![]() |
Schalken wilt niet naar OS
Sjeng Schalken zegt af voor Olympische Spelen
Uitgegeven: 13 augustus 2003 19:44 CINCINNATI - Sjeng Schalken doet volgend jaar niet mee aan de Olympische Spelen in Athene. De Limburgse tennisser heeft dit woensdag officieel aan de tennisbond KNLTB laten weten. Schalken geeft de voorkeur aan het Amerikaanse hardcourtseizoen. De Spelen vallen precies tussen de twee Masters Series (Canada en Cincinnati) en de US Open in. "Ergens moet ik prioriteiten stellen", zegt Schalken op zijn website. "Ik kom dan tot de conclusie dat de OS voor mij minder belangrijk zijn dan een Masters Series en een goede voorbereiding op een Grand Slam. De Spelen zijn ondergeschikt aan Grand Slams binnen tennis." Martin Verkerk en Raemon Sluiter hebben wel al aangegeven in Athene hun opwachting te willen maken. bron www.nu.nl Dit vind ik dus echt dom van hem. Als je een medaille haalt op de Olympische Spelen dan behaal je eeuwige roem. Daar kunnen imo de punten (en misschien titels) die hij in de Masters Series en US Open kan halen niet tegen op. Maar daar kijkt een prof blijkbaar anders tegenaan. Ik vind het erg jammer, want Verkerk en Sluiter geef ik dus echt niet zoveel kans om ver te komen, ik zie ze althans niet winnen van de Amerikanen (Blake/Roddick oid). |
Ik kan nog wel enkele namen opnoemen die niet naar de OS willen.. Beetje vreemd allemaal. Daarnaast kan ik ook mensen opnoemen die juist wel heel graag willen gaan, maar door omstandigheden niet kunnen.
Belgie stuurt trouwens zeer weinig mensen naar de OS. Jammerlijk! Hoe zit dat met Nederland? Wat Schalken betreft. Ik weet niet op welke ondergrond men op de OS gaat spelen, maar als hij meer kans denkt te hebben op andere tornooien.. :/ Maja, ik zou als speler de OS gewoon speciaal vinden, en het juist een eer vinden om te mogen gaan voor mijn land. :/ Maarja, telt dat nog voor de topsporters... Het eergevoel voor hun land. |
Ik vind tennis een van de weinige sporten waarbij de waarde van de OS lager is dan andere toernooien. En geef Schalken dus wel gelijk.
|
De Olympische Spelen zijn binnen het tennis altijd een lachertje geweest. Het levert geen punten op, er komen te weinig toppers en het levert niet zoveel geld op als een Grand Slam. :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zie Sluiter en Verkerk misschien nog wel gaan :cool:
Was wel lachen toen Miriam Oremans/Kristie Boogert zilver wisten te winnen op de Olympische spelen :D |
Citaat:
|
hmm cincannati heeft hij iig weinig punten te verdedigen.
sluiter komt misschien nog wel verder dan gedacht omdat hij zich extreem kan opladen voor bepaalde dingen. OS is op gravel (verkerk :)) of op hardcourt :confused: |
Citaat:
|
Citaat:
|
hewitt,roddick,federer,moya/ferrero, Coria.
allemaal mannen die te kennen hebben gegeven graag op de OS uit te komen.....wordt moeilijk voor Schalken om die mannen te verslaan. oja, de ondergrond is gravel.................. |
Citaat:
|
op gravel?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:28. |