![]() |
De Ardense klassiekers
oftewel:
woensdag 17 april: Waalse Pijl zondag 21 april: Luik-Bastenaken-Luik 2 koersen in het Franstalige deel van België, in Wallonië. Ze worden allebei gekenmerkt door de vele heuvels in het parcours, die wat langer zijn dan de heuvel in Vlaanderen. De Waalse Pijl staat bekend om de aankomst op de Muur van Huy, de steile slotklim. Deze zorgt ervoor dat het hele veld uit elkaar wordt gescheurd en dat de winnaar alleen over de finish komt. Vorig jaar was dat Rik Verbrugghe. Luik-Bastenaken-Luik telt wat meer heuvels en is wat langer maar de aankomst is niet bergop. Onderweg moeten onder meer La Redoute en de Côte de Saint-Nicolas. De aankomst is in Ans (bij Luik) en de laatste paar 100 meter zijn vlak. De laatste côte is de Côte d'Ans, maar dat is niet meer dan een valsplat. Je kan hier dus met een groepje aankomen. Vorig jaar was dat het geval met oa Michael Boogerd en met Oscar Camenzind, die de sprint van het groepje en dus L-B-L won wie zijn er nu in de juiste vorm en hebben de benodigde capaciteit om deze 'klimkoersen' te kunnen winnen? wie voor de Waalse Pijl en wie voor L-B-L? |
Boogerd wint de Waalse Pijl
Een italiaan, nardello ofsow wint L-B-L denk ik... |
Als ze in vorm zijn: Merckx en Verbrugghe, maakt ni uit wie wat wint;)
|
Citaat:
|
Citaat:
Goede overwinning van Aerts. |
Citaat:
|
mooie koers was t weer :), mooie overwinning van aerts...
|
Citaat:
Ja, tuurlijk ik vraag me of hoe vaak hij al zulke ritten heeft gereden op deze manier. Ik denk niet dat ik ooit nog duidelijk ga kijken of er een rabo mee is met een klimrit. Hij is gewoon een doos. Zijn aanvallen zitten totaal geen kracht achter, hij krijgt 15 meter en dan gaat hij met ze mond wijd open achterom kijken. Een B-renner is het gewoon. HIJ IS ER NOOIT ALS HIJ ER MOET ZIJN. :( |
Citaat:
|
ben t met boogie eens :). Michael heeft te veel gewonnen om een b-renner genoemd te kunnen worden, maar goed, daar hadden we t in t andere topic ook al over...
Je hebt gelijk dat hij de laatste tijd niet bij de goede ontsnapping zat, maar daar zit een hele grote portie geluk bij. Je rijdt een koers met 200 man en je kan niet altijd meezitten... |
aerts heeft gewonnen :cool:
en hou voor L-B-L maar rekening met merckx, zo'n aankomst als op de muur van hoei ligt 'm totaal niet, maar hij wordt er wel zesde, lbl moet 'm beter liggen :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
LBL vind ik mooier, want het behoort echt tot de topklassiekers. Toch vind ik De Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix meer het kijken waard. Ik hoop dat Boogerd zondag in de top van de koers kan meedoen en eindelijk wint. Hij is redelijk in vorm, dat bewees hij gisteren. Ik gok toch op een Belgische of Italiaanse winnaar.
|
boogers wint :)
|
Citaat:
|
Mario Aerts heeft eindelijk bewezen dat hij naast gewoon een goed renner te zijn, nu ook een koers kan afmaken. Dit is een opsteker voor het hele Lotto-team dat sinds de Driedaagse De Panne-Koksijde (rit- + eindwinst Van Petegem) een beetje leed onder het verlies van Andrei Tchmil. Dat liet zich vooral voelen in de Ronde van Vlaanderen, Gent-Wevelgem en Paris-Roubaix. Voor hen zijn de Ardense klassiekers dan ook een welgekomen geschenk. Nu de "moral" er weer in zit bij de mannen van Braeckevelt, denk ik dat na "La Flèche Wallonne" ook "La Doyenne" naar hen gaat. Zondag zal het vooral uitkijken worden naar Rik Verbrugghe, die gebrand is op een weerwoord na zijn zwakke optreden van woensdag, en naar Serge Baguet, die zeer hongerig is naar een zege en al een lange tijd op niveau rijdt (cfr. Brabantse Pijl). Mario Aerts is, nu meer dan ooit, een outsider voor de overwinning. Hopelijk maken het Lotto- en Domo-blok komaf met de zware concurrentie, vooral van Boogerd, de Extebarria's en de Italianen. Veel succes Lotto en Domo en op naar een Belgische zege !!!
|
Citaat:
|
bettini, extebarria geef ik nu een goede kans, k denk niet dat aerts t nog een keer kan...
|
Casagrande, Bartoli die woensdag geklopt werd, maar vooral Davide Rebellin, die steeds goed rijdt in L-B-L.
|
Citaat:
|
woensdag 17 april: Waalse Pijl -> die heb ik op TV gezien.. Naja, ik zou voorspelt hebben op een lotto of een domo.. Het is een Lotto geworden.. Vond het een leuke wedstrijd. Veel renners nog samen op het laatste..
Te zondag is het eigenlijk een ander verhaal... Ga ik eens over nadenken ;) |
Citaat:
|
Citaat:
En pot ver drie dikke... Der was geen plaats meer in de auto anders kon ik morgen live gaan kijken. |
Citaat:
naja, tv is ook leuk :) (tis trouwens Verbrugghe :o) |
1 Axel Merckx
2 Mario Aerts 3 Rik Verbrugghe :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: |
Paolo Bettini heeft verdiend gewonnen. Hij viel al vóór la Redoute aan en kreeg een mooi groepje mee die niet meer werden teruggepakt. Op de Saint-Nicolas, op zo'n 8 km voor de finish ging hij er samen met zijn ploeggenoot Stefano Garzelli vandoor. Mapei dus 1 en 2, Celestino (Saeco) werd 3e. Beste Belg was Van Petegem (7e) en beste Nederlander was Boogerd op een 11e plaats ofzo
|
t Was een mooie wedstrijd. Mapei voorop :D
Naja, krijg ik zondag morgen, nouja, middag ;), te horen dat mijn favo in de week antibiotica heeft zitten te slikken, nie moeilijk dat ie niet gewonnen heeft. Maar hij is wel in beeld geweest, nadat hij gevallen was. Nouja, Johan staat nog leider in de wereldbeker. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Inderdaad, want de Van Petegem van vandaag speelt volgende week mee voor de overwinning in de Gold Race. Net zoals Museeuw die de koers al eens won, en nu met de wereldbekertrui om zijn schouders vast en zeker iets wil laten zien. Natuurlijk is ook Boogerd topfavoriet, evenals Lance Armstrong in de laatste edities van de Amstel-koers steeds uitblonk.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
hij was ook de allerbeste, heeft de hele koers naar z'n hand gezet :) |
Citaat:
|
Citaat: