![]() |
Blaffende honden -> wat vertellen ze?
Iedereen die een hond heeft, heeft vast al eens hem horen blaffen tegen een hond die in een straat woont ofzo.
Maar wat zeggen ze dan? Ik heb het hier niet over een hond die dan op zijn grondgebied komt maar gewoon, die thuis zit. En zo kan dat een uur doorgaan maar wat vertellen ze juist dan??? :confused: :confused: |
ze blaffen vaak als ze een hond zien, ruiken of horen
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nah...die van mij vertelt iets van bek houden en oprotten!!! :mad:
Zooo agressief als die een andere hond hoort/ziet/ruikt! |
Ze roepen:Neuk me!
|
Citaat:
|
mijne blaffen eig nooit tegen anderen honden, ze negeren..
dr zijn geloof ik wel verschillende soort blafjes.. Honden kunnen blaffen van opwinding. (of om elkaar op afstand te houden, maar die weet ik neit zeker) |
'hoi' zeggen ze dan.
|
Citaat:
|
Blaffen is geen taal, het is een manier van communicatie. Wij praten tegen elkaar, dat doen honden niet. Ze blaffen om hun communicatie te versterken.
Als ze geen aandacht krijgen door middel van de hele tijd voor je voeten lopen, dan gaan ze zitten piepen. Als ze bij de deur gaan zitten blaffen als er iemand aankomt, dan is dat ; Ik wil mijn baasje beschermen, is hij betrouwbaar? Baas kom eens kijken! Als honden elkaar tegenkomen op straat en ze gaan blaffen, dan is dat een manier om hun lichaamstaal te versterken. Maar het is niet zo van: WAF WAF WAF! Dat dat betekend: Ik wil een ijsje! |
Volgens mij iets van 'jij bent ook een hond, je bent te ver weg om me te zien, maar als ik hard blaf hoor je me wel, luister maar, hier ben ik'.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:43. |