![]() |
De vrije natuur in!
Een goede vriend van mij (Paul) houdt heel erg van de vrije natuur. Hij is daarom vaak in de bossen te vinden om daar een frisse neus te halen.
Laatst vroeg hij of ik met hem meeging en ik dacht bij mezelf waarom ook niet wat is er nou mooier om op zondagochtend de vogeltjes te horen fluiten en de herten zien lopen? Toen we zo samen in het bos liepen vertelde hij mij iets waar ik hem niet meteen in kon steunen. Hij vertelde mij namelijk dat hij vroeger met zijn ouders ook een boerderij had met vele dieren e.d. Na een fikse brand was de boerderij helemaal onwoonbaar verklaard en zijn er enkele dieren overleden. Toen hij dit vertelde wist ik waarom die zo vaak in de bossen te vinden is. Gaan er hier meer mensen om bepaalde redenen het bos opzoeken? |
Citaat:
Natuur is altijd leuk. Jammer dat het hier minder 'wild' is dan in andere gebieden op aarde. Ik vind het prachtig om in de natuur te zitten. Er komt weinig van, maar in de achtertuin vind ik ook genoeg. Een paar mooie foto's e.d. Mensen komen in bossen om verschillende redenen. |
Ik woon midden in de stad, als ik naar een centrum van zalige natuur ga is het ook genieten, en een soort vluchten naar die schoonheid en rust.
|
Hij mist de dieren en de vrije natuur waar hij in woonde toen ze de boerderij nog hadden denk ik. Maar het is idd sowiezo heerlijk om in de bossen te lopen. Whiieh :D
|
Ik hou persoonlijk niet zo van het bos. Het is erg mooi, en het ruikt er erg lekker, maar er is altijd wel iets dat zoemt, steekt of bijt. Geef mij de stad maar :)
|
Citaat:
Er is niks mooiers om te werken in de bos en natuur en daarom doe ik de opleiding bos en natuurbeheer. |
Citaat:
|
ik ga af en toe in het bos hardlopen, dat doe ik dan voor de rust. Je komt helemaal niemand tegen, heerlijk. Geen gezeik aan je kop. Heerlijk...
|
yoga-oefeningen
tot mezelf komen evenwichtsoefeningen foto's maken praten tegen mezelf nudistje spelen |
Citaat:
|
Ik ga weleens naar het bos. Oefenen voor school met speerwerpen (met een steel van een bezemsteel, nogal primitief maar het heeft wel goed geholpen :D ) of gewoon hardlopen. 3 kilometer van m'n huis hebben we een aangelegd bos. Ik vind het wel fijn om daar te zijn. Beter dan in het centrum (2 km van me huis) waar het zo druk is en iedereen elkaar loopt af te zeiken. Mijn reden dus: alle rotzooi en mensen ontvluchten
|
ik ga graag een stuk lopen langs een meer ofzo of de bossen in, als ik me doelloos voel. Ik heb namelijk periodes dat ik afvraag wat ik hier nog doe en als ik dan weer zo'n mooi stukje natuur zie weet ik het weer :)
|
Vroeger ging ik wel eens in het bos tentames leren :D. Is erg goed te doen met al die rust om je heen.
Tegenwoordig doe ik dat niet meer, kom eigenlijk nooit meer in een bos. Binnen kort maar weer eens doen, keb genoeg om over na te denken. |
Woon vrijwel op de Veluwe. Vaak ga ik met 1 of meer anderen een rondje lopen. Erg relaxed. 'Even helemaal weg'
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ga vaak de natuur in voor de stilte. Vaak als ik 's avonds door de weilanden loop (waar ik zo'n beetje midden in woon), kan ik helemaal tot rust komen van de stilte en (als het een beetje meezit) ook van de sterren.
|
Weet je wat leuk is? Met je paard de hele dag het bos in!
Dan voel je je zo vrij! Lekker weg van die drukke bewoonde wereld en echt geen zorgen aan je kop. Wandelen met een doel voor ogen vind ik niet leuk, maar lekker slenteren en ergens gaan zitten midden in het bos met een stel vrienden is ook leuk. (ik ben gewoon lui) |
Er zijn zoveel redenen waarom je nr de echte vrije natuur zou gaan...
t'is zo mooi zo puur zo echt... het brengt je rust en ik krijgr zelfs energie van zouden meer mensen moeten doen gwn gaan dagdromen in het bos... je ogen sluiten en luisteren naar de wind door de bladeren, de vogeltjs in de lucht enz... en alles observeren wat je ziet uiteindelijk heeft iedereen er wel deugd van... en het heeft iets mystiek het besef dat planten en dieren erzijn altijd en dat zij levend zijn als wij en dus even nuttig... |
Dit topic stamt uit 2003, als er nog behoefte is aan zo'n topic mag er een nieuwe geopend worden.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:34. |