![]() |
[php/mysql/css] Forum in wicca style :S
Ik moet een simpel (klein forum maken voor een wiccan site,)
maar nu heb ik een probleem een vriend van mij maakt de css maar de style wat hij doet is heel raar: Code:
http://micra.webservicez.nl/rody/forum/forum.php daar staat het namenlijk wat je dan ziet is dus echt veel tegroot en hoort volgens mij niet zo tezijn :S weet iemand wat ik hier aan kan doen? (of eigenlijk hij daar aan kan doen?) |
Ik zie geen te grote letters? :confused:
|
Citaat:
hele grote enters, (Die der niet staan) |
Citaat:
|
Citaat:
Want hij blijft aan de gang met z'n topics.. Op zich is het niet erg, maar het is handiger als hij eerst leert waar hij mee bezig is.. |
|
En als je CSS gebruikt, definieer dan zoveel mogelijk classes, want nu heb je een paar 'standaard' dingen en staat de rest van je bron nog vol met allemaal attributen die je makkelijk zou kunnen vervangen door een enkele class...
|
Met mijn html en php is niets mis, btw: ik heb de html niet eens gemaakt!!
en de css doet een vriend van me, (moet ik nog meer commentaar ontvangen) uuh maar daarom post ik mijn bericht niet hoor, ik wil gewoon graag hulp omdat ik geen css kan dus daarom even.. Citaat:
en kun je aan geven war ik het fout doe? |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik zie dit bijv. staan:
Code:
<td height="2" width="11%"> dit komt een paar keer terug in je bron... nou zou je dit ook zo kunnen doen: <td class="view"> 56 </td> met die class spreek je je CSS aan, en daarin zal iets staan als dit (let op ik schud 't ff uit me mouw): Code:
TD.view { Ik zou zeggen kijk eerst ff zelf naar CSS... is wat handiger dan dat je 't een andere 't laat doen... |
Citaat:
tnx, maar hoe kan het komen van die grote enters? |
Citaat:
nog ff gekeken... je hebt bij dat datum ding: <h1>17/08/2003</h1><br><h1>14:16</h1> dat zijn dus al 3 regels sinds een <h1> automatisch een nieuwe regel doet... als je die <br> weghaalt is alles al wat minder... maar zo te zien geven die <h1> dingen ook bepaalde regelafstanden mee... edit2: En haal ook eens die height dingen die op 2 staan eruit... zie ik 't nu ook niet van... :s |
Citaat:
|
H1 enzo gebruik je ook niet om de grootte van tekst te veranderen, maar om de structuur aan te geven. H1 = grote kop (titel bovenaan?),
H2 = hoofdstuk, H3 = tussenkopje, enz. |
Citaat:
|
Kijk, en als je nou HTML had geleerd had je dat geweten..
HTML is meer dan alleen een hoopje tags.. |
Citaat:
|
Ik heb nog nooit echt html geleerd uit boeken of toturials, dat leerde ik mij zelf een beetje en soms vrienden,
maar php heb ik uit boeken en artikelen enz dus dat kan ik zo iezo al beter ;) dus |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
http://micra.webservicez.nl/rody/for...hp?forumid=666 mja.. ik zou ook ff checken of een forum wel bestaat met mysql_num_rows ofzo :) Dit is niet om je programmeer kunsten af te zeiken ofzo maar gewoon om te laten zien dat er aan de veiligheid nog het e.e.a moet gebeuren. |
Citaat:
Als het goed is is het niet goed beveiligd, :P maar ik ben nog niet helemaal klaar der moeten nog dingen komen zoals admin status enz, dus dat komt allemaal nog, |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:42. |