![]() |
[html] Tabs?
Beetje een rare vraag misschien, maar hoe krijg ik in godsnaam een TAB?
Ik wil de tekst een beetje laten inspringen, zodat ie niet meteen helemaal links begint. 1 Tab zou voldoende zijn, maar ik weet niet hoe ik dit het beste oplos. Heb al <tab>tekst</tab> uitgeprobeert, maar zo werkt dat dus niet :) |
Ehm...
een spatie weet ik wel: dat is en dat staat voor no break space geloof ik (is makkelijk te onthouden) Dan kan je een paar spaties achterelkaar doen. :) |
Oh ok :) dat moet dan zo ook wel lukken :o
|
Kun je dat niet via je html-editor doen? (of zijn julllie van die mensen die alleen maar in de code werken).
|
<blockquote></blockquote> kan ook...
maar geen idee of dat w3c is (en ook geen zin om te kijken) |
<dd>tekst</dd>
Gevonden uit een frontpage script (dus weet niet of hij Crossbrowser is) |
Ik werk voornamelijk met de code, maar gebruik Coffeecup HTML. Zo kan ik af en toe makkelijk kijken in de preview hoe alles eruit ziet ;)
Kwam ik ooit tegen via download.com en dat programma beviel me wel. (http://www.tucows.com/preview/194456.html) Er staan ook een hele lijst met tags, waaronder <tab> maar dat lukte me dus niet daarmee :) Ik zal eens kijken of <dd> er ook bij staat. <blockquote> ja, da's een goeie. Daar had ik nog niet aan gedacht. Even uitproberen hoe dat er dan uit komt te zien :) |
blockquote is gewoon w3c goedgekeurde html
(of hoe dat heet) |
Kan ook heel simpel met CSS :)
Iets als dit: <p style="margin-left: 20px;">Blaat</p> |
Citaat:
|
Je kunt een class maken en die die marge meegeven:
<style type="text/css"> .marge { margin-left: 20px; } </style> (dat tussen je head-tags zetten) En dan geef je de dingen die je een marge wil geven die class mee. :) <p>1</p> <p class="marge">2</p> <p>3</p> Hierbij zou 2 dus een linkermarge van 20 pixels hebben, en 1 en 3 niet. |
je hebt ook nog in CSS 'text-indent', dan springt alleen de eerste regel in.
|
<p> = Paragraaf..
Gebruik liever <div> |
Jajaja... was maar een voorbeeldje ;)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:08. |