![]() |
[wielrennen] Kampioenschap van Zürich
Zondag wordt het 90e Kampioenschap van Zürich gereden (vroeger Grote Prijs van Zwitserland). Deze wedstrijd waarin flink wat geklommen wordt, werd vorig jaar gewonnen door Dario Frigo, vóór Bettini en Armstong. Paolo Bettini, de huidige leider in de wereldbeker, won de wedstrijd in 2001. Met 2 WB-zeges op zak in de afgelopen 2 weken lijkt Bettini ook klaar voor de laatste augustusklassieker. Maar omdat het geluk eens keert, zijn er ook tal van andere favorieten. Hierbij mag Michael Boogerd worden gerekend, gezien het parcours. Maar dan moet hij ditmaal wel op zijn fiets blijven zitten. Het wordt tijd, want de laatste Nederlandse zege dateert alweer van 1983, Johan van der Velde. Andere favorieten zijn o.a. Rebellin, Ullrich, Dufaux en Di Luca.
Wie acht jij nog meer bij de favorieten? Kan Bettini een hattrick scoren? Parcours: http://www.cyclingnews.com/road/2003...images/map.gif Profiel van de finale: http://www.cyclingnews.com/road/2003...s/profile2.gif |
Ullrich of Bettini :)
|
oscar kamenzind wint em
|
Casagrande of Bettini (de nummer twee van vorig jaar achter Frigo).
wordt iig weer een italiaans feestje.......... :( |
Als die Bettini nog een keer wint ga ik hem slaan ;) . Dit is niet leuk meer. Ik denk dat hij de grote kanshebber is
|
als Dekker geen blessures had gekregen was hij van hetzelfde niveau geweest als bettini nou is, misschien nog wel beter.
een dekker in vorm is de enige die het "klassieke" niveau van Bettini aankan. heel heel jammer voor het nederlandse wielrennen dat deze man wegkwijnt door al zijn pech en blessures. |
Citaat:
Maar ja Bettini, Di Luca, Casa, Hamilton, Ullrich, Dufaux en die zijn de mannen. Boogerd denk ik niet. |
Bettini, Bettini, Bettini!! :cool:
Ullrich gaan we ook zien, denk ik. (y) Boogerd zou best eens kunnen verrassen, al is de kans misschien klein. Maar het zou natuurlijk wel leuk zijn! :) |
Ik zie Paolo Bettini morgen weer sterke dingen doen. :)
|
Ik zie Paolo Bettini ook weer goede dingen doen
|
Nardello won, Ullrich werd tweede, Bettini derde. (y)
Michael Boogerd werd knap vierde en schuift op naar de tweede plaats in het Wereldbekerklassement. :) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:18. |