![]() |
hond met droge neus
Heyhey..
Kheb een hond van 4 en die heeft eigenlijk bijna altijd een droge neus gehad. Maar sinds een maand of 2 heeft ie ook korstjes op zn neus. We proberen het nu vet te houden met vaseline en nu een ander soort creme. Maar weten jullie nog iets wat we hier tegen kunnen doen, of is het iets ernstigers? Alvast bedankt.. Liefs Sitia |
Stop in ieder geval met die vaseline! Je moet geen producten voor mensen op honden gebruiken. Als je twijfelt over zijn gezondheid, ga dan naar de dierenarts, maar ga niet zelf zitten prutsen. (n)
|
Citaat:
ik weet niet of een droge neus erg is, maar alsie het al zn hele leven gehad heeft, en verder geen last/[rpblemen heeft lijkt het me niet al te erg en zou ik het gewoon zo laten voor de korstjes zou ik even de dierenarts bellen:) |
droge neus is niet zo erg.
effe laten rusten als het schilferen overgaat niks aan de hand. blijft het schilferen of word het erger dan effe naar dierenarts |
ik zou ff naar de dierenarts gaan als ie het vaak heeft.
maar een droge neus is niks ernstig. als een hond een droge neus heeft gunt die zichzelf rust. als je oplet en hij is gezond heeft ie dat vaak als ie rustig ligt en of slaapt of net wakker is zijn reuk vermogen wordt zo niet zo erg gestimuleerd. opgelet op tv. bij zo'n dierenprogramma martin gaus of hoe heet die kerekl was op bezoek. :cool: :cool: |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:15. |