Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Wat moet ik met een .ISO bestand? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=565311)

Syphon 12-08-2003 11:49

Iso

Als ik veel spellen download is het altijd deze extensie.
Ik had gehoord dat je het met een programma moes uitpakken, heeft iemand enig idee welk programma??

Vaag mannetje 12-08-2003 11:55

Spellen downloaden = illegaal

Je moet geen antwoord verwachten :).

Noisecrew 12-08-2003 11:56

De iso die jij download is een kant-en-klare 'image' die je met nero op CD kunt zetten. Ergens in het menu bij nero heb je de optie een .iso te schrijven.

dafelix 12-08-2003 11:59

!google ISO

gebruik zoals Noisecrew al opperde Nero om te branden, of mount het met 'Alcohol 120%' of 'Daemontools' (gerbuik google om te dl-en)

Meestal wordt ook wel een .NFO file meegeleverd, dat is niet voor jan lul meegeleverd dus lees die eerst 'ns door

(BTW: @Vaag mannetje: spellen downloaden is niet persee illegaal)

Enlightenment 12-08-2003 12:16

ISO is een 'image', een kant en klare CD in één bestand zeg maar. Die moet je schrijven met Nero. Dus installeer een recente versie van Nero Express en dan heel simpel voor de onderste optie kiezen, Burn image file or saved project. Dan moet je bij de filetypes wel even .iso selecteren (doet nero niet zelf, stout stout) en dan de ISO opzoeken en dubbelklikken. Woei! :cool:

En of wat je download illegaal is, moet je zelf weten. Zolang je dit maar niet expliciet vermeldt.

@Vaag mannetje, lees dit topic op Beleidszaken eens:
http://forum.scholieren.com/showthre...77#post6275877

Syphon 12-08-2003 14:32

Citaat:

Enlightenment schreef op 12-08-2003 @ 13:16:
ISO is een 'image', een kant en klare CD in één bestand zeg maar. Die moet je schrijven met Nero. Dus installeer een recente versie van Nero Express en dan heel simpel voor de onderste optie kiezen, Burn image file or saved project. Dan moet je bij de filetypes wel even .iso selecteren (doet nero niet zelf, stout stout) en dan de ISO opzoeken en dubbelklikken. Woei! :cool:

En of wat je download illegaal is, moet je zelf weten. Zolang je dit maar niet expliciet vermeldt.

@Vaag mannetje, lees dit topic op Beleidszaken eens:
http://forum.scholieren.com/showthre...77#post6275877

thnx man, ik zal het is proberen.

Vaag mannetje 12-08-2003 14:35

Moeten jullie mij eens links geven naar "VEEL SPELLEN" die in "ISO" formaat downloadbaar zijn en die "volledig legaal" zijn.

deathz0rz 12-08-2003 14:43

Citaat:

Vaag mannetje schreef op 12-08-2003 @ 15:35:
Moeten jullie mij eens links geven naar "VEEL SPELLEN" die in "ISO" formaat downloadbaar zijn en die "volledig legaal" zijn.
toevallig ben ik met een groep bezig een freeware spel te maken dat zeker een CD in beslag neemt....

Enlightenment 12-08-2003 14:47

Citaat:

Vaag mannetje schreef op 12-08-2003 @ 15:35:
Waarom?

Al is 99,99999999999999% van alle ISOs gevuld met illegale bestanden, dan nog is een vraag hoe iemand een ISO bestand moet schrijven volledig geldig.

Ik ben zijn ouders niet, en tevens niet de politie. Als hij zich met illegale zaken wilt bezig houden is dat zijn keus. Hij mag echter geen illegale zaken op het forum zetten, dus links naar warezsites, vragen hoe je Windows moet downloaden van KaZaA, etc.

Nogmaals: lees die draad op BZ eens door.

Vaag mannetje 12-08-2003 15:03

Citaat:

Ook overduidelijke illegale zaken zoals "hey ik heb Matrix Reloaded gedownload, hoe kan ik hem afspelen" helpen we niet mee. Als iemand zegt dat hij een film heeft gedownload en hij hem wilt afspelen, heeft dit verder niets met iets illegaals te maken.
Matrix reloaded gedownload... je WEET dat het illegaal is om die film te downloaden en af te spelen..... en daarom mogen zulke vragen niet.
Maar dat heeft niets te maken met Jon die problemen gaat krijgen... want een eventuele uitleg legt alleen uit hoe je een film afspeelt. Het is niet zo dat de film op scholieren.com komt te staan. Zo ook linken... dat is ook legaal. Maar ook dat mag hier niet.

Waarom mag deze topic dan wel?
Hij zegt zelf dat hij VEEL spellen download in ISO formaat.
Linux distro's komen in ISO... spellen niet, die komen als zip files (of ace,rar, iets anders)

Het staat ECHT NIET in die BZ thread hoor.

Kort gezegd staat er:
- illegale dingen mogen niet
- legale dingen die te maken hebben met illegale zaken mogen ook niet

Deze thread hoort bij de 2e categorie.

niemand 12-08-2003 15:14

Citaat:

Vaag mannetje schreef op 12-08-2003 @ 16:03:
Kort gezegd staat er:
- illegale dingen mogen niet
- legale dingen die te maken hebben met illegale zaken mogen ook niet

Kort gezegd: dit is een forum
Dit forum is niet van jou.
De FB's representeren hier de eigenaar(s) van het forum.
Doen de FB's dingen die jou niet bevallen, ga dan lekker naar je eigen forum.
Over acties van FB's ed heb jij helemaal niks te zeggen.
Houden zij zich niet aan de regels, dan worden ze daarop eventueel aangesproken door degene die boven hun staat.
Oftewel: bevallen acties van FB's niet? ga dan weg

en nee, dit is niet om te slijmen bij fb's

Enlightenment 12-08-2003 15:16

Veel spellen gedownload hoeft niet illegaal te zijn, bij Matrix Reloaded is dat wel het geval aangezien hier expliciet wordt vermeldt waarom het gaat.

Ook als je zegt dat je tachtigduizend mp3tjes hebt gedownload, geeft dat niet expliciet aan dat ze illegaal zijn, wel als je zegt je de britney spears collectie van KaZaA hebt afgehaald.

Wat is het leven toch simpel. http://gathering.tweakers.net/global.../hypocrite.gif

Voor verdere vragen kun je in het BZ topic reageren, dit topic gaat ergens anders over.

Vaag mannetje 12-08-2003 15:19

het gaat niet om veel gedownloade spellen... het gaat om veel gedownloade spellen in iso formaat.

Aangezien legaal downloadbare spellen niet in iso formaat komen... weet je dat het illegaal is...

Screaming Slave 12-08-2003 15:57

okay, get this through your thick skull.

een gedownload spel in .iso formaat is niet per definitie illegaal.

gesnapt? mooi. psssssssssst :rolleyes:

Rundfunk 12-08-2003 16:26

Citaat:

niemand schreef op 12-08-2003 @ 16:14:

Doen de FB's dingen die jou niet bevallen, ga dan lekker naar je eigen forum.

Hoe kinderachtig kun je wel niet zijn

Sperzieboon 15-08-2003 13:34

blaat

niemand 15-08-2003 13:40

Citaat:

Rundfunk schreef op 12-08-2003 @ 17:26:
Hoe kinderachtig kun je wel niet zijn
Noem jij dat kinderachtig?
Het is heel simpel: de owner en de FB's hebben geen enkele plicht om ook maar iets voor jou te doen en hebben het volste recht om jou hier te bannen omdat je naam begint met een R. Het is hun forum, dus hun zeggen wat er gebeurt.

Carpe Diem 15-08-2003 13:46

Met behulp van het programma Isobuster kun jehet naar je HD uitpakken.

Enlightenment 15-08-2003 15:50

Sommige mensen hier lijken het niet echt te snappen. Jammer, want dan gaat het topic dicht.

Nogmaals, voor verdere vragen/opmerkingen over het beleid, verwijs ik naar het BZ topic genoemd in dit topic.

Syphon: je hebt antwoord op je vraag, verdere vragen gelieve via PB stellen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:08.