![]() |
[tucows] download probleem
ik heb een probleem, bij geen enkele tucows mirror kan ik iets downloaden, als je op download klikt stuurt ie je door naar een advertise-ding, en dan krijg ik onder in beeld 'connecting to 127.0.0.1', en dan doet ie verder niks meer.. kan ik hier wat aan doen, komt het doordat ik in een netwerk zit? verder: IE6, WIN98SE.. tnx alvast
|
kijk 'ns of in je Hotst (x:\windows\system32\drivers\etc\hosts) de pagina niet wordt doorverwezen naar localhost (127.0.0.1)
|
de map windows\system32\drivers heeft geen submappen :/
|
Je hebt 98, dan staat 'ie volgens mij in system32, zoek anders eens in Windows en onderliggende mappen naar de file 'hosts'?
|
C:\windows\hosts
|
dankjulliewel :) ik dacht dat ik een map 'hosts' moest zoeken.. worden die pagina's automatisch door windows geblokkeerd?
|
waarschijnlijk heb je iets van 'Supertrick' oid, wat bij Kazaa Lite zit geinstalleerd. dat werkt via dit principe, om advertentiebanners enzo te blokken.
je hosts file wordt gebruik bij dns resolution, d.w.z. als je naar www.tucows.com gaat in explorer, dan kijkt windows eerst naar de hosts file of daar toevallig al staat wat het bijbehorende ip is, zo niet, dan volgt er een lookup via de dns server van je provider. er stond dus een verwijzing naar 127.0.0.1, wat het interne ip adres van je eigen pc is, zodoende kon je niet connecten :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:42. |