar besef dat tweakers.net bijvoorbeeld al honderen keren zo niet meer is gekopiëerd. Het idee, de smileys, de opmaak. Voor zover ik weet kan het hen weinig schelen. Al jat iemand de delen van je site, zoiets is gewoon futile, getuige de honderden fake-got forums met 60 fora met 100 posts totaal. Denk er eens over... :) |
Citaat:
het is een site waar iemand zijn gedichten neer kan zetten... en persoonlijk vind ik 't nogal lullig als gedichten van iemand door andere mensen worden gepost zonder bron... daarom vind ik opzich niet selecteren/kopieren in uit de browser al voldoende... alleen wel dat 't over alle browsers werkt... en verder heb je het copyright gedoe, tuurlijk komt het overal onder te staan, en ook een 'disclaimer' is er ook.. maar toch... je weet maar nooit of er iemand zomaar mee ana de haal gaat... beter maak ik 't iets moeilijker... |
Persoonlijk zie ik niet wat jij eraan verliest als iemand die dingen in een mailtje stuurt ofzo.
Maar mocht je het toch willen: je zou de gedichten zelf kunnen weergeven met GD Lib, die er dan bitmap PNGs van maakt, zelfde effect dus als een 2 kleuren GIF. |
Citaat:
ik ben bezig met dat gedoe... als ik meer vragen heb horen jullie 't wel :) |
Citaat:
En je kunt dit uit de source jatten. |
Simpel,
jij maakt iets.. Als iemand iets bekijkt op z'n computer, staat het dus ook op zijn computer... Bijv: Temp. Internet Files Enigste optie: plaatje van maken Mbv bijv: GD-lib |
Citaat:
Hoe dan ook, werk is beschermd door auteursrecht. Dergelijke dingen proberen is net zo iets als je boek niet uitgeven omdat je bang bent dat iemand de tekst jat. |
Citaat:
|
Citaat:
maar dat is enigzins weer tegen te gaan als je je text een opmaak geeft en af en toe een lijn etc erdoorheen zet (of een lichte achtergrond waardoor een OCR programma de text niet meer kan lezen). |
Trouwens,
de meeste websites die rechtermuisknop dingen disablen, zijn websites met veel content en plaatjes, die over het algemeen ook weer van een andere website gestolen zijn.. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:35. |