![]() |
Hebben jullie dat nou ook?
Dat je iets heeel lekker vind en heel veel van eet, en dan op een gegeven moment ineens niet meer lekker vind en dat dat dan ook tijden zo blijft.
Of dat je een beetje teveel gegeten heb van hetzelfde (chocola bv) en je het dan daarna gewoon niet meer lust? |
ja ik heb soms een periode dat ik gek ben op karnemelk en daarna weer 2 maanden niet :confused: :eek:
|
Klopt, dat heb ik o.a. met kiwi's en corned beef.
|
Slagroom :P hou ik nu niet meer van.
En ik had het ook met rookworst, maar dat vind ik wel weer lekker. (y) |
yep, dat heb ik nu met chocolade en lookworst. *kots*
|
Ik denk dat alle mensen het weleens hebben.
Wat ik ook merk is dat je het in je voordeel kan gebruiken. We weten bijvoorbeeld allemaal dat chips ongezond is, maar toch kunnen we er niet van afblijven. Probeer eens een maand lang vol te houden totaal geen chips te eten, en je vindt ze gegarandeerd niet lekker meer. De behoefte van je lichaam is verdwenen! Zelf heb ik al ruim een half jaar geen chips meer op :D |
Citaat:
|
ik geloof dat ze dat fenomeen "tegeneten" noemen. dan heb je gewoon te lang te vaak hetzelfde gegeten. heb ik met geroosterd brood gehad. heb ik ooit veel gegeten en nu eet ik het niet meer. niet lekker meer op de 1 of andere manier
|
jah!
eerst vonk sauzen te ranzig! Nu de meeste te lekker! ;) |
ja heb ik ook, soms vind ik meloen heel lekker en soms echt he-le-maal niet..ik had ook een paar jaar geleden na een vakantie dat ik geen vanille vla meer luste..ik had het 3 weken niet gegeten en sindsdien lust ik het niet meer
|
Heb ik met vanillevla en 'trapvla' (yoghurt en vanillevla door elkaar, heet zo omdat de trap in mijn huis die kleur heeft ;))
|
Ja, vooral met snoepjes ed. En met rijst.
|
Heb ik ook. Als je dingen die je heel lekker vindt vaak eet, dan begin je ze op den duur 'normaal' te vinden, en is het een stuk minder lekker.
|
Vooral met slagroom, vla, pizza en chips :|
|
Heb ik met TOSTI,
soms eet ik 10 x per week tosti, 's ochtends en in de middag. En daarna gewoon een half jaar niet... |
toen ik klein was moest ik elke dag de hele dag door appelsap drinken :(
tegenwoordig moet ik daarom al bijna kotsen als ik het alleen maar zie of ruik :o |
Een vriendin van mij lust alleen boterhammen met pindakaas in de winter
|
heb ik met ranja, jus d'orange en erwten.
ooit vonk dat heel lekker, maar sindsdien veel te vaak gegeten/gedronken en nou lust ik het niet meer. (jus d'orange begint terug te komen) |
Citaat:
|
hetzelfde met liedjes. Zelfs als je je lievelingsliedje 30 keer draait is het niet meer zo leuk. Dat heb ik weleens gehad met een soort koekjes. Die waren echt heel erg lekker maar toen ik elke dag een paar op had voor een week lang luste ik ze niet meer
|
vaak heb ik dat met broodbeleg. verder nie echt. maar ik lust ook maar heel weinig dus als je dan ook nog es na een tijd daar weer op uitgekeken ben blijft der zo weinig over... :s
|
Dat had ik altijd met hagelslag: de puur en melk hagelslag wisselde ik nooit af en dan vond je een halfd jaar het ene lekker en het volgende half jaar de andere smaak. Best vreemd :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:31. |