![]() |
optimist of pessimist?
nou wat ben jij? en wat heeft t voor invloed op je leven?
|
vaak pessimist, maar ik doe mijn best om wat optimistischer te zijn... Omdat mijn pessimisme me soms belemmert in bepaalde opzichten... Moeilijk uit te leggen.
|
Eigenlijk zo'n beetje het zelfde als Hermione. :o
|
pessimist, omdat het leven gewoon geen kont aan is
|
pessimist, en dat heeft ongetwijfeld invloed, maar het is nou eenmaal zo
|
[Faery&Paranoide]
Wij zijn zo optimistisch als de pest, joh. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Pessimist.
|
optimist....bekijk altijd alles van de positieve kant....
|
Eigenlijk meer nihilist, maar om toch mee te doen aan dit topic: optimist wat betreft mijzelf, pessimist wat betreft anderen.
|
Citaat:
|
optimist.. In mijn geval heeft t vrij grote invloed en meot ik oko wel optimistisch blijven.. mede dankzij ziekte enzo kan ik heel veel dingen niet (of moeilijker) en ben ik gem de helft van de tijd ziek dus ja.. Dan moet je wel optimistisch blijven om je hoofd boven water te houden.:)
|
Ik ben in tegen stelling tot wat veel mensen in mijn omgeving schijnen te denken heel erg pessimistisch ingesteld... En dat is erg vervelend.. als het ff niet meezit op school zie ik mijzelf al in de goot liggen bedelen...
|
Citaat:
|
Het hangt van m'n bui af. Als ik vrolijk ben dan ben ik eerder optimistisch, heb het idee dat het dan wel gaat lukken etc.. Maar als ik me niet goed voel dan heb ik eerder de neiging om te denken dat alles dan fout zou gaan, meer pessimistisch dus.
Over het algemeen ben ik nu gelukkig vrolijker aan het worden, dus nu meer optimistisch :) . |
Optimist.
Meestal. Alles komt toch altijd wel op z'n pootjes terecht :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Realist. :o
|
Citaat:
|
Communist.
|
Narcist.
|
neutraal. ik neem t zoals t komt.
maar af en toe pessimistische neigingen. |
Stalinist.
|
Optimist. Ik kan het niet hebben als mensen van te voren al zoiets hebben van "Het is toch stom". Je weet nooit hoe dingen uitpakken, dus ik zie liefste het beste er in.
|
een gozer met positieve en negatieve buien
|
Ben altijd al een optimist geweest, ik vind het fijn.
Ik bekijk alles vanaf het positieve aspect en ik laat tegenslagen mij niet tegenhouden |
Citaat:
|
Ik denk dat ik een optimist ben, tot aan het naieve toe. Ik zeg heel snel dat iets me wel gaat lukken of dat het wel op te lossen moet zijn. Wanneer zoiets eigenlijk onmogelijk is, krijg ik een keiharde klap in m'n gezicht, waardoor ik eigenlijk meteen omschakel naar het pessimisme. Maar de eerst volgende keer dat er zoiets gebeurd, ben ik gelijk weer de optimist.
|
pessimist, bekijk alles negatief eigenlijk. Maar ik doe mijn best om optimistisch te blijven :)
|
optimistisch
|
Optimist.. ik vind het zo irritant als mensen alles pessimistisch inzien. Ik probeer altijd vanalles ("ja joh kan best!"), maar het lukt niet altijd. Nou ja boeiend :)
Sommige mensen gaan eerst 100 dingen bespreken, voordat ze tot actie overgaan. Ik ga gewoon iets doen, en dan daarna pas denken. Is ook niet altijd zo slim ;) |
Mensen vinden me meestal een optimist(ik denk dat er vrede kan komen in het midden-oosten).
|
optimist. ik zie vaak genoeg de positieve kanten van dingen.
|
Hangt af van m'n stemming, maar meestal ben ik een optimist.
|
Citaat:
|
onverbeterlijke optimist
|
extreem optimist doch nuchter qua verwachtingen:p
|
Optimist, ik blijf altijd geloven dat alles goed komt.
|
Optimist, omdat ik altijd met een glimlach rondloop (behalve vandaag, 't is mijn dagje niet :()
|
Optimist,
|
Toch wel een optimist. Ik heb 't idee dat het meeste wat je wilt wel haalbaar is. Tot nu toe is dat ook allemaal goed gegaan. Kan opzich ook wel een echte Ratelband zijn, als iemand een persoonlijke levenscoach wil, meld ik me aan.
(En doe een muziekje aan, en ruim je kamer op, gezellig! Go go go ! Hup aan je geschiedenis, ik lees wel voor, neem jij het allemaal wel in je op, we gaan een 8 halen, jehoeeee !) |
Citaat:
|
Pessimist. Heel erg. (n)
|
Pessimist, kunnen dingen ook alleen maar meevallen :D
|
Pessimist
Als iets niet helemaal gaat zoals ik hoort zie ik het gelijk niet meer zitten. heeft dus niet zo'n goede invloed op mijn leven, want ik doe veel dingen gewoon niet omdat ik denk dat het toch niet goed zal gaan, of dat ik iets stoms zal doen... |
Citaat:
|
mwha ertussen in denk ik, maar het gaat op en neer zeg maar. Ik kan ineens heel pessimistisch zijn, maar ook ineens heel optimistisch. Tja ben heel grillig, is best lastig soms.
|
Optimist. Ik probeer alles zo positief mogelijk in te zien en natuurlijk heeft dat invloed op mijn manier van leven.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:32. |