![]() |
[php/mysql] error in een simpele forum :)
Ik ben voor de grap bezig met een forum, maar ik snap niet waarom hij een error geeft,
de error is: Parse error: parse error in /home/micra/html/php/prut/index.php on line 100 Hier de script :P natuurlijk nog niet helemaal af(maar der zit dus iets fout in de if syntatix PHP-code:
|
Het zou fijn zijn als je er even bij vermeld welke line nou line 100 is. ;)
|
Je onderste php code is niet goed. Bepaalde regels worden niet ge-echo-ed, en sommige worden niet afgesloten met ;
|
deze is 100
PHP-code:
|
Voor deathz0rz
PHP-code:
|
Er zitten wel meer foutjes in die onverwachte resultaten zullen leveren. Zo gebruik je bij strings vrijwel geen quotes.
Bijv: Code:
if($_GET[actie] == "toevoegen") Code:
if($_GET['actie'] == "toevoegen") De regel waar de fout zelf in zit: Code:
echo"je hebt geen naam in gevult <a href=\"index.php?actie=toevoegen\">Klik hier</a> om terug tegaan"; Code:
echo "je hebt geen naam in gevult <a href=\"index.php?actie=toevoegen\">Klik hier</a> om terug tegaan"; |
Citaat:
btw dit vinnik wel erg krom eruit zien: Code:
$query1 = "delete * from forum where id='" . $row->id . " '" or die(mysql_error()); Code:
$query1 = "delete * from forum where id='$row->id'" or die(mysql_error()); en daarbij moet je volgens mij in combinatie met "or die" wel even mysql_query ervoor zetten. |
echo"blaat"; zonder spatie kan gewoon..
----------------- $query1 = "delete * from forum where id='$row->id'" or die(mysql_error()); --------------------- :confused: :confused: hoe kom je hier bij? het is toch echt.. $query1 = "delete * from forum where id='$row->id'"; en daarna pas mysql_query($query1) or die (mysql_error()); die code van je staat vol fouten micra |
I know, maar ik wou even proberen hoe het ging met die _get codes,
En de meeste fouten heb ik der al uit hoor :) maar dat kwam ook door mijn vlug heid :P en bedankt voor al jullie verbeteringen. jullie horen nog van mij, btw: Harrie, Jij doet de query ook fout, het moet zijn: delete form forum where id="$row->id" |
Citaat:
maar ik keek/doelde alleen naar/op die mysql_error() |
Citaat:
Maar ik moet echt iets vinden om tekunnen verwijderen :S weet iemand toevallig een systeempje? wat wel slaat op: index.php?actie=verwijderen&id= heb je iets, of weet je hoe ik het moet doen, zeg het please even |
Citaat:
index.php?actie=verwijderen$id=1 en index.php?actie=verwijderen$id=2 en etc dan ben je ze dus allemaal kwijt. Niet zo slim lijkt me. |
Citaat:
Zo goed is hij toch niet :) btw: het is een zogenaamde forum :) Maar hoe doe je dat met code? En hoezo ben ik het dan kwijt, als ik dat doe dat hij het verwijderd vanaf de id dus alles van id 1 dan delete hij alles van id 1 toch? |
@ Fade of Light :
moet jij eens zien wat netter lijkt in een editor : http://breezer.dyndns.org/php.jpg Dan toch met die '".$var."' hoor.. :) |
Citaat:
micra: Nee ik ben geengebruiker van je site, maar stel dat ik dat wel was en dan dat zou doen. dan (ligt er natuurlijk aan wat je code precies is) zou alles met id =1 verwijdert kunnen worden. Oftewel, misbruik is mogelijk. (volgens mij! ik ben geen die hard php guru) |
Citaat:
Maar goed elke scripter heeft z'n eigen voorkeur en stijl om te scripten :) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:05. |