![]() |
Wat doe jij als iemand die het 'verdient' klappen krijgt...
maar ipv dat het bij een paar klappen blijft wordt diegene helemaal lens getrapt.
Voorbeeld: Man valt in een discotheek een meisje lastig, hij wordt eruit gezet door de portiers en buiten schoppen 5 portiers hem het ziekenhuis in. (kan ook een andere situatie zijn) maar zou jij toekijken, ingrijpen of weglopen |
dat variëert, van ingrijpen tot aanmoedigen tot meehelpen. (ligt eraan hoe erg hij 't verdient en in welke hoedanigheid ik betrokken ben.)
|
Wat mij betreft 'verdient' niemand klappen!
|
er is een persoon die ik het liefst persoonlijk het ziekenhuis in mik.
Bij overige individuen hou ik me tot voor mij acceptabele wijze afzijdig, in het ziekenhuis met een gebroken neus is 1 ding, maar omdat iemand een schedelbasisfractuur heeft is iets compleet anders.... |
als het niet zo heel erg is loop ik weg
als ik me toch wel zorgen maak kijk ik toe en stimuleer ik een sterker iemand in te grijpen als het echt onhoudbaar is grijp ik zelf in:) |
Citaat:
Alleen zou ik zelf ingrijpen dmv 112 bellen oid, als het toch echt onhoudbaar is, zal ik hoogstens zelf letsel oplopen door ertussen te springen. |
Citaat:
|
Citaat:
niet veel denk ik. (zeker niet bij mij, want hoe je het ook wend of keert, het lijkt me sterk dat iemand van 1.60m invloed heeft op 5 agressieve mensen) De kans is dan groter dat ik er bij betrokken raak (scheld/vechtpartij?), en dat hoeft voor mij niet. |
Citaat:
Als het 5 portiers waren zou ik toch 112 bellen en weglopen. De meeste portiers die ik hier in de buurt zie kan ik toch niks mee aanvangen, en 5 van die vleesmassa's zou ik niet eens overleven. |
Soortegelijke situatie; laatst kwamen een paar 'stoere jongens' me bijna doodrijden in die veel te snelle Golf TDI van ze. Knalden bijna tegen een lantaarnpaal, scheelde echt niks. Toen dacht ik nog 'als jij straks om die paal gevouwen ligt ben ik de állerlaatste die 112 gaat bellen'. En dat meen ik serieus. Mensen die mij eerst bijna doodrijden help ik niet, klaar.
|
Ik zou weglopen.
Dr zijn vast nog andere mensen die WEL een hart hebben en het zielig vinden en toch maar 112 bellen |
Ik zou toekijken. :)
|
Citaat:
Verder denk ik dat het bij overmatig klappen van portiers toch beter is om 112 te bellen. Dat soort gasten is nu eenmaal net iets sterker dan ik en om nu twee dooien te hebben in plaats van 1, dat is nergens voor nodig. |
Ik zou gratis naar binnen gaan, portiers zijn toch met iets anders bezig :)
|
Citaat:
|
als 5 man op iemand intrappen spring ik er niet tussenin :)
|
Wat je eigenlijk moet doen dan, is acht mensen aanwijzen 'jullie twee, jullie grijpen hem, en die jongen met de blauwe jas en zijn vriend, jullie pakken hem eraf, en u, meneer, en u, zou u hem dan willen pakken, en jij daar, en jij, halen jullie hem eruit' en dan blijft er nog één over en die houdt vanzelf wel op. Heb ik geleerd van mijn vader en die heeft het geleerd tijdens een gesprek met zijn tai chi-leraar:). Het werkt sneller dan 112, en roepen 'iemand doe iets' werkt niet want dan denkt iedereen 'ja, iemand, doe iets', en in je eentje kun je natuurlijk niets beginnen.
Maar, ja, niemand verdient idd klappen, hoogstens één. |
Citaat:
|
Citaat:
het ligt helemaal aan de situatie, en vooral ook de mate waarop ik betrokken ben, ik ga niet iemand proberen tegen te houden die ik niet eens in mijn eentje aankan. |
meehelpen
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Op stap is dr meestal zo politie bij.
Maarem, ik zou nooit zelf ingrijpen, daar ben ik dan weer een te grote schijterd voor. Als het heel erg is, politie bellen of erbij halen. Zelfs als het een grote l*l is. |
Ik zou weglopen
Toekijken heeft weinig zin, en ik kan er toch niets tegen doen. Bovendien wil ik me er ook niet mee bemoeien. |
Citaat:
verder nog commentaar? edit: en ik heb waarschijnlijk geen mobiel bij me. |
ligt eraan, als een grote groep iemand helemaal lam slaan zou ik alleen niks doen. Als ik met een stel vrienden ben dan zou ik wel er tussen proberen te komen en proberen te sussen.
en 112 bellen heeft ook niet echt veel zin hoor. Dat duurt ook weer minstens 10 min voordat ze komen aantuffen, dan is het slachtoffer allang pampus geslagen. |
Citaat:
|
Nou... Ik vind het prima dat diegene dan klappen krijgt.. naja prima.. maar het ziekenhuis in, vind i kweer beetje overdreven.. Maar ik grijp niet in, ik bel 112 wel..
|
Citaat:
|
Ingrijpen. Niet door ertussen te gaan springen, want ik heb geen zin in klappen. Ik praat wel, dan zijn de aanvallers in ieder geval even door me afgeleid zodat het slachtoffer weg kan rennen. :D
Nee, ik zou er niet tussen springen hoor, maar ik moet toch iets doen... |
En wat heb jij gedaan Rocky? :D
|
Citaat:
Ik zeg alleen dat het slachtoffer weinig aan 112 heeft, want als de politie aankomt zijn de daders toch al mijlenver. En het slachtoffer ligt dan daar op de grond. Ok het slachtoffer heeft nu professionele hulp, maar de politie heeft niet kunnen voorkomen dat hij in elkaar is geslagen. Dat had alleen voorkomen kunnen worden voorbijgangers die in de buurt waren. |
Echt absurd veel lafaards hier. Ja dat kan ik makkelijk zeggen want ik heb vaker ingegrepen bij gevechten die mij eigenlijk niet aangingen. En ik zie het niet als heldendaad, maar als een noodzaak. Hoe de fuck kun je dan met jezelf leven als je weet dat die persoon de volgende ochtend dood is?
Zo moeilijk is het ook weer niet ertussen te gaan staan. Owjee dan krijg je een paar klappen, dat alleen is al genoeg om twee domme sukkels te doen laten ophouden. |
als het bij een vriend zou gebeuren zou ik em helpen, ongeacht wat ie gedaan heeft ( op enkele uitzonderingen na).
|
Citaat:
|
112 bellen en in grijpen als het onzinig is.
of 112 bellen en NIET in grijpen als hij er zelf om gevraagd heeft dus kies maar :o |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:31. |