![]() |
Wat voor baan zou jij niet willen?
Ik vroeg het me af.
Ik kan namelijk aan het werk gaan in een bedrijf. De functietaken spraken me erg aan en het is een bedrijf wat in 8 landen werkzaam is (interessant dus) Maar toen bleek dat het bedrijf een fokker van dieren is die bestemd zijn voor de medische wetenschap (proefdieren). Voor mij een reden om daar niet te gaan werken. Wat zijn voor jou nou echt baantjes die tegen jouw normen en waarden ingaan? |
Ik neem aan jij het hebt over een baan na je studie? Want voor bijbaantjes zet ik al snel mijn trots opzij. Als je echt een baan voor langere tijd moet nemen dan zijn er niet veel dingen waar ik me door tegen zou laten houden, denk ik. :)
|
---> Werk & Geld
|
o ja was vergeten dat dat er ook nog was :o
|
Wat zijn voor jou nou echt baantjes die tegen jouw normen en waarden ingaan?
Hmz, inderdaad bedrijven die proefdieren gebruiken (alhoewel, ik weet niet of dat zo snel te ontdekken valt, daar lopen ze toch niet mee te koopo?!), bedrijven wiens praktijken tegen de rechten van de mens indruisen, corrupte bedrijven......; |
bedrijven die hun klanten stelselmatig oplichten (en dan bedoel ik ECHT oplichten)
ik heb er gewerkt, kwam erachter=> ben er nu weg :) |
Bedrijven die een monopolie positie hebben.
|
bedrijven waar de klanten altijd boos op je zijn. doordat het bedrijf iets doet waarvan ze boos worden. onethische bedrijven.enz
|
Citaat:
Maar goed, ik dwaal af. Ik zou niet zo snel gaan werken bij organisaties die inderdaad mensenrechten schenden. Ook bij organisaties die shampoos e.d. op dieren testen zou ik niet zo snel gaan werken ;). Bedrijven die vreselijk milieuvervuilend zijn, daar zou ik ook niet zo snel willen werken. Verder komt er even niets in me op, maar ik ben op zich best wel een idealistisch persoon, dus ik zou wel kijken waar ik zou gaan werken. [edit]ohja, ik zou denk ik ook niet zo snel bij een bank gaan werken, aangezien ik banken over het algemeen oplichters vind[/edit] |
Citaat:
|
Wel, ik heb over zeer veel dingen nagedacht, maar vrij weinig leek mij interessant of leuk.
Tegen mijn normen en waarden gaan in: -Bedrijven met kinderarbeid -Bedrijven met proefdieronderzoek -Bedrijven in de vlees(verwerkende)-industrie -Bedrijven die gigantische dure rotsoftware maken -Bedrijven die anti-warez werk doen (Stichting BREIN, BSA, dat soort shit!) |
ik zou geen vuilnisvrouw willen zijn
|
Frietbakker bij de Bram Ladage :)
Pindeverkoper in de Feyenooit-fanshop werken.. |
Lijken wassen, vuilniswagen, 'putjesscheppen', plantsoenendienst, etc.
|
Forumbaas ;)
|
Winkels die kinderarbeid spullen verkopen (Als het alleen roddels zijn zou ik niet weggaan, maar bij harde feiten wel).
En zo zijn er super veel dingen te noemen. Tot nu toe ben ik er nog niet tegenaan gelopen bij het zoeken van een baantje. |
iets in de prostitutie is niks voor mij
|
Citaat:
|
vuilnisman, putjeschepper, prostitue, kinderarbeid dingen, dierenleed dingen
|
Wat heeft iedereen hier tegen kinderarbeid :confused:
Op zich kun je dat zelfs als positief beschouwen, het hangt alleen van de situatie af. Een bedrijf dat kinderen onrechtvaardig/slecht behandelt en tegen mensenrechten ingaat, daar zou ik niet bij willen werken. Maar een bedrijf dat kinderen goed behandelt en een beter leven biedt dan prostitutie of iets in die richting, daar zou ik totaal geen bezwaar tegen hebben. En even ontopic: Alles wat tegen mijn principes in gaat, maar dat is niet zoveel. Zolang het ethisch verantwoord is doe ik het wel, eigenlijk :) (Of ik het leuk vind is wat anders, maar het ging hier om principes ;)) |
Citaat:
|
Citaat:
Ikzelf eigenlijk wat de meeste al hebben genoemd; bedrijven die mensenrechten schenden, bedrijven die er illegale praktijken erop nahouden, bedrijven die het milieu onnodig teveel schaden, bedrijven die dieren onnodig laten lijden, bedrijven gerunt door mensen die er andere visies op nahouden dan ik met betrekking tot omgang met mensen en personeel. |
Citaat:
|
Ik zou nooit iets in de marketing willen doen (nog los van het feit dat ik dat niet kan).
Er zijn maar weinig vakgebieden waar ik echt een gruwelijke stronthekel aan heb en waar ik minachtend op neerkijk, maar marketing is er één van. |
ik heb met de landbouw enz niks en ook niks met computers, dus ik wil dat niet doen, simpel
|
Citaat:
Whiii, albert heijn :) |
Ik wordt liever vuilnisvrouw dan een schooljuffrouw...
jesus ik vindt kinderen echt super vervelend.. |
Citaat:
Sorry, kon het niet laten :o. |
Citaat:
|
palen sneller ... maar niemand weet natuurlijk wat dit is :)
|
kzie mezelf nou nie egt als putjesschepper of toiletjuffrouw aan de gang gaan... :|
|
kantoor
|
Ik ben een soort van hoer: ik doe alles voor de juiste prijs.
|
Citaat:
Dat is ook nisk voor mij, en bedrijven met kinderarbeid en/of dierproeven is niks voor mij, even als lijken wassen en dat soort dingen. |
Citaat:
gewoon boekhoudingsfraude was het toch? |
echt geen prostitutie, die dat wel doen moeten het zelf weten, maar ik niet!
En chirurg ofzo ook niet, ik vind het echt super dat mensen dat wel willen worden enzo, maar ik kan er niet tegen dus door mij woden mensen waarschijnlijk zieker :s dus niet verkeerd opvatten ofzo:) |
(bijna) alles is goe zolang het loon naar werk is
maar als ik kan kiezen wat niet: -gigolo, leraar, verpleger, podoloog, berjaardenhelper, priester, uroloog, kapper, mijnwerker, sociaal helper, vrijwilliger, ... |
Euhm.. ik heb momenteel geen bijbaantje en heb zelfs al gesolliciteerd op schoonmaakwerk. En dat vond ik vroeger niets. In m'n wanhoop ben ik wel bereid concessies te doen, maar werken in een slagerij lijkt me echt niets.
|
werken in een tankstation lijkt me niet echt leuk...
verder dingen die al genoemt zijn in deze topic.. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:45. |