![]() |
Hokjes
Iedereen klaagt altijd zo dat je bands en muziekstijlen niet zo in hokjes moet opdelen, maar ik zie er wel degelijk het nut van.
Het doel van zo'n hokje is voornamelijk om mensen die de desbetreffende band of artiest niet kennen een idee te geven wat voor muziek het is. Kijk, als ik zie dat een band in het hokje 'nu-metal' geplaatst wordt, dan weet ik zo goed als zeker dat ik het een kutband vind en zal ik het niet uitchecken. Wat is er eigenlijk zo slecht aan hokjes? Dat sommige bands 'hokjesoverschrijdend' zijn? Nou, dan gebruik je toch meerdere hokjes in de beschrijving? (ik vind overigens 'in de stijl van <bandnaam>' ook een hokje) |
Geheel mee eens, maargoed het zijn slechts "regenboogalto's", die "gewoon zichzelf zijn", die roepen dat hokjes slecht/kut whatever zijn natuurlijk. En die kan je zoiezo niet serieus nemen dus :D
|
genre's bedoel je?
mensen die daarover lopen zeiken zijn zo useless.. het is handig om bands in te delen in genre's, daarvoor zijn er genre's. punt uit. |
nee he niet alweer een topic over hokjes. ik word er echt moe van.
dit is een eindeloze discussie. bands worden namelijk door heel veel verschillende bladen, programma's en individuen in verschillende hokjes geplaatst. subgenres geven je een globale indruk van het soort muziek wat de desbetreffende band maakt, daarnaast verschillen de meningen over welke band bij welk genre hoort etc etc dus ik zou niet weten waarom jij hokjes zo orgasmic vindt. |
hokjes op zich is niet erg, het is vervelend als mensen zo in een hokje zitten dat ze niet verder kijken dan dat.
maar om aan te geven watvoor stijl een band speelt, is t handig ja |
toevoeging: ik heb zelf overigens niets tegen hokjes, de kleine voordelen zie ik er wel van in maar over het algemeen heb ik er zelf niet zo veel aan. daarnaast is het irritant dat mensen door hokjes en genres de neiging krijgen om een hele reeks bands over één kam te scheren. heel veel mensen hebben dat met hiphop en r&b.
|
Orgasmic nog wel, toe maar.
De meningen verschillen over welke band bij welk hokje hoort? pff, wat een onzin. Alle bands horen gewoon duidelijk bij een hokje en iedereen die het daar niet mee eens is heeft ze niet alle vier op een rijtje. David: oei, regenboogaltos, ware woorden... |
Ik heb dat met rnb idd. Allemaal negers!
Nee serieus soms kun je gewoon niks met een heel genre. Kan prima. |
Ja, ach, ik vind het allemaal wel best, die hokjes.
Wat ik kansloos vind is mensen die zich er druk (of ruzie) om gaan maken. |
Citaat:
Check eens wat recensies van één en dezelfde cd bij een stuk of 5 muziekbladen en kijk eens in hoeveel verschillende hokjes die band wordt gepropt. Of kies een willekeurige band uit en vraag hier eens aan iedereen in welk hokje zij vinden dat die band hoort. Dat is geen kwestie van ze niet alle vier op een rijtje hebben, mensen hebben er gewoon een mening over en baseren die op hun (wellicht schamele) kennis. |
Mensen kan je ook makkelijk in hokjes indelen.
Voorbeeld: Hokje 1: mensen die niet weten wat ironie is Hokje 2: mensen die wel weten wat ironie is |
Citaat:
maar goed, verder best handig, hoewel ik bands nooit echt in hokjes kan verdelen eerlijkgezegd... maar dat ligt aan mij. |
St. Anger moet je doodzwijgen. Gewoon niet meer over hebben. :P
|
Citaat:
|
St. Anger en Nu-metal passen gewoon allebei in het hokje 'kutmuziek'.
|
LOL! :D
:cool: |
D'r past nog véél meer in het hokje "kutmuziek" imo, maar je kan ook overwegen om een beetje objectief te blijven
|
Citaat:
he, bij wel label zitten jullie eigenlijk? |
Apocalyptic Visions of Undeniable Truth Records :)
|
oh, ik sprak laatst met 1 van de oprichters van new day records en volgens hem zaten jullie daar onder de plak...
maar hebben jullie ook ergens mp3's staan ofzo? |
Nou, ik zit wel bij NDR (als 'medewerker' zeg maar) maar de band niet. Wie sprak je dan?
check http://www.darkdayrising.com - bij 'news' staat een link naar een mp3 |
Ene Daniel bal...
ik zal eens even kijken. |
Hahaha daniel bal. Aardige gast.
|
Citaat:
|
Citaat:
jawel. |
Cool, ik was afgelopen weekend nog bij hem.
|
Is die gast nou getrouwd? Ik hoorde zoiets. Naja anyways ken em niet goed ofzo(alleen van erlyn.).
|
Nee hij gaat volgend jaar ofzo trouwen.
|
niet dat ik weet...
maar dude, die mp3 klinkt wel goed (y) , mijn complimenten |
Thanks.
Back on topic: in wat voor hokje passen we? |
Ik vind DDR ook wel vermakelijk. Ben niet echt into metal ofzo, maargoed. :)
|
Ik ben een trendcore kid toch? ;)
|
Dude, je bent een regenboogtrasher.
|
Hahahaha :D
|
Jij bent metal cro-mag edge. ;)
|
als een band hun genre beschrijft met meer dan drie woorden dan weet je dat het gewoon standaard numetal is :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hokje 1: goeie muziek//
Hokje 2: slechte muziek// Voor de rest kan je inrichten zoals je het wilt ;).. |
Citaat:
|
Citaat:
|
De nieuwe second chance....man man man. Niks ten nadele van die lui hoor, maar als je juist die band uit de lange lijst oldschool pikt....naja whatever.
|
Citaat:
Ik denk dat je hiermee zelf het antwoord gegeven hebt (misschien dat je het zelf niet ziet maar ik gok dat anderen het wel zien). |
Ik krijg niet t idee dat je je zo verdiept in oldschool hardcore, maargoed.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het moet escaleren!!!!!! ;) :p
|
Citaat:
|
Citaat:
Andere bands zoals American Nightmare (Give Up the Ghost dan weer wel), Backfire en Agnostic Front boeien me niet. En nee, ik heb me er niet super in verdiept net zoals jij je hoogstwaarschijnlijk ook nooit in de nu-metal zult verdiepen :p |
Citaat:
Maar AN niks en GUTG wel?? moet je me toch eens uitleggen :D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:09. |