![]() |
[Verzekering] Portemonnee gestolen
Donderdagavond ben ik met een vriend naar de bios geweest in Turnhout (ben trouwens geen Belg), maar toen ik op de kermis iets te eten wilde kopen, merkte ik dat m'n portemonnee weg was. Wij dus terug naar de bios, maar niks gevonden. Ik heb daar maar m'n telefoonnummer achtergelaten en meteen al mijn pasjes laten blokkeren. Behalve m'n pasjes, mijn ID en mijn huissleutel zat er ook nog zo'n 200 euro in. Omdat het in het buitenland was gebeurd dacht ik een beroep te doen op mijn doorlopende reisverzekering bij Interpolis (Rabobank). M'n ID en pasjes etc. worden 100% vergoed, en het nieuw slot wordt voor 50% vergoed door de inboedelverzekering. Het probleem is echter dat ze niet wilden geloven dat ik 200 euro bij had. Ook over mijn dure portemonnee van 30 euro doen ze moeilijk. Hoe kan ik ze ervan overtuigen dat dat echt zo was? Het geld had ik contant van huis meegenomen dus bankafschriften heb ik ook niet. Ze zouden maandag terugbellen. Wat te doen? :(
|
toch afwachten totdat ze bellen en volgende keer misschien niet zoveel contant geld meenemen ;)
Je kunt nie veel meer doen dan wachten denk ik. Toch succes ermee is wel lullig van je geld :o |
Naar die twee honderd Euro kun je fluiten, lees de voorwaarden!
|
Geld wordt inderdaad nooit vergoed. Ik werkte in een winkel die 'leeg' werd gejat, ook de kassala, maar de inhoud van de kassala werd niet vergoed. Kan je namelijk nooit aantonen, wat daarin zat.
|
Mijn portemonnee is afgelopen zomer in Parijs gejat, daar zat €55 in. Ik moet de verzekeringspapieren nog invullen, maar ik verwacht eigenlijk al niet eens dat ik dat geld terug krijg....
Ik neem tegenwoordig dus zo min mogelijk contant geld mee en ik neem ook nooit pasjes mee die ik niet nodig heb. Ik denk niet dat je de verzekering kunt overtuigen, maar het is wel lullig voor je.... |
Citaat:
Ik wil best even een lesboek van mij erbij pakken om het na te zoeken als dat gewenst is. |
in een winkel kun je wel aantonen HOEVEEL er in je kassa zou MOETEN zitten, iniedergeval als het meer is als een oud bakje met centjes er in gegooid, een computer systeem houdt bij wat er in hoort enzo,maargoed bij mijn werk wordt dat tot op de cent vergoedt,maarja je kan wel zeggen dat je 500E bij je had contant das idd moelijk te bewijzen, behalve als diegene die hem gejat heeft zo vriendelijk is het te bevestigen maar dat zal wel niet he?!...
|
Um... In mijn voorwaarden staat dat voor alle verzekerden samen max. €350 wordt vergoed aan contant geld. Maar ja, moeten ze me wel maar effe geloven.
Moet dadelijk weer terug naar België om daar een proces verbaal op te laten maken. Daarmee moet ik dan mee naar de politie in NL en dan naar het gemeentehuis in NL om een nieuw identiteitsbewijs te halen. |
Ze hebben vanmiddag gebeld en ze zouden €260,- overmaken naar mijn rekening. (y) (y) (y) €60 voor alle pasjes, buskaarten, ID, etc. En de volle €200 voor het contant geld. Uitstekende verzekering!!! (y)
|
heb je heel erg veel mazzel. normaal moet je voor geld een aanvullende verzekering afsluiten omdat niet aan te tonen is dat je 200 euro bij je had.
|
Heb je je bonnetje niet meer van je portomonee die je toen had gekocht...en ik denk inderdaad ook dat je 200 euro voor de eigenaar is die het heeft gevonden...doe anders een advertentie in turnhout...misschien zijn er eerlijk mensen die het gevonden hebben en het terug willen geven
|
Citaat:
|
Citaat:
|
nou als je dat bonnetje hebt is er bewijs dat je die portomonee gekocht heb toch? :confused:
|
alsof je overal bonnetjes van bewaart. zou je wel moeten doen maar als je op de markt koopt krijg je ook geen bonnetje
|
Citaat:
Die kassa was trouwens vrij oud, maar daar ging het niet om, de verzekering vergoedde dat gewoon niet. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:02. |