![]() |
Videogeheugen
Ik heb problemen met mijn videogeheugen. Telkens als bewerkingen heb gedaan zoals Photoshoppen of een 3D spel, dan raak ik geheugen "kwijt".
Ik heb bijvoorbeeld GTA3 en ArmyOpt. Als ik dit een tijdje speel en afsluit, dan krijg ik bij de eerst volgende keer een bericht dat er niet genoeg videogeheugen is. Dat is dus vreemd, want ik heb 64MB videogeheugen. Het is een Asus V8200 Ti200 GF3 Deluxe 64MB. :confused: Ook krijg ik de melding dat er video AGP mode nodig is :confused: |
Wat voor OS en wat is je exacte foutmelding?
|
Citaat:
Bij GTA hetzelfde, eerst gaat het goed maar daarna krijg je de melding dat het videogeheugen te laag is om het spel te spelen. |
Citaat:
Aan de hoeveelheid videogeheugen zal het iig niet liggen. |
Citaat:
|
Het zou op zich kunnen dat een bepaald programma zo enorm slecht geschreven is, dat er een leak zit in de toewijzing van videogeheugen. Maar dan nog zou het heel onwaarschijnlijk zijn omdat je videokaart toch direct aangestuurd wordt door de drivers. De drivers van je videokaart moeten als het goed is het geheugen clearen als je een applicatie afsluit.
|
Niks mis met je systeemspecs. Maar nogmaals; wat is je OS?
|
Citaat:
Weet je zeker dat je geen veel progs hebt draaien die veel geheugen vreten? Toevallig veel lettertypen geinstalleerd? (dat vreet ook geheugen) |
Citaat:
|
Yep :)
Ontopic trouwens, heb je al geprobeerd wat te kloten met de instellingen van het AGP-aperturegeheugen is de BIOS? |
Op 128MB zetten die aperture, dat is prima waarde.
|
Hm nee, nog niet gedaan...ik zal eens even kijken in mijn BIOS...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Dat zie ik ook nu pas :o :D
|
Ik zat inderdaad niet op te letten. :p
Maar erg prominent staat het niet in zijn message: Citaat:
|
Vreemd :s , Waarschijnlijk is dat progje zo brak geschreven dat het idd geheugen vasthoudt ook al is het afgesloten, dat noemen ze ook wel een "geheugenLek", je kan er weinig meer aan doen dan of je drivers vervangen met betere, andere game spelen of je aperature verhogen naar 128mb (beste oplossing). Good luck.
|
Wel iets minder (y) alleen toch nog even de nieuwste drivers downloaden, want het probleem blijft nog steeds (n)
|
Aperture nu op 128MB gezet?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:06. |