![]() |
Het grote "The Doors" Topic Deel 1
Deel hier je meningen over The Doors. Ik vind ze echt super!
Ik denk dat LA Woman mijn favoriete is van hun, maar natuurlijk vind ik er nog veel meer gaaf. Hier nog meer mensen die The Doors goed vinden, dus niet alleen een bepaald nummer? |
The Doors zijn goed ja, heb een paar dagen geleden hun debuut nog gedraaid. Dat blijft het beste album. Die hele sfeer is fantastisch.
|
jep, ik vind ze erg goed en ik heb cd's, maar superfan ben ik niet.
Riders on the Storm, Break on Through en The End zijn mijn favoriete nummers. |
Citaat:
|
de doors zijn briljant, the end, moonlight drive, alles is super, poezie en rock gaan erg goed samen. Voor mij en de rest van de band een enorme inspiratiebron!
|
Is LA Woman origineel nou van Led Zeppelin ofzo? Of is het toch wel origineel van The Doors?
|
origineel inderdaad van de doors...
|
Ik heb ooit hun debuut cd gekocht.
Goede band, legendarisch natuurlijk vanwege de zanger (goede verfilming met Val Kilmer), maar ik kan echt niet alles waarderen vna hun. De catchy songs zijn gewoon wel goed, maar sommige nummers vervelen me net zoveel als een tenniswedstrijd tussen 2 vrouwen van 56 |
jep, the doors zijn super, ik heb la woman op cd en die vind ik erg cool, volgens mij hebben mijn ouders ook nog wel wat lp's maar daar van weet ik niet precies welke het zijn.
|
The Doors zijn altijd bijzonder voor me. Ik luister ze al sinds ik acht jaar was en heb bijna alle verkrijgbare CD's. Ook de film is echt geweldig (y)
mijn lievelingsnummers zijn ook riders on the storm, break on through, én waiting for the sun, light my fire..nouja eigenlijk vind ik alle nummers ok :) Ook de bandnaam vind ik gaaf bedacht, genoemd naar The Doors of Perception... The Doors *zucht diep* |
Wie is er trouwens al eens naar het graf van Morrison geweest? Ik ga er zeker weten met de herfstvakantie heen.
Lijkt me wel gaaf! Heb al eens wat beelden va gezien, vrij indrukwekkend. |
The Doors zijn erg goed ja, vooral The End. Prachtig melancholisch nummer.
|
Ja The Doors zijn idd heel goed, de muziek zit zo goed in elkaar vind ik. Nummers als Love Street, Peace Frog en Light my Fire zijn toch wel mn favoriet.
|
ik vind The Doors ook echt supergoed. met name hun debuut album, maar eigenlijk alles wel
en ik kan me vaag herinneren dat ik Alabama Song ooit in een dronken bui op een bruiloft heb gezongen :D erg coole band. de naam, het image, de nummers, de film... echt super (y) |
vette sjit (y)
|
Mijn broek is constant gevuld met een gelei-achtige substantie na het beluisteren van deze muziek.
http://forum.fok.nl/i/s/heart.gif, http://forum.fok.nl/i/s/heart.gif, http://forum.fok.nl/i/s/heart.gif. Met vriendelijke groeten, Henk Mul. |
"show me the way to the next wiskey bar, oooo don't ask whyyy"
vet nummer :cool: |
the doors zijn goed.
|
Citaat:
|
The Doors is inderdaad erg mooi.
Ik ben serieus naar het graf van Jim Morrison geweest. Midden in Parijs ligt een indrukwekkende begraafplaats met hele grote grafhuisjes van marmer e.d. Het scheen heel duur te zijn om op die begraafplaats een stukje grond te bemachtigen, vandaar dat er allerlei rijke, beroemde (ook simone signoret) mensen liggen. Ook ligt alles heel dicht op elkaar. Het graf van Morrison ligt gewoon tussen de andere graven in verstopt. Wij moesten dus goed zoeken, eer we er waren. Maar als je er bent, zie je veel mensen om zijn steen staan en er staan kaarsjes aan en er liggen heel veel bloemen, die er nog dagelijks worden neergelegd door touristen. De ruimte er omheen is wel vrij klein. Je blijft er serieus 10 minuten geconcentreerd naar kijken. Erg indrukwekkend. Morrison is helaas veel te vroeg gestorven. |
Citaat:
ik ben er ook geweest... gewoon een grafsteen weggestopt tussen allemaal anderen |
the doors zijn koewl :D
|
Citaat:
|
Waarom zou je in gothsnaam naar dat graf moeten?
Ja ik vind ze wel cool. LA woman. |
Heb een stuk of 5 Doors CDs, en onlangs de film op DVD gekocht, met leuke extra features (niet zo heel veel, maar wel een paar)!
The End is het allermooiste nummer, en helemaal met het Apocalypse Now intro filmpje erbij... Op het moment dat Morisson "This is the end" zingt zie je de napalmbommen ontploffen... Tja, aan wie moet ik dat nog vertellen?! Eén van de beste bands die er ooit zijn geweest en zullen komen... |
doors rule (y)
|
Citaat:
|
Verschrikkelijk goede band. Laatst nog naar the LA Doors geweest. Was wel aardig, maar het origineel is vele malen genialer. Door Jim welteverstaan. Niet dat het zonder Ray -me favorite-, Robby en John was gelukt.
Als ik nummers aan moet raden dan zijn 't de bekende: The End, Alabama Song, Riders on the Storm en Five to one. Maar ook de wat minder bekende, zoals: Soul Kitchen, Touch me, Unknown Soldier, Peace Frog en Universal Mind. |
Citaat:
Ik heb net "Waiting For The Sun" gekocht, gave cd! Het nummer Spanish Caravan, die ik nog niet kende, vind ik ook erg goed! Super. Wel gaaf dat veel mensen hier ook The Doors cool vinden, helaas bestaan er ook mensen die ze niet eens kennen ... :( ... Maar daar gaan wij wel verandering in brengen met dit topic!! |
Citaat:
De 2e en 3e keer waren onder 'normale' omstandigheden, puur omdat ik een bezoek aan Pere Lachaise nooit kan overslaan als ik in Parijs ben :) |
1 van mijn favoriete bands :). De beste cd vind ik LA Woman.
|
ook een van mijn grote favorieten, LA Woman is natuurlijk een ijzersterk album maar voor mij persoonlijk vind ik An American Prayer toch een heel speciaal en mooi album..
|
doors zijn geweldig , heb 5 of 6 cd's van ze en een hele hoop lp's echt geweldige band
|
de doors zijn gewoon gaaf :cool: (y)
|
Citaat:
ik ben 2 jaar terug er nog geweest. het was indrukwekkend toen het graf nog niet schoongemaakt was met al die txten van fans, maar nu is et schoongemaakt, word et bewaakt en is et een lullige steen. de rest van de begraafplaats is wel erg indrukwekkend vind ik. maar goed the doors zijn geweldig |
Citaat:
|
The Doors... De op een na beste band ooit :D . The End en The Crystal Ship zijn toch wel mn favoriete nummers...
En dit was weer zo'n ontzettend oninteressante post van mij... :D |
Citaat:
Nou ja, dan mag het :) Ach als ik in de buurt ben ga ik misschien wel ff kijken, en een takkie roken natuurlijk :P |
ik hou van the doors
maar ik haat doors-fans die zeiken altijd zo. (n) |
Zelfkennis is 'n deugd (y) :P
|
The doors zijn goed, maar niet super. Ze passen zeker niet in het rijtje van 'meest legendarische bands ooit'. Ze staan net dat trapje lager vind ik.
En Jim Morisson was een zeikerd, met zijn puberale meningen die hij zo dringend de wereld wilde insturen. Het is niet omdat hij snoof en zelfmoord pleegde dat hij een held is. |
Citaat:
hmm...volgens mij klopt het niet helemaal wat je zegt. OK, dat gedoe over de 'Lizard King' slaat idd nergens op. Maar zijn idealen die hij dmv zijn muziek wilde bereiken, stelden heel wat meer voor. Hij was ook niet zomaar iemand, hij was intelligent (universitiet gestudeerd geloof ik) maar jammer dat hij z'n hersens wegzoop... edit: van de lizard king is volgens mij wel ''muziek'' uitgekomen,(op absolutely live volgens mij) maar dat was meer voor de fun. |
The Doors is nog steeds vind ik een indrukwekkende band. Heeft ook zeker veel invloed gehad op de muziek. Ook waren de teksten behoorlijk politiek geent en kritisch. Beetje tegen het systeem. Dat vind ik ook wel cool. Verder vind ik The Unknown Soldier, The end, Break on trough en Riders on the Storm wel hele gave nummers. De rest ook wel maar die staan er toch boven.
|
Citaat:
|
jammer trouwens dat niemand ''the soft parade'' noemt. (en dan bedoel ik het nummer, niet het album)
eigenlijk vind ik het album the soft parade het meest zuigend, maar m'n absolute lievelingsnummer staat er wel op: the soft parade zelf. voor mensen die doors gaaf vinden, maar the soft parade niet kennen, is dit misschien wel een goede tip. Het nummer is gewoon super, er zitten allerlei soorten muziek in verwerkt die naadloos op elkaar aansluiten. In het nummer wordt een trip beschreven. |
Citaat:
Zoiets als Kurt Cobain zeg maar. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:02. |