![]() |
Op naar de nieuwe school!
Vorig schooljaar heb ik met succes mijn HAVO diploma in de wacht gesleept. Ik ga samen met een goede vriend van mij (Paul) de opleiding Toerisme volgen op HBO niveau wel te verstaan.
Ik kijk er erg na uit om naar de nieuwe school te gaan, maar Paul heeft wat problemen om in een nieuwe omgeving contact te maken. Dit is opzich helemaal niet erg natuurlijk maar hij is als de dood dat hij niet bij mij in de klas komt. Hij heeft toegegeven dat hij een beetje contactgestoord is. Hebben meer mensen hier last van en hoe kan ik hem hierbij helpen zodat hij wat makkelijker contact maakt met zijn nieuwe klasgenoten? Graag jullie reacties! |
Citaat:
1e dag geef je hem gewoon wat drank :o ;) maar ja! (dat's mijn oplossing voor mezelf wie weet!) :p Anyways zijn er geen introductiedagen? Die zijn speciaal bedoeld om aankomende studenten een beetje aan elkaar te koppelen. Daar hebben ze denk ik wel activiteiten waardoor je niet uit de groep kan vallen / drink ff wat joh :p :rolleyes: Wie weet zijn er wel meer-beetje-contactgestoorde peeps! Nou mooi toch heb je gelijk een gespreksonderwerp! JA ik ken al die mensen niet. JA IK OOK NIET! blabla... :confused: neem muziek mee naar je 1e paar dagen! luister je muziek! als iemand vraagt jah van wie en wie! oh ja die vind ik leuk... :rolleyes: |
Vragen of je bij elkaar in de klas mag? Hoewel mensen dan vaak met z'n tweeën blijven hangen, terwijl ze anders meer contact met anderen maken. Maar goed, voor het begin kan het erg fijn zijn als je al iemand kent. Tot nog toe is er bij mij in geen enkele hbo-klas iemand geweest die er echt totaal buiten viel, er waren altijd wel mensen waar iemand mee optrok.
|
Ik ga ook HBO Toerisme doen en ik ken helemaal niemand die zelfs maar naar hetzelfde schoolgebouw gaat.
Nu maak ik an sich tamelijk makkelijk contact, maar zelfs als dat niet zo zou zijn: introductiedagen zijn speciaal bedoeld om een beetje aan je studiegenoten gewend te raken. Dwing je vriend maar gewoon om hieraan mee te doen, studenten bijten heus niet :) |
Citaat:
Maar in ieder geval, probeer met mensen in contact te komen samen met hem zodat je dan (als jullie in een andere klas zitten) je niet zo veel zorgen hoeft te maken om hem.. Want dat is ook niet goed lijkt me :confused: kweet het eigenlijk niet zo goed.. |
Ik zou hem in zijn onderbroek vastbinden aan een paal in de kantine. Dan kennen ze hem in ieder geval wel meteen en zullen ze hem de eerste jaren niet vergeten. Krijg je makkelijk contact lijkt me
|
Citaat:
Hmja, ik zou gewoon naar introductie dagen gaan etc. |
Nou ja, 'scholieren' klinkt ook weer zo kinderachtig.
|
Citaat:
Wat zijn het dán? |
Citaat:
|
Argggh, niet weer die hele discussie over wie nou wel en wie nou niet student is (n):rolleyes:
|
Citaat:
Jij bent stefano. :p |
Contactgestoorde, drugsverslaafde Paul die graag boswandelingen maakt en met wie je een eigen bedrijfje bent begonnen. :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:00. |