![]() |
Politie moet bevoegdheid krijgen om harder op te treden!
Sinds de vakantie in Frankrijk viel het me op dat ze een stuk harder zijn bij de politie dan in Nederland. Maar dat neemt niet weg dat ook zij nog steeds in veel problemen hebben met criminaliteit. Zeker in steden zoals Marseille enz is het 's avonds niet echt veilig buiten.
Soms blijkt het wel te werken zoals men in NYC bewezen heeft. Onder ex-burgemeester Giuliani werd er een zero-tolerance beleid gevoerd om de toenmalig uit de hand lopende criminaliteit in te tomen. Ik heb met eigen ogen gezien hoe dat eraan toe ging 2 jaar geleden op fifth avenue. Een neger had zo'n klein kraampje dat bagels enz verkocht proberen te overvallen en de NYPD zat hem achterna. Toen ze hem inhaalden werd hij gewoon in elkaar geslaan. Ze stopten pas toen hij begon te krijsen 'my arm, my arm'. Waarschijnlijk hadden ze z'n arm gebroken onder het slaan (met 3 agenten tegelijk). Voordat hij veel spektakel kon maken met z'n lawaai werd ie in een politiewagen geduwd en weggereden. :D Het grappige is dat de doorsnee NYC'er zelfs niet opkijkt als er zoiets gebeurt, het is net de gewoonste zaak daar. De enige die verbaasd stonden te kijken waren de toeristen. De politie is er trouwens ook veel zwaarder gewapend dan bij ons. Met de wapenverspreiding in de US zal dat natuurlijk geen luxe zijn. ;) :D |
Aan de ene kant denk ik "He ja, laten we burgers beschermen door hun rechten zoveel mogelijk in te perken. :rolleyes:";
aan de andere kant zou het wel eens een sterk effect kunnen hebben in een land als Nederland waar men de gewoonte heeft zware authoriteit te gehoorzamen. |
ik zou het een goede ontwikkeling vinden als iedereen die ook maar verdacht word van criminaliteit flink gepijnigd word.
|
Ik zou het een goed idee vinden dat mensen zoals Prea|K die het mishandelen door de politie en het machtsmisbruik door de politie goedkeuren, eens hard in hun face worden geschopt met een kistje zodat ze eens voelen waartoe het gaat leiden als wij deze harde en onnodige politie acties goedkeuren. :mad:
De poltie bij ons heeft bevoegdheden genoeg, het probleem is dat er alleen maar van die slappe mietjes bij de politie gaan die niets beters te doen hebben dan sport te kijken en cd tjes te branden onder hun werktijd, en dus hun werk niet behoorlijk doen. :mad: En dat met die cd tjes branden en sport kijken heb ik niet zelf bedacht mocht je dat willen weten. |
@Gauloises, wat een ongeloofelijke bullshit zit je nu te verkondigen.
Het heeft helemaal NIETS met de Politiemensen in dienst te maken, deze mensen krijgen een fatsoenlijke en fysieke opleiding hoe ze iemand moeten pakken/ neerschieten etc. Mijn oom is ook een agent en ik noem hem niet bepaald een mietje, een hardhandige worp en ik lig al op de grond. :D Het is de overheid die te softe straffen geeft aan draai deur criminelen. Iemand mishandelt iemand zodanig dat die er een gebroken kaak aan over houdt, hij krijgt een boete en de volgende dag loopt die weer vrij rond. HARDE REGELS moeten er komen zoals dus in Amerika, anders zie ik het somber in met dit landje, de criminelen lachen ons gewoon uit. En Gauloises als je niks zinnigs te melden hebt, zeg dan aub niks. Zelf kom je ook maar met geen een argument aanzetten om dit groot probleem te verkleinen. Door mensen zoals jij wordt dit land inderdaad verneukt, ga het nog effe lekker voor de crimineel opnemen. (n) En mensen zoals jij hebben stemrecht, ik schaam me diep. |
Citaat:
|
Citaat:
We hebben het over Nederland, zo'n harde aanpak zou niet eens verkeerd zijn voor dit land aangezien we geen wapenwet hebben. Ik bedoel dit softe beleid heeft ook totaal geen invloed, de politie wordt uitgemaakt voor mietje, logisch natuurlijk als men een dief 3x per dag aanhoudt en weer vrijlaat. Nee een harder beleid zou helemaal niet verkeerd zijn, erger kan het toch al niet hier. |
Citaat:
[bron] http://www.misdaadcijfer.nl/ |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Helaas zit ik niet in de regering die dat bepaald. Citaat:
|
preak heeft hiermee de discussie gewonnen.
|
Het is altijd Phrea|K vs de rest. ;)
Ik ga nu pitten, morgen heb ik weer wat *kracht* en kan ik weer genietend posten ben nu echt doodop. :D ZzzZzZzZzZz |
Citaat:
|
ik vind t een beetje een loze discussie zo; er wordt wel geroepen dat de politie harder moet kunnen optreden, maar niet gezegd hoe; als er gericht harder opgetreden wordt vind ik dat wel een goede zaak (zoals bij de antillianen/somaliers in tilburg laatst), maar om de politie in het algemeen meer bevoegdheden te geven lijkt me meer goed dan kwaad doen, ook al hangt het er natuurlijk ook wel vanaf om welke bevoegdheden het dan gaat
dus prea, kom es met je mooie ideeen |
Citaat:
|
Ik heb alles al gezegd in het topic startende verhaal, daar staat wat ik zou veranderen als ik dat kon.
|
Citaat:
|
*zero-tolerance beleid
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat houdt dat in? |
Een harder beleid werkt op korte termijn misschien, maar het is zo belangrijk dat er ook op lange termijn wat gebeurt d.m.v. gerichte projecten. Neem de oorzaken eens weg, hoe vaak moet ik dat nog herhalen?
|
Citaat:
....dan kan ik daarna mooi uitleggen waarom het onzin is :P |
Citaat:
|
Citaat:
|
Zero tolerance komt voor veel new yorkers er gewoon op neer dat de politie een excuus heeft om zwarten harder aan te pakken. Worden zakenmannen die voor miljarden fraude plegen prefentief in elkaar geslagen voordat ze de auto in stappen? nee joh, maak je telefoon gesprek nog even af, wij wachten wel. Nu zal je denken, das lullig voor die zwarten maar de misdaad word wel minder; amerika heeft ook te kampen met corruptie bij de politie. twijfelachtig blijft het.
Nederland is gewoon een klein land, en hoewel de politie niet echt een hoge status heeft, heb ik een gevoel van het komt wel goed. maar let op: De politie heeft moeite met de werving van extra personeel, en daar mag wel eens naar gekeken worden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
In tegenstelling tot andere Europese landen zijn ze hier redelijk streng met straffen. En een dief in elkaar schoppen als agent zijnde...mnee dat gaat echt te ver (n) Bovendien vermindert de misdaad dus NIET als je een hardere aanpak voert, je zei t zelf al over Marseille. En in Amerika is er ook meer criminaliteit dan hier, terwijl ze daar toch veel harder optreden. Voor de rest: :rolleyes: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Halt! in de naam der wet Yo, kut dat je me oppakt maar ik heb respect voor je werk :/ |
Citaat:
|
Citaat:
ik vraag je al 2x om es met echte ideeen te komen ipv maar wat te roepen, maar je hebt nog niets gezegd. dan begin ik me echt af te vragen hoe zinvol deze discussie is en daarnaast begin ik ook meer en meer de overtuiging te krijgen dat je maar wat roept zonder daadwerkelijk iets van criminaliteit, strafrecht, mensenrechten, etc. etc. af te weten nogmaals: welke dingen zou je concreet willen veranderen?? concreet, dus niet van, ja er moet meer respect komen of criminelen moeten harder aangepakt worden, maar HOE er dan meer respect moet komen en WAARMEE criminelen harder aangepakt moeten worden |
Citaat:
:confused: |
Citaat:
Nee, dat zeg ik niet, leer lezen. (opzich niet zo een slecht idee als je ziet hoe er af en toe gediscrimineerd wordt door de politie en dan doel ik vooral op de VS) Ik zeg dat t de iets grotere criminelen echt geen fuck boeit en dat die echt niet meer respect voor de politie krijgen. De enigen die mMISSCHIEN wat meer respect voor de politie zouden kunnen krijgen zijn zakkenrollers of mensen die 'niet leuke dingen' tegen anderen roepen op straat. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
2. Het probleem ligt wel bij de politie, ookal hebben ze een opleiding gehad, dat zegt nog niet dat ze die ook inzetten. Ze zijn gewoon lui. 3. Dat komt zekerweleens voor, maar een boete krijg je niet over het algemeen als je iemand een gebroken kaak slaat :rolleyes: 4. De regels in de VS zijn iet veel harder dan hier, het verschil is dat de politie met teveel geweld optreed, wat ik persoonlijk verkeerd vind. Citaat:
Ook criminelen hebben rechten. Volgens mij ben jij degene die niets zinnigs te melden hebt, jij bent kortzichtig en kijkt niet waar het heen leid als wij het goed gaan keuren dat de politie massief en onzinnig geweld gaat inzetten. Wat heeft mijn stemrecht ermee te maken trouwens? :rolleyes: |
Citaat:
het is namelijk ook vette onzin, maar dat is wel n iets andere discussie dan deze.... |
Citaat:
Niets mis met een beetje geweld tegen agressieve crimineeltjes. En voor dat je me nu gaat veroordelen op basis van mijn uitspraak, wil ik je er even aan herinneren dat je zelf geweld tegen extreem rechts goedkeurt. En dit zijn doorgaans nog geeneens criminelen. Dus eh... :D (y) Citaat:
Als ik moets kiezen tussen geweld DOOR criminelen of geweld TEGEN criminelen, kies ik voor het laatste. |
Citaat:
|
Citaat:
jij hebt geen flauw idee waar je het over hebt nergens zijn zoveel aanmeldingen als voor de politie jaarlijks honderden dat is echt niet normaal maar natuurlijk een goede zaak |
Het probleem is niet dat te weinig mensen bij de politie willen, het probleem is dat er niet genoeg geld is om die mensen op te leiden.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:48. |