Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   Een eigen bedrijf (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=565920)

JanGaasbeek 12-08-2003 21:54

Een eigen bedrijf

Sinds een half jaar heb ik samen met een goede vriend van mij Paul een eigen bedrijfje in sportartikelen e.d.
We werken met een ondernemersvorm VOF (Vennootschap Onder Firma) hetgeen wat wil zeggen dat wij 2 allebei aansprakelijk zijn voor de schulden/winst die wij maken.

In het begin liep het bedrijf als een trein en kwamen de orders binnen, waardoor wij een uitzendkracht moesten aannemen om ons mee te helpen. Al snel bleek Mathias niet alleen behulpzaam met de klanten was ook kwamen we erna een tijdje achter dat hij regelmatig geld uit de kassa achterover drukte.

Nu hebben wij hem aangegeven bij de politie en het desbetreffende uitzendbureau aangeklaagd.
En eisen wij het verdwenen geld +-2500 euro terug.

Het uitzendbureau zegt dat hen geen enkele blaam treft. Vinden jullie dat ik over deze penibele situatie een rechtzaak moet beginnen?

Thomas 12-08-2003 22:04

Jij hebt een contract met het uitzendbureau, dus ze zijn wel degelijk aansprakelijk, echter zullen zij wel een overeenkomst met de uitzendkracht gesloten hebben. Maw, het geld dat jij wil verhalen op het bureau wordt direct weer terugvertaald naar de uitzendkracht.

Waarom wil je eigenlijk nog een smak geld erbij hebben. De kans is klein dat je het krijgt, omdat daar gewoon het een en ander voor ontbreekt. Je zult je moeten richten op het gestolen geld en niets meer dan dat.

S 12-08-2003 23:47

Citaat:

Wawl schreef op 12-08-2003 @ 23:04:

Waarom wil je eigenlijk nog een smak geld erbij hebben.

Dat zegt hij niet.

Verder is het uitzendbureau verantwoordelijk lijkt me, omdat je het contract met hún hebt afgesloten.

Hoe het uitzendbureau het geld van die gast terug krijg, is hun probleem.

ikbenschipper1 13-08-2003 08:20

Citaat:

Wawl schreef op 12-08-2003 @ 23:04:
Jij hebt een contract met het uitzendbureau, dus ze zijn wel degelijk aansprakelijk, echter zullen zij wel een overeenkomst met de uitzendkracht gesloten hebben. Maw, het geld dat jij wil verhalen op het bureau wordt direct weer terugvertaald naar de uitzendkracht.

Waarom wil je eigenlijk nog een smak geld erbij hebben. De kans is klein dat je het krijgt, omdat daar gewoon het een en ander voor ontbreekt. Je zult je moeten richten op het gestolen geld en niets meer dan dat.

Het zegt dat er +/- zo'n 2500 euro is verdwenen uit de kas.
Een rechtzaak zou je best kunnen beginnen gaat hier tenslotte om een enorm bedrag

Wes 13-08-2003 16:51

Wegen de kosten wel op tegen hetgene wat je misschien terugkrijgt? Dat zou ik eerst bekijken, als het me geld kost dan had ik het maar zo gelaten.

Vaag mannetje 13-08-2003 19:15

Ik weet het niet zeker maar is het niet zo dat je kan eisen dat die aangeklaagde ook de juridische kosten betaalt?

alwaysgood 13-08-2003 21:22

Citaat:

Vaag mannetje schreef op 13-08-2003 @ 20:15:
Ik weet het niet zeker maar is het niet zo dat je kan eisen dat die aangeklaagde ook de juridische kosten betaalt?
dat kun je inderdaad doen. Mijn vader had eerst een rechtzaak tegen de gemeente aangespannen en de gemeente voor de kosten van de rechtzaak op te laten draaien. Moet je ergens neerzetten dat de kosten van de rechtzaak voor de ander zijn. Die moet dat dan ondertekenen. Maar daar heb ik niet veel verstand van.

gldokkum 13-08-2003 22:52

Ik zoeu eerst bij een juridisch adviesbureau gaan informeren hoe je kansen er voor staan dat je de rechtszaak wint. Als je een redelijke kans hebt, zou ik het zeker doen! (y)

Succes!

ikbenschipper1 14-08-2003 08:42

Citaat:

Wes schreef op 13-08-2003 @ 17:51:
Wegen de kosten wel op tegen hetgene wat je misschien terugkrijgt? Dat zou ik eerst bekijken, als het me geld kost dan had ik het maar zo gelaten.
Als de aangeklaachte de kosten van de rechtzaak betaald als jij wint natuurlijk wel :)

Matthias 14-08-2003 09:34

Ik heb niks gestolen!!!

Matthias 14-08-2003 09:34

Althans niet zo veel...

very drunk driver 14-08-2003 18:21

haha zit de mathias waarover ze het hebben hier op het forum.

ik zou een rechtzaak beginnen win je zo als je kunt bewijzen dat hij het echt achterover drukt.

je hebt een contract met het uitzendbureau dus lees dat maar eens goed door. als zij aansprakelijk zijn dan heb je zo 2500 euro in het handje

Studentje 14-08-2003 18:27

Waarschijnlijk heb je via een bekend uitzendbureau die knaap aangenomen. Dus reken maar dat die zich daar goed tegen verdedigd hebben. En wees eerlijk, jij bent zelf ook met die jongen in zee gegaan, dus hij kwam betrouwbaar over.

En ik denk dat je geen enkele kans maakt om een rechtszaak te winnen van het uitzendbureau.

Ik denk dat je blij mag zijn als je die 2500 nog terug krijgt.

Nona 05-09-2005 21:49

Met goede vriend Paul de drugsverslaafde die graag boswandelingen maakt ja.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:02.