![]() |
kramp in been
Heej,
Ik heb afentoe (2x per week ofzo) dat ik 's nachts wakker wordt en echt ontiegelijke kramp in mijn benen heb. Het tintelt dan helemaal en doet ontzettende pijn :(. Weet iemand wat je hier tegen kan doen?! Groetjes.. |
Ik heb daar ook last van. Bij mij is het niet zo erg en ik probeer meestal een stukje te lopen, doet pijn maar dan gaat het snel weer over. Verder zou ik geen oplossing weten.
|
met je benen omhoog gaan liggen
|
helpt dat?
Ik pak ze meestal uit nood vast en dan worden ze warm ofzo en dan houd het op maarjah |
hey...
ik doe een aantal sporten dus weet ook wel wat kramp is. Ik doe Jiu-Jitsu dus daar heb je lenige benen voor nodig. Ik doe altijd voordat ik ga slapen een serie rekoefeningen (zo word je leniger en het is tegen kramp) Het helpt echt. Maar je moet het wel regelmatig doen. Nou ik hoop dat je wat aan de info hebt, zo niet dan vraag maar raak :D gr. mrdirk |
Vergeten te zeggen dat het rek-oefeningen zijn voor de benen he?! Maar dat is logisch :rolleyes:
|
Als ik kramp in m'n kuit heb doe ik m'n voet omhoog. Dan wordt die spier (kuit) namelijk gestrekt en gaat de kramp langzaam weg.
|
als ik een kramp heb, is het echt onmogelijk om te stappen of die te spier te strekken, dan schreeuw ik het gewoon uit. Ik blijf gewoon zo heel stilletjes liggen, probeer die spier zo min mogelijk te bewegen, na een tijdje gaat het dan normaal wel over. Volgens mij moet het met warmte wel beter gaan, zo'n warm kersenpitkussentje ofzo ertegen houden misschien
|
op je rug gaan liggen, met je benen zo gestrekt mogelijk. Dan je hiel van je af duwen, en je tenen richting je neus duwen. Dan voel je (als het goed is) de spier (in je kuit en bovenbeen) oprekken. Als je dat even doet gaat't over. Werkt het beste als je je benen om ste beurt doet, dus niet te gelijk. Want dan kan je niet genoeg kracht zetten.
|
En als het befaamde teen naar je neus trekken niet werkt, dan zou ik zeker magnesium bruistableten proberen.
Meteen als je kramp krijg met een glas water innemen even wachten en wegggg. veel geluk |
Citaat:
|
gewoon terug rekken, komt door de groei of overmatige spanning. niks aan te doen.
|
Ik ken het, je hebt dan altijd half het gevoel dat je doodgaat.
Je been omhoog gooien 'trappen' en krampachtig aan iets anders proberen te denken. |
Citaat:
Het doet dan wel ff pijn misschien in je kuit, maar al minder als met de kramp, en die kramp gaat dan al snel weer weg. |
heb ik ook weleens wat ik dan doe... nou je wil het mischien niet weten.. maar het helpt wel
vaak is het in mn kuit dat pak ik 'm vst en begin er heel hard met mn vuisten op te slaan ... klinkt stom ik weet het maar het werkt echt .. bij mij dan, als ik niks doe verga ik echt van de pijn dus dan maar zo. heb het trouwens nietzo vaak meer soms een paar x per week maar nou niet meer |
Strekken dat been. (zoals al gezegd is)
Ik had het ongever een jaar geleden ook, maar het is bij mij vanzelf overgegaan na een tijdje. Het kunnen groeikrampen zijn maar het is niet ernstig, ofzo...;) |
Probeer je benen een beetje te trainen op lenigheid en spieren. Met een goede conditie en vooral met een goede doorstroming van bloed in je benen heb je er al veel minder last van.
Ik weet niet wat je eigenlijk doet overdag, maar je kan snel kramp krijgen als je je benen lang in de zelfde positie houdt. Afgelopen maanden heb ik zelf zo'n 8 uur per dag gestaan en de eerste weken had ik de eerste paar dagen kramp van het steeds staan in de zelfde positie. Maar dat went. |
ik had het zelf ookwel
maar iid conditie scheelt:) |
Citaat:
Zo erg dat je je helemaal niet meer kan bewegen... Echt verschrikkelijk. :( Aanraken doet al verschrikkelijk pijn... Ik weet het niet, maar ik denk dat het iets te maken heeft met zout. Sinds ik (veel) meer chips en andere zoute dingen eet heb ik er geen last meer van... :) |
Citaat:
Doodstil blijven liggen tot het verdwijnt... Bij mij blijft het na zo'n aanval nog wel uren pijnlijk, het hele been. |
Heb ik ook nog wel 'ns last van.
meestal ga ik 'r gewoon hard overheen wrijven, dan voel je dat die harde spier wel zachter wordt en dan gaat het wel snel over. maar soms komt er heel snel nog 'n kramp achteraan. Gewoon stom blijven liggen helpt ook wel bij mij tenminste. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:35. |