![]() |
[Geknoeid] Mijn laptop lust koffie !
Ik was vandaag bij een klant, en ik had de laptop bij me om een paar dingen te laten zien, maar nou gooide die per ongeluk een bekertje koffie om, precies over de laptop. De laptop ging meteen uit en na een onderzoek van 1 seconde bleek dat de koffie via de luidsprekers naar binnen was gelopen, en met schuin houden liep het er aan het diskettestation weer uit.
De schroeven eruit gehaald, "deksel" eraf, de rest van de koffie er ook uit laten lopen. Daarna kap er weer op en in de zon gelegd om te laten drogen (scherm afgedekt). Na 2 uur weer naar binnen gehaald en geprobeerd of ie het weer deed. Had het niet verwacht maar hij leeft nog (zonder dataverlies), alleen 3 dingetjes: - Hij raakt nu op het moment dat ik de stroom eraf doe datum en tijdinstellingen kwijt - Ik moet soms wel 15x op de aanknop drukken voordat ie aangaat. - Soms met aangaan komen er strepen op de rechterhelft van het beeldscherm. Druk je hem uit en dan weer aan dan is het over. Dit is nog voordat de bios langs komt en de laptop blijft dan ook hangen. Dat laatste punt vind ik nog niet zo'n probleem, maar wat kan ik aan die andere 2 dingen (laten) doen en vooral: kan ik door de koffie op (korte) termijn nog meer vage dingen verwachten? -WJ |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Batterijtje zal ik maandag even vervangen. Volgens mij zit er geen koffie in het tft-gedeelte, want het scherm is als ie normaal doet overal even helder en er zijn ook geen dead pixels ofzo. (oh ja sorry voor het plaatsen onder s&m, was er met de gedachten niet helemaal bij) -WJ --edit-- Hij is nu al vanaf 5 uur aan het " droogdraaien" dwz gewoon idle laten draaien zodat ie lekker warm wordt en het vocht eruit komt. Hij is nog steeds vochtig bij het diskettestation en om die reden laat ik hem vanacht maar doordraaien. |
Haha de mijne luste soep Na 3 jaar had de voedig het toch maar begeven.
Opzich horen laptopt er wel tegen te kunnen maar goed is anders. Gewoon eerst goed laten drogen. Dat is heel belangrijk. Ik ken iemand die ook een kopje koffie over de laptop gooide en die heeft het ook nog over leefd zolang je goed laat drogen (En dan ook nog open) overleeft hij het wel |
Citaat:
|
ik zou die klant lekker laten dokken :p
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hij is vanacht uitgeweest, zette hem vanmorgen aan en alles deed perfect...datum en tijd heeft ie onthouden, aan/uit ging in 1x goed en geen strepen meer op het scherm :D Dit keer geluk gehad.
-WJ |
Citaat:
je krijgt je geld toch dan? zou me worst wezen van wie (liever van de verzekering eigenlijk, dan behoud je die klant misschien eerder) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:51. |