![]() |
Leukste winkelstad
Hey, wat vinden jullie nou dé Nederlandse winkelstad in Nederland? En waarom dan en wat vid je er enz enz.
Nieuwschierig :). |
Amsterdam, daar zijn gewoon de meeste winkels.
|
Citaat:
|
Deze is net geweest?
Alkmaar, overzichtelijk, niet zoals Amsterdam dat je eigenlijk met een kaart de stad in moet omdat je anders hopeloos verdwaalt. Veel winkeltjes, hoewel ik het jammer vind dat er niet echt enorm alternatieve/aparte winkels zijn. Mooie H&M, mooie benetton, noem maar op. Alle grote winkels zijn er eigenlijk wel, maar vooral de sfeer is in Alkmaar leuk. Leukste winkels in Alkmaar zijn 'T Palet (winkeltje helemaal volgestouwd met hobbyspullen, en een geweldige kralencollectie), Ab Donkers, Benetton en Kookaï. Amsterdam is eigenlijk alleen leuk als je weet wat je wilt hebben, en helemaal als je weet waar je het vandaan wilt halen. Maar ja ze hebben wel erg veel :) |
Utrecht vind ik erg ok. Vergeleken met de rest in de buurt en toch groot/leuk.
|
Citaat:
|
Citaat:
Eigenlijk was de vraag voor steden op Amsterdam na ;), ik wil namelijk deze week naar een leuke stad en in Amsterdam woon ik... dus dat schiet niet op ;). |
Euh..
Rotterdam Utrecht Eindhoven |
Den Haag.
|
Amsterdam, Breda (zoals ik me herinner) en Maastricht is gewoon heel gezellig om te winkelen...
|
Citaat:
|
Citaat:
Amsterdam vind ik het leukst, maar moet er bij zeggen dat ik niet veel in andere steden heb geshopt.. |
|
Utrecht is erg gezellig en verder steden in Brabant als Den Bosch, Breda en Tilburg. Haarlem is ook leuk :)
|
Amsterdam
Den Bosch Ik winkel altijd in Eindhoven omdat dat t dichtste bij is maar das zeker niet de leukste winkelstad! |
Citaat:
Amsterdam is leuk maar niet de Kalverstraat, oke ze hebben er 3, 4 mooie zaken zitten, maar voor de leuke winkels in Amsterdam moet je niet daar zijn maar op de kleine dwarsstraatjes. Probleem is dat 't allemaal vrij ver uit elkaar is, en voordat je weet waar alles ligt je al een poos verder bent. 9 Straatjes zijn leuk, even als dat straatje langs het Krasnapolsky richting Waterloopplein. De PcHooftstraat is ook leuk, alleen is die lang niet altijd toelaatbaar voor mijn budget. |
Amsterdam en Amstelveen.
|
Citaat:
ik ben ook weleens samen met me vrienden op weg naar het waterloopplein kwijt geraakt... :D dus je hebt wel gelijk ja.. |
Maastricht en Amstelveen geloof ik ook, dat is toch dat vrij nieuwe overdekte centrum?
|
Citaat:
|
Amsterdam (y).
P.C. Hooft. :) |
Amsterdam
Maastricht is ook leuk, alleen erg ver van mijn huisje :P |
Maastricht (traders pop (y) ), Utrecht , Rotterdam en amsterdam
|
Voor mij zitten in elke dag dezelfde winkels.
Ik kom uit Arnhem, en ik ben een keer met een vriendin op 1 dag naar Arnhem, Amsterdam en Tilburg geweest. En ik vond in beiden steden niks wat ik in Arnhem mis. Elke grote stad heeft wel een sting, h&m, britain, coach, etc |
Amsterdam. Pc hooft ofcourse, koningsplein (shoebaloo zit daar :o ). Veel leuke winkels, kan ik altijd goed slagen.
(maar m'n voorkeur gaat na gisteren uit naar Antwerpen, wat een mooie kleding verkopen ze daar:)) |
pff...hoe groter hoe beter...amsterdam, rotterdam, utrecht
ennum...hoe meer kleine winkeltjes, maar dat gaat vaak samen met n grote stad... |
OOOOO jaaaaah, Antwerpen! Superstad! Hele gezellige sfeer en de winkels zijn zwaar leuk :) vooral Fish en Chips, ge-wel-dig! Kent iemand die winkel? Superstore met allemaal leuke kleren. En boven een soort kinkikapper (geloof ik) en n chill plek...
*wilt terug* |
uden.
beuningen en wijchen op een gedeelde tweede plaats. |
Ehm, no offence hoor, ik vind utrecht een hele leuke stad, kom er vaak enzo, maar ik vind het echt een rukstad om te winkelen.
edit: geef mij maar amsterdam, denk ik. Of barcelona :cool: dat is zoooooo cool daar. |
Citaat:
|
Amsterdam, omdat ik in de Kalverstraat praktisch alles kan kopen wat ik nodig heb, omdat de Fame daar is, omdat het Waterlooplein er is, omdat er zoveel verschillende soorten mensen rondlopen, omdat het nooit verveelt (altijd wel weer een andere buurt om te verkennen :D) en vooral omdat ik er geboren ben. ;)
Ik vind Maastricht ook heel leuk, gewoon omdat 't zo ontzettend gezellig is. Niet te groot, niet te klein en genoeg leuke winkeltjes. |
Tilburg soms & omdat ik er zelf in een winkel werk :P
voor de rest zweer ik bij Amsterdam&Rotterdam :cool: |
rotterdam en den haag ut is daar gewoon gezellig
|
tel aviv en rishon lezion en jeruzalem
|
maastricht
om verschillende redenen - gezellig om terrasje te nemen - leuke binnenstad met oude en nieuwe gebouwen - alle winkels binnen een straal van 1 km - ook dure winkels in de stokstraat met D&G laurel, versace, max mara etc |
Citaat:
|
Eindhoven.
vind ik een gezellige stad, en daar is ART, daar hebben ze leuke kleren die je niet zo vaak tegenkomt. |
Citaat:
Verder vind ik Amsterdam & Maastricht wel leuk winkelen. |
Citaat:
|
breda!
en op de tweede plaats amsterdam |
Citaat:
|
Citaat:
in geleen of maastricht heb je wel geoie winkels met veel verschillende mode |
Ik stem voor Arhnem... Den Haag is ook leuk.. Amsterdam is mij te groot.. ik bedoel aan 2 h&M's heb ik ook wel genoeg.. Haarlem is te klein...
|
Hilversum, Utrecht en Amersfoort.
|
Den Bosch,
Nijmegen, Utrecht Arnhem |
Citaat:
[edit] en Arnhem. (en Veenendaal!! ;)) |
Citaat:
|
Citaat:
Verder in die grote winkelstraat heb je paar princess ketens zitten, superwinkels!! Bij Princess blue verkopen ze de goedkopere lijn van Marc Jacobs en Alexander McQueen. Ook veel G-star, Freeman T. Porter, Victor & Rolf en Adidas in die winkel :) Oja en naast de passage (moet je even naar vragen) zit Diverso en dat is ook leuke winkel. Verkopen ze veel Exté, D&G en prada, maar nog wel enigszins betaalbaar en uitverkopen achterin de zaak. Bij die mooie winkels valt nog redelijk goed te slagen (veel uitverkopen en leuke accesoires--> riemen, aparte schoenen, enz) Qua verblijf valt het allemaal wel mee, eten en drinken maakt weinig verschil met Nl. Als je nog meer wilt weten hoor ik t wel;) |
Citaat:
|
Amsterdam vind ik wel kewl om te winkelen, jammer dat ut 2 uur reizen is anders ging ik er wel vaker heen, je hebt er gewoon tig keer zo veel winkels als hier in Groningen.
Echt mooier daaro. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:11. |