![]() |
Ongeschreven regels.........
Ik hoorde opeens weer Kaal of Kammen en de zin: Nu zijn er geschreven en ongeschreven regels.....
Wat is nu een belangrijke ongeschreven regel? (Boeiend) |
eh, je voorstellen aan mensen die je niet kent als je op verjaardagsbezoek gaat ofzo
beleefd zijn ouderen met u aanspreken ;) |
ik H A A T ongeschreven regels
maar dat terzijde.. |
Citaat:
Nog eentje: Niet met volle mond praten |
Citaat:
Ik kan ongeschreven regels nooit goed onder woorden brengen, helaas :S |
Niet midden op tafel schijten.
Mensen met u aanspreken, hand geven bij eerste ontmoeting, niet zo maar gaan zitten bij vreemde (wachten tot ze je een stoel aanbieden). Ligt er ook aan in welke kringen (familie, vrienden, werk enz) |
uhm even denken
* eten met mes EN vork bij mensen die je niet zo goed kent * handen OP tafel (jee, wat heb ik het daar vroeger moeilijk mee gehad) * Als je op bezoek(of het moeten al goede vrienden zijn) eten voorgeschoteld krijgt dat je niet lust toch niet laten merken. * Handen wassen na toiletbezoek. *voetgangers laten oversteken wanneer ze voor het zebrapad staan *mijn buszitje afstaan (wanneer er geen meer vrij zijn) aan iemand die minder goed ter been is enz. |
achteraan sluiten in de rij bij de kassa :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
- niet in je neus peuteren in het openbaar..
- niet over je exen praten op een eerste afspraakje - gasten altijd een betere plek dan je zelf aanbieden - gasten niet alleen laten zitten - geen boeren / scheten laten in het openbaar - vorken links van je bord en de rest rechts en je glas ook rechts enzovoorts........... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je bent verplicht te stoppen bij een zebrapad. ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ah de normen en waarden :P
|
ongeschreven regels, fuck it. (n)
|
zullen we voor de vorm de ongeschreven regels eens ettiquette noemen, en kappen met dit topic? :p
|
Citaat:
|
mn opa en oma hadden wat leuke ongeschreven regeltjes
-je mag maar 1 koekje nemen bij je koffie, maar als je vraagt om meer mag dat altijd (maar achteraf krijg je via via wel te horen dat het eigenlijk niet de bedoeling was) -je meot aanbieden om te helpen met de afwas (zodat zij vervolgens tegen jou kunnen zgegen dat het niet hoeft) heerlijk die hypocrietheid |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ongeschreven regels zijn leuker, want die zijn niet geschreven. :o
|